mamma.no Skrevet 25. september 2012 #1 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Hei Burde det være lett for meg å vite/kjenne om barnet ligger i seteleiet enda? For det gjør ikke jeg.... Jeg kan kjenne hikking både her og der. Men det jeg kjenner er en del "kravling" og romstering helt nede under navlen. Så om llillegull ligger å bokser meg eller om den sparker vites ikke Var til lege i går og hun vil ikke begi seg inn på leiet. Det eneste hun sa var at babyen sin rygg lå ut mot min venstre side.. Var på UL for to uker siden og da lå den i sete. Skal til jm om 2 uker, så vi får se hva hun finner ut av. Jeg er ikke av de minste og føler det er vanskelig å kjenne seg til det. Jm så jeg fikk ny ul i uke 35/36 om de ikke var sikre. Har mye, ikke for mye, men mye forstervann, så det gjøre det ikke enklere å kjenne etter kanskje? En annen ting - nå skal babyen være nærmere 40cm og 2kg.....jeg brurde vel stregt tatt merek m det er en liten som slår kollbøtte der inne? Burde jeg ikke... Dette er nr.3 og den har vært i sete hele tiden og på alle ul. De to første lå alltid med hodet ned og ble født vaginalt. Håper dette skal skje denne gangen også, men liker ikke helt at den er i sete "hele tiden"...uvant ifht tidl svangeskap. Endret 25. september 2012 av mamma.no Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønepøna Skrevet 25. september 2012 #2 Del Skrevet 25. september 2012 Uke 32 og sete her også. Dette er mitt 3.barn, og begge de to forrige lå i hodeleie. Kjenner du en hard "ball" øverst i magen, er det mest sannsynlig hodet du kjenner, altså et seteleie. Jeg kjenner mest kravling nederst i magen og på min hø side der beina ligger. Jeg håper selvfølgelig at den vil snu seg, og det sies jo at de gjerne gjør det før uke 36, så vi kan jo håpe... Bare 3-4 % føder i sete. Vi bør uansett kjenne det dersom barnet snur seg. Mye fostervann og tredje svangerskap gjør jo at det blir lettere for barnet å snu seg. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144578780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 25. september 2012 #3 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg kjenner godt når mini snur seg! Jeg har en liten i seteleie, men han snur seg i tide og utide og det kjenner jeg absolutt!!!! Det er faktisk ganske så vondt til tider......... frem til uke 30-31 var det ikke noen smerter forbundet med at huleboeren slo kolbøtte, men etter det har jeg så absolutt hatt smerter forbundet med det. Jeg synes det er vanskelig å vite om det er sete eller hodeleie til enhver tid, men vet at han har sete som "favoritt". Det hadde nr 2 hos meg også, og den første hos meg snudde seg ikke med hodet ned før i uke 35. Da var det slutt på turningen for henne, mens nr 2 satt på rumpa til de snudde han på sykehuset i uke 37,4. Jeg er veldig spent på hva legen vil gjøre når jeg skal på kontroll neste uke, er da i uke 36 og skal henvises til SUS om mini ikke ligger med hodet ned. Men om leie ikke er sikkert i uke 32 har det ingenting å bety. Mange legger seg med hodet ned mellom uke 32 og 36!! Og det er ikke uvanlig at de er senere etterhvert som det er unge nr 2,3,4 osv ettersom min jordmor sa i alle fall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144578832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebie på`n igjen Skrevet 25. september 2012 #4 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg er 33 uker og var på ul 2 uker siden, da turnet baby fra hode -på tvers og i sete var ikke noe å bekymre seg for enda fikk jeg beskjed om de har gis plass til å snu seg enda:) kjenner hikking på nye steder hver dag føler jeg:) førstemann lå på tvers nesten frem til termin , så snudde han seg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144578922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma.no Skrevet 25. