Gå til innhold

Ett års bryllupsdag, men ikke en kvast en gang

Anbefalte innlegg

Mannen min er like romantisk som en elg...

Snill og omtenksom på mange måter, men romantisk NEI. Men hvordan kan ikke han skjønne at jeg vil ha en liten oppmerksomhet på bryllupsdagen vår?

Jeg krever aldri gaver fra han(bortsett fra til jul og bursdag, da ser jeg på det som en selvfølge at vi gir hverandre noe). Men ellers bruker jeg aldri å forvente å få noe som helst.

Jeg ble bare drit skuffa på bryllupsdagen vår, og det sa jeg til han også. Men jeg får vel bare bli vant med å være gift med en mann som er helt gørr når det kommer til blomster og små oppmerksomheter.

Hilsen furte-maia med hormoner til tusen

Håper det er flere der ute med GøRRE mannfolk ;)

Fortsetter under...

Og hva fikk han av deg da?

Han pleier aldri å bry seg verken om kort eller små gaver(bortsett fra duppedingser som koster alt for mye). Så jeg ga han ikke noe som helst. Det var også litt fordi jeg visste han ikke kom til å verken finne på å gå ut på restaurant ELLER gi meg blomster.

Annonse

Neste år får du ta initiativ da vet du, går an å spørre noen dager i forveien og dere skal skaffe barnevakt og ta en bedre middag ute siden det er bryllupsdagen deres. Er noen menn som må ha det inn med teskje ;)

Hva sa han når du tok det opp da?

Han beklaga og sa at han vet han er alt for dårlig til å gi små oppmerksomheter. Men dette har han beklaga i 5 år og er fremdeles like dårlig til det.

Ikke rart jeg har slutta helt både å kjøpe han kort og små gaver slik som jeg gjorde før.

Blæh... nå må jeg bare få ut damp her inne altså. Beklager furting. Håper det er NOEN som har det på samme måten.

HI

Dere som skal være så "korrekte" her og spør hva hun ga han: Det er mest vanlig at gutta gir oss noe, rett og slett fordi det i de fleste par betyr mer for dama enn for mannen. Har aldri noensinne hørt en mann som har klaget over at kona har glemt bryllupsdagen eller bursdagen, eller at han ikke har fått blomster på årevis. Det er det vi jenter som synes er hyggelig og vi som forventer. Det vil ikke si det samme som at vi ikke kan gi gutta litt oppmerksomhet også, men bare at merkedager som regel betyr mest for oss.

Ha,ha vi kom ikke på vår første bryllupsdag før svigers gratulerte oss...

Vet du, hvis jeg vet jeg vil bli skuffa, som f.eks at vi har kjøpt noe dyrt og praktisk i julegave "til oss selv", så sier jeg det til mannen. Du, vet vi har kjøpt gave, men...Så foreslår jeg en DVD eller en pocket bok el. noe annet rimelig jeg ønsker meg.

Det går godt an å si, å vi har bryllupsdag neste uke. Da hadde jeg satt pris på en bukett roser eller en annen oppmerksomhet.

F.eks morsdag kan jeg si, hvis du skal kjøpe noe til morsdag blir jeg ikke lei meg om du gir meg xxx.

Tar kanskje bort litt av romantikken, men man unngår de største skuffelsene;-)

Jeg kjøper blomster selv, jeg, da får jeg dem som jeg vil ha dem :-D

Det er leit at du føler deg så skuffet, men du visste jo hva for type han var før dere giftet dere, sant?

Litt kjipt om han bare kjøper blomster fordi du krever det også, liksom.

Min mann liker bakevarer han,så skal eg overraske han, baker jeg noe godt til oss. D blir han veldig glad!

Han er ikke superromantisk han heller, og vår syvende bryllupsdag feiret vi med å ha rørlegger på besøk. Hehehe. Det er bare en dag av mange i året, tenker jeg!

Hverdagsromantikken, de små søte tingene som at han koker ennkopp te til meg på kvelden, eller gir meg en klem før han kan gå om morgenen,, det er hverdagsromantikk det. Og det er den som er den vilktige :)

Annonse

Mulig jeg er så "korrekt" fordi jeg selv ikke forventer å få noe av mannen min ved slike anledninger. At en mann er like romantisk som en elg burde man egentlig finne ut av før man gifter seg med ham. Så får man heller la være å gjøre det hvis manglende blomster på bryllupsdagen kan ødelegge en hel dag.

Endret av Zebrah
Mulig jeg er så "korrekt" fordi jeg selv ikke forventer å få noe av mannen min ved slike anledninger. At en mann er like romantisk som en elg burde man egentlig finne ut av før man gifter seg med ham. Så får man heller la være å gjøre det hvis manglende blomster på bryllupsdagen kan ødelegge en hel dag.

Det er jeg helt enig i :)

Jeg bare blir litt oppgitt noen ganger her inne, for det er ikke lov å bli skuffet over noe som helst. Manglende bursdagsgaver, glemming av bryllupsdag, at besteforeldre ikke bryr seg om barnebarnet, dårlige venninner, osv. Det er faktisk lov å være skuffet innimellom.

Haha... en kan ikke la være å gifte seg med en mann fordi han er like romantisk som en elg. Angrer ikke på valget mitt av den grunn ;) Det er annet som er viktig enn å få blomster en gang i blant. Det er jo helt klart. Men AV og til, er det fint å bli vartet litt opp.

Og AV og til, må det være lov til å bli sur på mannen sin for at han er slik.

HI

Hva med å slutte å fokusere på at kun en av dere skal få gave ved en slik anledning, og heller lage en ny tradisjon der dere går ut og spiser på slike dager? Uansett om du klagde i år, så vil han nok ikke forandre seg og overøse deg med gaver/oppmerksomhet neste år.

Så gjør heller noe sammen, gaver og blomster er vel ikke SÅ viktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...