Gå til innhold

Vært skikkelig "heldig" så langt i svangerskapet....

Anbefalte innlegg

Først måtte jeg bytte lege da hun jeg hadde skulle slutte for å begynne et annet sted og overta en annens pasientliste.

Måtte på glykosebel.test - fikk høy verdi, alvorlige ansikter og ingen info. Kom inn uken etter og fikk svar om at 7.9 ikke var så høyt. Siden det lå på grensen skulle jeg inn igjen for å ta en ny test et par uker etterpå. Mellom her skulle jeg inn på 28ukers kontroll. Da nevnte jeg at jeg hadde veldig vondt mellom bena, men hun kunne ikke si hva det var. Sjekket ikke noe eller stilte noen videre spørsmål rundt det. (tenkt i ettertid at det kan være bekkenløsning)

Uken etter kom jeg inn for ny test. Da hadde jeg fått ny lege igjen. Hun forrige legen fant plutselig ut at hun skulle videreutdanne seg. Så den nye legen har jeg ikke truffet, såvidt sett han.. (var bare på lab`en, ikke hos legen) Verdien hadde gått ned, men fortsatt ingen info.

Hos jordmor i dag. Hun etterlyste svar på testene. Dette hadde jo ikke legen skrevet på helsekortet mitt, men jeg husket de no. Ringte KK mens jeg var der, som kunne fortelle meg at svangerskaps diabetes regnes som påvist ved verdi fra 7.8 og at jeg skulle hatt henvisning til de etter første prøve.

Jordmor snakker ikke så mye, det er ikke noe dikkedering men rett på sak. Virker som hun vet hva hun snakker om. Bortsett fra at hun sa jeg ikke måtte spise gulerøtter for de inneholdt sukker ??

Når vi skulle sette opp ny time fikk jeg nytt "slag" - neste kontroll måtte jeg til ny jordmor, for hun skulle slutte også!

Det blir noen lange 8 uker. Fått så mye forskjellig informasjon at jeg ikke vet hvem jeg skal tro på. Synes det er veldig vanskelig mht hva jeg kan og ikke kan spise, nesten så jeg ikke tør spise noe som helst!

Så er det jo tilstadighet nye folk å forholde seg til!

Sorry, ble visst litt langt dette her...

Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget. Hjelper vel ikke å få råd fra enda flere personer...

Fortsetter under...

huff, høres ikke enkelt ut.. Jeg har opplevd i de fleste tilfeller med leger/sykehus o.l at man MÅ mase og spørre og grave selv, ellers kommer man ingen vei.

Det er jo helt pÅ trynet at de gir deg sÅ lite informasjon nÅr det gjelder en graviditet.. Men mas, ring, spør alt du kan og KREV svar!

HÅper ting blir bedre for deg! Ingenting er værre enn Å være et gÅende spørsmÅlstegn under graviditeen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...