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg kjenner godt når mini snur seg! Jeg har en liten i seteleie, men han snur seg i tide og utide og det kjenner jeg absolutt!!!! Det er faktisk ganske så vondt til tider......... frem til uke 30-31 var det ikke noen smerter forbundet med at huleboeren slo kolbøtte, men etter det har jeg så absolutt hatt smerter forbundet med det. Jeg synes det er vanskelig å vite om det er sete eller hodeleie til enhver tid, men vet at han har sete som "favoritt". Det hadde nr 2 hos meg også, og den første hos meg snudde seg ikke med hodet ned før i uke 35. Da var det slutt på turningen for henne, mens nr 2 satt på rumpa til de snudde han på sykehuset i uke 37,4. Jeg er veldig spent på hva legen vil gjøre når jeg skal på kontroll neste uke, er da i uke 36 og skal henvises til SUS om mini ikke ligger med hodet ned. Men om leie ikke er sikkert i uke 32 har det ingenting å bety. Mange legger seg med hodet ned mellom uke 32 og 36!! Og det er ikke uvanlig at de er senere etterhvert som det er unge nr 2,3,4 osv ettersom min jordmor sa i alle fall. Hei Tutla Bærer du på en Hausken-baby du også!! Morsomt Alle mine tre er made by Jon-Himself-Hausken fra 2006 til 2012 Bor i Stavanger.....du da? Jeg har født mine to på SUS og skal til pers der igjen. Blir også henvist til SUS en gang fra uke 35... Håper den ligger i riktig leie da for jeg går ikke med på ytre vending eller annet. Lykke til hos jm og håper tredjemann har funnet veien ned Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144579483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Preggers Skrevet 25. september 2012 #6 Del Skrevet 25. september 2012 Uke 33 her og sideleie Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144579501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 26. september 2012 #7 Del Skrevet 26. september 2012 Uke 32 og sete her også. Dette er mitt 3.barn, og begge de to forrige lå i hodeleie. Kjenner du en hard "ball" øverst i magen, er det mest sannsynlig hodet du kjenner, altså et seteleie. Jeg kjenner mest kravling nederst i magen og på min hø side der beina ligger. Jeg håper selvfølgelig at den vil snu seg, og det sies jo at de gjerne gjør det før uke 36, så vi kan jo håpe... Bare 3-4 % føder i sete. Vi bør uansett kjenne det dersom barnet snur seg. Mye fostervann og tredje svangerskap gjør jo at det blir lettere for barnet å snu seg. Lykke til! Min ligger i hodeleie,men jeg kjenner også en "hard ball" oppunder ribbeina. Det et visst rumpa hos meg. Også kjenner jeg litt "krafsing" nederst i magen og noen ganger mot blæra,og litt spark ut på høyre side.. Så det er jo ganske likt det du kjenner,men jm sa til meg at det var hodeleie.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144581052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 27. september 2012 #8 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg kjenner godt når mini snur seg! Jeg har en liten i seteleie, men han snur seg i tide og utide og det kjenner jeg absolutt!!!! Det er faktisk ganske så vondt til tider......... frem til uke 30-31 var det ikke noen smerter forbundet med at huleboeren slo kolbøtte, men etter det har jeg så absolutt hatt smerter forbundet med det. Jeg synes det er vanskelig å vite om det er sete eller hodeleie til enhver tid, men vet at han har sete som "favoritt". Det hadde nr 2 hos meg også, og den første hos meg snudde seg ikke med hodet ned før i uke 35. Da var det slutt på turningen for henne, mens nr 2 satt på rumpa til de snudde han på sykehuset i uke 37,4. Jeg er veldig spent på hva legen vil gjøre når jeg skal på kontroll neste uke, er da i uke 36 og skal henvises til SUS om mini ikke ligger med hodet ned. Men om leie ikke er sikkert i uke 32 har det ingenting å bety. Mange legger seg med hodet ned mellom uke 32 og 36!! Og det er ikke uvanlig at de er senere etterhvert som det er unge nr 2,3,4 osv ettersom min jordmor sa i alle fall. Hei Tutla Bærer du på en Hausken-baby du også!! Morsomt Alle mine tre er made by Jon-Himself-Hausken fra 2006 til 2012 Bor i Stavanger.....du da? Jeg har født mine to på SUS og skal til pers der igjen. Blir også henvist til SUS en gang fra uke 35... Håper den ligger i riktig leie da for jeg går ikke med på ytre vending eller annet. Lykke til hos jm og håper tredjemann har funnet veien