Gå til innhold

Når og hvor lenge sover deres på 7-8 mnd på dagtid?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer!

Vår yngste er 7,5 mnd, og sover fortsatt tre ganger på dagen. Men jeg skulle ønske at vi snart kunne gå over til to ganger, fordi den siste duppen blir så tett opp mot leggetid.

Her står vi opp kl 0700 (senest :) ), så sover han mellom kl 10-11 og fra 13-1430. Siste søvnen er fra omkring kl 1645 til 1715, også er det leggetid kl 19. Men merker at vi snart må forandre på noe, fordi han blir mer vanskelig å legge for hver dag. Og overtrøtt hvis ikke han får den siste duppen.

Blir også litt vanskelig å legge han tidligere, fordi jeg er mye alene med barna og det blir da midt i storesøster sin kveldsmat og bad.

Hadde vært litt interessant å se når deres små sover på dagtid, og når dere legger dem.

Fortsetter under...

Her har vi akkurat kuttet ut den siste luren, lille er 8 mnd nå. Vi står opp kl 6 (tidlig jaaaa!) og hun sover første luren ca kl 8. Da kan hun sove alt mellom 1 - 3,5 time, men som regel rundt 2 timer. Neste lur er ca kl 12.30 og da sover hun omtrent til 2. Det er siste luren for dagen og sengetid er 18.30-19.00. Tiden mellom siste lur og leggetid er lang og hun kan bli grinete, men det hjelper å gå ut litt, bade eller kose seg med litt frukt :)

Gjest Kira bjeffer!

Tusen takk for svar!

Vi har nå kuttet ut siste sovingen denne uken, og han sovner før han treffer puten på kvelden. Men nå sover han kun 30 min x 2 på dagtid av en eller annen grunn.

Så jeg føler han får altfor lite søvn på dagtid, men det er ikke så mye vi får gjort med det. Sånn var storesøster også, og setter større pris på at de sover på natten enn på dagen ;)

Tusen takk for svar! Vi har nå kuttet ut siste sovingen denne uken, og han sovner før han treffer puten på kvelden. Men nå sover han kun 30 min x 2 på dagtid av en eller annen grunn. Så jeg føler han får altfor lite søvn på dagtid, men det er ikke så mye vi får gjort med det. Sånn var storesøster også, og setter større pris på at de sover på natten enn på dagen ;)

Min har sovet 30min (max 40min) x 2 på dagen siden han var 3mnd og han virker som en frisk og fin gutt for det:)

Har sovet fra 19 - 07.30 siden han var 3 måneder så han tar det nok igjen på natten da alle andre jeg kjenner begynner først nå å sovne i 19-20tiden og nå er de 7mnd.

Annonse

Vår yngste er 7,5 mnd, og sover fortsatt tre ganger på dagen. Men jeg skulle ønske at vi snart kunne gå over til to ganger, fordi den siste duppen blir så tett opp mot leggetid. Her står vi opp kl 0700 (senest :) ), så sover han mellom kl 10-11 og fra 13-1430. Siste søvnen er fra omkring kl 1645 til 1715, også er det leggetid kl 19. Men merker at vi snart må forandre på noe, fordi han blir mer vanskelig å legge for hver dag. Og overtrøtt hvis ikke han får den siste duppen. Blir også litt vanskelig å legge han tidligere, fordi jeg er mye alene med barna og det blir da midt i storesøster sin kveldsmat og bad. Hadde vært litt interessant å se når deres små sover på dagtid, og når dere legger dem.

min sover helt likt som din hehehe

Sover ganske likt her også :) Men har ikke problemer med leggingen enda, helt utslitt når klokken er 19. Men hun kan ikke sove senere enn 17, da kan vi få problemer.

Står opp alt fra 06.30 til 07.30, legger seg mellom 08 og 09. Sover mellom 1-3 timer. Legger seg igjen ca 12-13, ca 1 times lur. Så en ny lur i 16 tiden etter middag ;) I seng klokken 19 :)

Her har vi hatt problemer med søvn lenge, men alt snudde rundt 6 mnd. Hun sov kun 30 min i slengen fra hun var kanskje 3 mnd til hun var 6 mnd. Kveldene var et kapittel for seg selv ;)

Min sover også helt likt som din:) Hvis hun sover over 1730 blir det vanskelig å legge, men som regel våkner hun fra sisteduppen i 17-tida. Hun er aldri vanskelig å legge, men de dagene hun sover sent siste dupp kan hun ligge 30-40 minutter å synge, prate og leke med bamsen i senga før hun sovner av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...