Gå til innhold

Hjelp, få bort melkelukt fra ransel??:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min førsteklassing har selvfølgelig klart å søle melk oppi den nye dyre ranselen sin, bøker og alt er ødelagt. Bøker kan fikses, men ranselen lukter jo enda " dus" melk etter jeg har vasket inni ranselen med fille og litt zalo lignende middel...må jeg bare innstille meg på at lukten aldri går bort??:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med litt eddikvann. Lunkent vann med en kork eddik oppi, vri opp en fille og tørk sekken innvendig hvor det er sølt. Bare vær litt obs på fargen så du ikke gnir og gnukker av fargen på sekken.

Skrevet

Putt sekken i vaskemaskin på 40 grader. Fjern platen i ryggen først. Dette går helt bra i hvertfall om du har en nylonsekk fra beckmann el l. Heng den på snora over natta.

Har gjort dette med alle mine 6 barns sekker med jevne mellomrom- sekkene blir ganske skitne etter hvert

Skrevet

Du kan fint vaske den i maskinen.

F.eks Beckmann anbefaler ikke at sekken blir maskinvakset mer enn 3-4 ganger i løpet av levetiden fordi det sliter på sekken, men en og annen gang går helt greit.

Skrevet

Hvis det er sekken med blinkende lys så fjern i hvertfall batteriene først.

Skrevet

Ja det er beckmann sekk med noe lys ja, hm..så jeg kan vaske den altså?? blir den like fin og hel da? takk for tips..må vente til helgen........hi

Skrevet

Det samme gjorde min i fjor. Jeg lot han ha tursekken noen dager. Tok bort spilene og platen og kjørte den i vaskemaskina.

Gikk helt fint! :) Den så helt ny ut :D

Så gjør det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...