ned Jepp Hausken baby hær :-) Har to fra Trondheim fra før, men siden vi ikke fikk flere i det offentlige fant vi ut at vi skulle til Hausken og er veldig godt fornøyd! Jeg måtte til SUS i dag, uke 35+2, småblødninger og "smerter" i magen. Jordmor ville ha meg inn på sjekk. Mens jeg var der inne snudde mini seg fra sete til hodeleie, så til tverrleie - nå tror jeg det er seteleie igjen....... (Har vært hjemme i 2 timer......) Smertene er nok forbundet med at mini snudde seg - blødningen fant de ingen årsak til - men håper at det kan være et tegn på at fødselen nærmer seg. Jordmor der inne trodde at jeg ville føde innen uke 37, og at blødningen var forbundet med modning. (har født i uke 38,4 og 41,1 før) Men mini hadde det i alle fall veldig godt der inne! Når skal du mamma.no til pers igjen (termin)? Jeg bor utpå Jæren - så vi bor ikke så langt fra hverandre :-) Kanskje vi treffes i korridorene på SUS eller hotellet i lykkerus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144585124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma.no Skrevet 28. september 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg kjenner godt når mini snur seg! Jeg har en liten i seteleie, men han snur seg i tide og utide og det kjenner jeg absolutt!!!! Det er faktisk ganske så vondt til tider......... frem til uke 30-31 var det ikke noen smerter forbundet med at huleboeren slo kolbøtte, men etter det har jeg så absolutt hatt smerter forbundet med det. Jeg synes det er vanskelig å vite om det er sete eller hodeleie til enhver tid, men vet at han har sete som "favoritt". Det hadde nr 2 hos meg også, og den første hos meg snudde seg ikke med hodet ned før i uke 35. Da var det slutt på turningen for henne, mens nr 2 satt på rumpa til de snudde han på sykehuset i uke 37,4. Jeg er veldig spent på hva legen vil gjøre når jeg skal på kontroll neste uke, er da i uke 36 og skal henvises til SUS om mini ikke ligger med hodet ned. Men om leie ikke er sikkert i uke 32 har det ingenting å bety. Mange legger seg med hodet ned mellom uke 32 og 36!! Og det er ikke uvanlig at de er senere etterhvert som det er unge nr 2,3,4 osv ettersom min jordmor sa i alle fall. Hei Tutla Bærer du på en Hausken-baby du også!! Morsomt Alle mine tre er made by Jon-Himself-Hausken fra 2006 til 2012 Bor i Stavanger.....du da? Jeg har født mine to på SUS og skal til pers der igjen. Blir også henvist til SUS en gang fra uke 35... Håper den ligger i riktig leie da for jeg går ikke med på ytre vending eller annet. Lykke til hos jm og håper tredjemann har funnet veien ned Jepp Hausken baby hær :-) Har to fra Trondheim fra før, men siden vi ikke fikk flere i det offentlige fant vi ut at vi skulle til Hausken og er veldig godt fornøyd! Jeg måtte til SUS i dag, uke 35+2, småblødninger og "smerter" i magen. Jordmor ville ha meg inn på sjekk. Mens jeg var der inne snudde mini seg fra sete til hodeleie, så til tverrleie - nå tror jeg det er seteleie igjen....... (Har vært hjemme i 2 timer......) Smertene er nok forbundet med at mini snudde seg - blødningen fant de ingen årsak til - men håper at det kan være et tegn på at fødselen nærmer seg. Jordmor der inne trodde at jeg ville føde innen uke 37, og at blødningen var forbundet med modning. (har født i uke 38,4 og 41,1 før) Men mini hadde det i alle fall veldig godt der inne! Når skal du mamma.no til pers igjen (termin)? Jeg bor utpå Jæren - så vi bor ikke så langt fra hverandre :-) Kanskje vi treffes i korridorene på SUS eller hotellet i lykkerus. Uff da..... Håper det ordner seg med både leiet og blødninger. Ja, du er jo snart i mål, så la oss håpe det er tegn på at ting er nærstående Min første kom 1 dag før ivf-termin, min andre ble satt i gang 4 dager over ivf-termin og denne siste minsten skal komme 22.nov, så jeg går i uke 33 as we speak... Og du har termin når? Kommer du fra Trondheim? Jeg kommer fra Hordaland, men har bodd her siden 2000. Mine to er født aug 2007 og jan 2011, så avslutter vi med tredjemann nov 2012 Tja.....skal vi møtes på SUS, så får jeg vel henge i - eller du kan