Gå til innhold

Man skal jo ikke slanke seg når man ammer....

Anbefalte innlegg

.... men hva hvis vekta går ned likevel da? Er det også skadelig med tanke på giftstoffer i kroppsvevet som går over i morsmelka?

Er nå nede på minus 10 kg etter fødselen allerede, og det har ikke gått 2 uker enda. La på meg 16 kg totalt, pluss hadde vel ca 4 kg for mye før jeg ble gravid også. Dvs er ca 10 kg over trivselsvekten nå.

Men fortsetter baby å være så sulten, så kommer nok disse kiloene til å forsvinne bare av ammingen. I hvert fall var det slik sist. Jeg fullammet uten problemer, men greide ikke å spise nok til å holde min egen vekt! I tillegg har vi et ganske aktivt liv fra før, så jeg sitter sjelden stille.

Er det greit å gå ned i vekt så lenge det bare er gravidkiloene fordi dette fettet er "nyere"?

Fortsetter under...

.... men hva hvis vekta går ned likevel da? Er det også skadelig med tanke på giftstoffer i kroppsvevet som går over i morsmelka?

Er nå nede på minus 10 kg etter fødselen allerede, og det har ikke gått 2 uker enda. La på meg 16 kg totalt, pluss hadde vel ca 4 kg for mye før jeg ble gravid også. Dvs er ca 10 kg over trivselsvekten nå.

Men fortsetter baby å være så sulten, så kommer nok disse kiloene til å forsvinne bare av ammingen. I hvert fall var det slik sist. Jeg fullammet uten problemer, men greide ikke å spise nok til å holde min egen vekt! I tillegg har vi et ganske aktivt liv fra før, så jeg sitter sjelden stille.

Er det greit å gå ned i vekt så lenge det bare er gravidkiloene fordi dette fettet er "nyere"?

Jeg gikk opp 12 kg, 9 dager etter fødsel var de forsvunnet.når jenta mi var 6 uker hadde jeg gått ned 8 kg ekstra. Jeg verken trent eller sultet, og hs sa at det var helt iorden så lenge man spiste som normalt:-) Jeg trengte da ikke å være bekymret:-)

• 3 måneder senere...

Det er normalt å gå ned etter fødsel - mye er vann, baby, morkake ekstra blod og minskning av livmoren som forsvinner de første ukene. etter det er det jo også vanlig og ikke skadelig å gå ned, men man bør spise godt og ikke drive aktiv slanking (tror 0,5-til 1 kg i uken er ok i følge helsesøster). Så lenge du spiser godt og næringsrikt tror eg ikke du skal bekymre deg :)

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...