Førstegangsmini Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Pappaen reiser på dagsreise til Stockholm, vi bor i Oslo. Dette skal skje når jg er 34uker. D bør vel være greit, men kjenner jg blir mindre og mindre komfortabel m at han drar bort. Hvor nærme termin ber dere mannen deres holde sg hjemme?
Lisse_01 Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Hadde ikke stresset med det i uke 34. Mannen min var på kurs en helg 32 mil unna i uke 35. Er 39+1 nå, og stresser litt når han jobber 2 timer unna. Men han gjør det allikevel. Er jo ganske nærme. Man han ikke "sitte på vent" 2 mnd før termin. Men litt kjipt er det jo:) Vi ble enige om at han ikke skulle reise bort de siste 3 ukene før termin
Chelseafan Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Er jo 6 uker til termin,så går nok fint at han drar da =)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Vi satte en grense på 36 uker... Nå må han kanskje på en dagstur 1-1,5 time unna en av de nærmeste dagene (jeg er 38+2 i dag), og jeg er ikke så veldig begeistra, men lar det gå... For oss førstegangsfødende tar jo ting gjerne litt tid også. Jeg hadde syns det var OK om han dro på dagstur til Stockholm i uke 34, men hadde kanskje alliert meg med noen andre til å bli med på føden sånn HELT i tilfelle
solavisfolket81 Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Tre-fire uker før termin her. Da er det snakk om natten. Nå liker jeg ikke at han drar på jobb engang, og han må kjøre utenom rushen... hehe. Heldigvis har han en fleksibel jobb og jobber endel hjemmeifra.. Nå er jeg også 39+5 idag
*oktobergutt 12* Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Min samboer var på jobbreise i utlandet en uke når jeg var i uke 36 (er nå i uke 37) så det gikk jo bra Han hadde selvsagt ikke reist dersom jeg ikke hadde villet det, men siden formen min er/var fin så regnet jeg med det ville gå greit... selv om tankene på at noe skulle skje dukket opp om nettene. Godt å få ham hjem igjen
lille_knirk Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Starter fødselen så starter den, men man kan ikke sitte å vente i 6-8 uker. Var nok mer stressa på at mannen måtte være i nærheten av meg med nr 1. Mannen får styre selv og vurdere selv hva han må være med på langt unna meg! Jeg får vært med på fødselen uansett;-)
tias&mamma&baby Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Her drar mannen ut på sjø igjen når jeg er 36 uker på vei, å kommer hjem når jeg er 38 uker.. Jobber man i nordsjøen har ikke man noe valg, satser på at lillegutt holder seg inne til papsen kommer hjem
Grynet:) Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Her i huset har vi blitt enige om å trappe ned på jobbreiser om mulig de siste 3 ukene.. I alle fall de siste 2, tenker jeg. Når det er sagt liker jeg ikke å være alene hjemme om dagen, selv om jeg vanligvis trives godt med det. Jeg har veldig trygghetssøkende blitt, hehe..
Fashionista Skrevet 26. september 2012 #10 Skrevet 26. september 2012 Min kjære dro til Ålesund (1,5 time unna) i går på jobbmøte og var der hele dagen i går (fra kl. 08.00-17.30) og jeg det var da 4 dager til termin. Var litt skeptisk til at han skulle dra, men i og med at det var med jobb følte jeg ikke at jeg kunne kreve at han skulle være hjemme heller!;P Han fikk streng beskjed om å følge nøye med på telefonen sin og jeg avtalte på forhånd med min mor og min lillesøster at jeg kunne ringe dem dersom noe skulle skje og jeg trengte noen kjente hos meg før typen rakk å komme tilbake fra Ålesund.
hennipenni Skrevet 26. september 2012 #11 Skrevet 26. september 2012 Samboeren her i hus var nødt til å reise til Dubai en uke på jobb denne uken her, når jeg er 35 uker. Han hadde ikke lyst til å dra selv, men var nødt. Så når han kommer hjem til helga (og jeg er 36 uker) så skal han ikke dra noen steder før jeg har født, heldigvis. Utrolig ensomt å ikke ha han her hjemme, spesielt på nettene (og litt skummelt når man er førstegangs ). Har blitt skikkelig oppmerksomhetssyk i det siste merker jeg, så gleeder meg til han er hjemme igjen. Så skal han bare jobbe 2 uker til, så tar han ferie for å være hjemme med meg frem til fødselen
♣ Christiane ♣ Skrevet 26. september 2012 #12 Skrevet 26. september 2012 Tror han hadde fått reise fram til uke 38, men vi har en fra før så er ikke like nøye på det som sist. Bor 5 min fra sykehuset og hadde rakettfødsel sist. Vi var 10 min på fødestua. 1-2 dager i uka jobber han 1,5 timers kjøring hjemmefra, så må nok være forberedt på at han kanskje ikke rekker fødselen hvis han skulle befinne seg der når fødselen starter.
November-spire-79 Skrevet 26. september 2012 #13 Skrevet 26. september 2012 3 uker før termin kan han prøve å holde seg i nærheten synes jeg Det er fordi jeg føler at hun kommer før termin. Vet ikke hvorfor, men har følt det hele tiden Jeg kom selv en uke før......