vente? Hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144586071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 28. september 2012 #10 Del Skrevet 28. september 2012 Jeg kjenner godt når mini snur seg! Jeg har en liten i seteleie, men han snur seg i tide og utide og det kjenner jeg absolutt!!!! Det er faktisk ganske så vondt til tider......... frem til uke 30-31 var det ikke noen smerter forbundet med at huleboeren slo kolbøtte, men etter det har jeg så absolutt hatt smerter forbundet med det. Jeg synes det er vanskelig å vite om det er sete eller hodeleie til enhver tid, men vet at han har sete som "favoritt". Det hadde nr 2 hos meg også, og den første hos meg snudde seg ikke med hodet ned før i uke 35. Da var det slutt på turningen for henne, mens nr 2 satt på rumpa til de snudde han på sykehuset i uke 37,4. Jeg er veldig spent på hva legen vil gjøre når jeg skal på kontroll neste uke, er da i uke 36 og skal henvises til SUS om mini ikke ligger med hodet ned. Men om leie ikke er sikkert i uke 32 har det ingenting å bety. Mange legger seg med hodet ned mellom uke 32 og 36!! Og det er ikke uvanlig at de er senere etterhvert som det er unge nr 2,3,4 osv ettersom min jordmor sa i alle fall. Hei Tutla Bærer du på en Hausken-baby du også!! Morsomt Alle mine tre er made by Jon-Himself-Hausken fra 2006 til 2012 Bor i Stavanger.....du da? Jeg har født mine to på SUS og skal til pers der igjen. Blir også henvist til SUS en gang fra uke 35... Håper den ligger i riktig leie da for jeg går ikke med på ytre vending eller annet. Lykke til hos jm og håper tredjemann har funnet veien ned Jepp Hausken baby hær :-) Har to fra Trondheim fra før, men siden vi ikke fikk flere i det offentlige fant vi ut at vi skulle til Hausken og er veldig godt fornøyd! Jeg måtte til SUS i dag, uke 35+2, småblødninger og "smerter" i magen. Jordmor ville ha meg inn på sjekk. Mens jeg var der inne snudde mini seg fra sete til hodeleie, så til tverrleie - nå tror jeg det er seteleie igjen....... (Har vært hjemme i 2 timer......) Smertene er nok forbundet med at mini snudde seg - blødningen fant de ingen årsak til - men håper at det kan være et tegn på at fødselen nærmer seg. Jordmor der inne trodde at jeg ville føde innen uke 37, og at blødningen var forbundet med modning. (har født i uke 38,4 og 41,1 før) Men mini hadde det i alle fall veldig godt der inne! Når skal du mamma.no til pers igjen (termin)? Jeg bor utpå Jæren - så vi bor ikke så langt fra hverandre :-) Kanskje vi treffes i korridorene på SUS eller hotellet i lykkerus. Uff da..... Håper det ordner seg med både leiet og blødninger. Ja, du er jo snart i mål, så la oss håpe det er tegn på at ting er nærstående Min første kom 1 dag før ivf-termin, min andre ble satt i gang 4 dager over ivf-termin og denne siste minsten skal komme 22.nov, så jeg går i uke 33 as we speak... Og du har termin når? Kommer du fra Trondheim? Jeg kommer fra Hordaland, men har bodd her siden 2000. Mine to er født aug 2007 og jan 2011, så avslutter vi med tredjemann nov 2012 Tja.....skal vi møtes på SUS, så får jeg vel henge i - eller du kan vente? Hehe Ser ut til at det roet seg med blødningene og smertene, men en får seg en støkk. Grunnen til at de to første er fra Trondheim er at vi begynte ICSI-karusellen mens jeg var student og det var enklest for oss å benytte oss av St.Olavs da. Samtidig som at de hadde høyseste kompetanse på MESA/TESA i den tiden (det var snakk om at mannen måtte gjennom det for at det i det hele tatt skulle finnes liv). Derfor valgte vi dem. Vi er fra Jæren begge to, og synes dette er vedens flotteste plass på jord :-) Våre barn er des -07, mai -10 og termin på sistemann er 2.nov i år. Jeg vil ikke vente, og vil ikke ha et langt opphold på SUS denne gangen! Forrige gang ble det litt mye frem og tilbake på grunn av både gulsott og bilyd på hjertet - det håper jeg vi slipper. Men det er en spennende tid vi går i møte .-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974675-seteleie-uke-3233/#findComment-144587919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå