Gå til innhold

Flere som har barn som hater å sitte i bilstolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gutten min kan også være urolig i bilstolen. hos oss har det blitt bedre etter vi begynte å ta bort soltrekket over hode... vi har maxi cosi bilstol. da kunne han se litt mer rundt seg, og så har vi et sånn bamse bilspeil som han ser veldig på. ellers fester vi også tutten med en gassklut så den ikke detter ut hele tiden... han er 3.5 mnd nå. lykke til :)

Du skriver ikke hvor gammel babyen din er.

Her var det ett mareritt frem til han rundet 6mnd.

Siden han sover minimalt på dagen så sov han aldri i bil heller. (Max 15min hvis han sovnet. Og det var nesten verre for da når han våknet skrek han så han brakk seg).

Hadde ett par litt lengre bilturer der vi gråt begge to når vi enderlig var fremme:) Når 1 time kjøring inneholder 12 stopp for at ungen skal puste litt innimellom så blir det slitsomt.

Så i en periode kjørte jeg aldri bil alene.

Men når han ble 6mnd så var det noe som skjedde og det virker som han sitter å følger litt mer ut og kan sitte å holde på med tærne sine eller en leke litt. Og om han begynner å sutre/klage litt etter kanskje 15min så blir han stille hvis jeg synger en sang. Så med 15min selvaktivisering + Olebrumm sangen x 3, lille pusekatt og ett par hakkebakkeskogen sanger så er vi ofte fremme der vi skal:)

Annonse

Du skriver ikke hvor gammel babyen din er.

Her var det ett mareritt frem til han rundet 6mnd.

Siden han sover minimalt på dagen så sov han aldri i bil heller. (Max 15min hvis han sovnet. Og det var nesten verre for da når han våknet skrek han så han brakk seg).

Hadde ett par litt lengre bilturer der vi gråt begge to når vi enderlig var fremme:) Når 1 time kjøring inneholder 12 stopp for at ungen skal puste litt innimellom så blir det slitsomt.

Så i en periode kjørte jeg aldri bil alene.

Men når han ble 6mnd så var det noe som skjedde og det virker som han sitter å følger litt mer ut og kan sitte å holde på med tærne sine eller en leke litt. Og om han begynner å sutre/klage litt etter kanskje 15min så blir han stille hvis jeg synger en sang. Så med 15min selvaktivisering + Olebrumm sangen x 3, lille pusekatt og ett par hakkebakkeskogen sanger så er vi ofte fremme der vi skal:)

Han er snart 5 mnd.. Han liker ikke å sitte i vogn heller men det endrer seg kanskje når han begynner å følge med litt mere på det som er utenfor..

Gjest Kira bjeffer!

Ingen av mine barn har vært glade i å kjøre bil.

Da eldste var omkring 1 år skulle vi kjøre til Danmark, og i ren desperasjon kjøpte vi en DVD-spiller. Og for en fantastisk kjøretur ;)

Nå er hun 3 år, og trives godt i bilen både med og uten film. Men lillebror på 7 mnd skriker fortsatt stort sett hele turen, uansett om den varer i to eller tyve minutter.

Min yngste er heller ikke så glad i bil. Han klarer ikke sovne der, og hvis ha. Er trøtt eller bittelitt sulten, så ilskriker han..

Dere andre som sliter: hvordan gjør dere det? Stopper dere når de skriker, venter litt og ser an (og hvor lenge), eller litt av begge deler?

Jeg klarer ikke å sitte å høre på skrikinga, prøver å gjøre biltur til en positiv greie. Så jeg sitter alltid bak sammen med klumpen mens mannen kjører. Da kan jeg ihvertfall synge og leke litt. Men det har skjedd at vi må stoppe å vente til det går over.

Eldstemann har alltid hatet både bilstol og vogn noe helt vanvittig. Normale råd som smokk, leker osv hadde null effekt, jeg måtte alltid sitte bak og underholde som en desperat for å komme levende gjennom bilturen.

Da han ble 1,5 år kjøpte vi dvd-spiller (noe jeg aldri trodde jeg skulle gjøre) og etter det har det endelig blitt levelig å kjøre bil.

Angående vogn har han nesten aldri brukt det. Pakket vogna bort for godt da han var 1,5 år. Kjøpteda trehjulssykkel med styrepinne bak.

Har også en datter og hun er myyyye enklere i både bilstol og vogn. Da er det bare inn med smokken og så drar vi. :D

Jeg klarer ikke å sitte å høre på skrikinga, prøver å gjøre biltur til en positiv greie. Så jeg sitter alltid bak sammen med klumpen mens mannen kjører. Da kan jeg ihvertfall synge og leke litt. Men det har skjedd at vi må stoppe å vente til det går over.

har du vært hos fysio eller kiropraktor eller manuellterapaut med ham etter han ble født? barnet til ei jeg kjenner hatet bilstolen på grunn av en låsning i nakken som satt slik til at han fikk trykk på det området som gjorde vondt, når han satt i stolen.. tenkte jeg skulle nevne det, for hvis det er tilfellet er det veldig kjapt å fikse, går selv til behandling med min sønn, da han ikke kunne snu hodet sitt i en spesiell stilling uten at hele kroppen fulgte med, og nå er det total bedring og ingen hyling lengre :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...