Sjokoladebær Skrevet 26. september 2012 #14 Skrevet 26. september 2012 Her må mannen bare reise så mye han vil...MED BIL... Jobbturer er heldigvis stort sett med bil,så da går det bra. Skulle fødselen starte så er han jo da så langt unna at han skulle gå glipp av noe ;-) og er han for sen, så er han for sen...Det er han det går ut over så det er han som må ta de valgene. Jeg får være med på fødselen uansett jeg, så akkurat DET gidder ikke jeg stresse med. vi har vel nok å stresse over har vi ikke?
Mustimus Skrevet 26. september 2012 #15 Skrevet 26. september 2012 Vi har faktisk satt en grense på 6 uker før.. Og arbeidsgiver har akseptert det! Førstefødte kom 3 uker før tida, så glad vi ikke satte 2 uker som grense... Nr kom 2 uker før, så kommer nok før denne gangen også Litt slitsomt å skulle være høygravid med 2 små, så vi gjør det likedan denne gangen. Kanskje litt i overkant tidlig, men føles ok for oss Men det er jo ikke alle som har den muligheten!
MammaBrum Skrevet 26. september 2012 #16 Skrevet 26. september 2012 Mannen min, som nesten aldri reiser i jobben fikk tilbud om et seminar i Las Vegas fire uker før termin. Jeg sa han måtte reise, men at de måtte enten hans eller mine foreldre være her - har jo tross alt en toåring jeg ikke kan reise fra om noe skjer. Men så fikk vi beskjed om at det er tvillinger, og da var det ikke greit lenger!!!! Så det kommer vel litt an på hva man har av andre ting rundt tenker jeg, evt komplikasjoner i svangerskapet, om man har født tidlig før osv.
VE-G Skrevet 26. september 2012 #17 Skrevet 26. september 2012 Mannen min jobber 1,5 time unna hver dag han, drar 05.30 og kommer hjem 17.00, noen ganger seinere, og han kommer jo til å jobbe frem til fødselen. Så må si jeg håper fødselen starter på kvelden/natta, eller i løpet av ei helg. Nå er jo jeg førstegangs, og ting kan jo ta lang tid. Men mamma hadde raske fødsler, og man vet jo aldri hvordan fødselen blir. Men ellers er ikke gubben ute på så veldig mye langt unna hjemmet fremover nå, og det er jo egentlig helt greit. Men hadde nok syntes det var greit med en dagstur fremdeles, men når jeg går inn i permisjon, og da har igjen tre uker til termin, er det fint at han ikke er noe spesielt lengre unna enn de 1,5 timene til jobb. Er 34+4 i dag.
blid frøken :) Skrevet 26. september 2012 #18 Skrevet 26. september 2012 Jeg har ca samme problemet. Mannen min skal egentlig på jobbseminar 1,5 - 1 uke før termin. Seminaret er i utlandet. Jeg har ikke lyst til at han skal reise, men samtidig er det jo veldig dumt hvis han ikke reiser og ingenting skjer. Dette er 1. utlandsturen for jobben på mange år.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 26. september 2012 #19 Skrevet 26. september 2012 hadde nok ikke bekymret meg om det bare var dagstur og 6 uker til termin ... verre om det hadde nermet seg 3-4 uker til termin
lillebie på`n igjen Skrevet 26. september 2012 #20 Skrevet 26. september 2012 Vet ikke hvor langt unna flyplassen/hvor i norge du bor? Jeg reiser mye i jobben( bor og da bare 30 min fra gardermoen) og bla ofte stockholm! I ukedagene er det som regel ikke noe problem å hoppe på et tidligere fly om man har flexibillett og plutselig må hjem!tar bare 50 min til Gardermoen med flyet , så om man ber han vende nesa hjem ved første tegn til murringer så ville ha nok rukket det fint:) men trygghet å ha han i nærheten når det nærmer seg ja, ville nok satt grensa ved 3/4 uker?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. september 2012 #21 Skrevet 26. september 2012 Er i uke 34 selv og hadde ikke tenkt noe på det. Når jeg er 37 så får han beskjed om å holde seg hjemme mesteparten tenker jeg, eller ihvertfall i nærheten uten festligheter Slik gjorde vi det sist også.
2.nurk Skrevet 29. september 2012 #22 Skrevet 29. september 2012 Mannen min reiser ofte en uke til Brussel. Nekter han å reise fra 3 uker før termin... (2. svangerskap).
kjæreste Skrevet 29. september 2012 #23 Skrevet 29. september 2012 Jeg har termin 7.Oktober og min mann skal reise bort i 2-3 dager fra i morgen. Litt i grenseland,men får hive seg i bilen om fødselen skulle starte. Må kjøre ca 3 timer..
4Smil Skrevet 29. september 2012 #24 Skrevet 29. september 2012 Mannen min reiser til USA når jeg er i uke 35 og er borte i totalt 9 dager. Jeg liker det ikke særlig, men synes det går greit. Min mor kommer og bor hos oss da. Han spurte meg om det var greit at han reiste til Canada etterpå, men da satte jeg ned foten fordi jeg synes det er for langt borte og for nær termin. Jeg tror egentlig han mente det samme, men bare spurte meg sånn i tilfelle siden de hadde spurt ham om han kunne reise på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå