Steinsdottir Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Kom nettopp hjem fra legen min, sliter med kvalme, brekninger og er svært trøtt. Dette er nr 2, og i forrige sv.skap ble jeg sykmeldt 100% fra 5 mnd pga bekkenløsning. Gikk med krykker og bekkenbelte. Er nå 8+4 og har begynt å kjenne smerter i bekkenet foran og verking i ryggen. Fortalte dette til lege, men da så han bare på meg og sa at det ikke er mulig, for det var ikke før 8 mnd ca at man kunne kjenne det i symfysen og fikk smerter pga barnets vekt. Jeg fikk beskjed om at dette var psykisk og at jeg skulle komme tilbake når jeg var 4-5 mnd, så kunne vi se om det hadde begynt å gjøre vondt da. Jeg begynte nesten å gråte fikk ikke be om henvisning til fysio, noe som hjalp meg sist, for jeg har jo ikke vondt!!
♥marita&jentene♥ Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 da tror jeg at jeg hadde prøvd å få komme inn på legevakten eller noe og lagt fram problemstillingen for han/hun, jeg hadde blitt skikkelig sint om jeg kom til legen og han ikke ville sykmelde meg når det ligger inne i systemet hvordan forrige svangerskap var. De må jo sette seg inn i journalen din før de kan gi ett svar...
Fjerdemann på vei Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Jeg har hatt bekkenløsning/bekkenlåsning i alle tre svangerskapene, men heldigvis ikke så ille at jeg måtte bruke krykker. (Men hadde dager der jeg var total sengeliggende) Jeg har også begynt å merke det allerede, og jeg er vel ca like langt som deg vil jeg tro. (Usikker på termin) Har ignorert det en stund nå, i håp om at det ikke skulle være det, men kjenner det dessverre godt igjen.. Men at man ikke skal kunne begynne å få smerter i bekkenet før i 8. måned, hva slags planet lever din lege på da? Jeg tror jeg ville bedt om å få byttet lege var jeg deg, for å skulle gå til svangerskapskontroll hos en lege med så lite peiling hadde ikke jeg hatt lyst til i alle fall... :/
lillespiren 2 Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Man føler seg skikkelig tråkka på når man ikke bli trodd av legen... opplevde det samme selv, jeg begynte å gråte.... Jeg var megasliten, og ønsket sykemelding. Jeg sov ikke på nettene, og slet meg igjennom stressende dager på jobben.. han sa det var psykisk og lurte på om jeg trengte å snakke med psykolog. Da ble jeg irritert. Kroppen sier ifra når nok er nok mener jeg. Er sykepleier selv. Men angående din bekkenløsning, så fant jeg ut at jeg var gravid pga bekkenløsning! Da var jeg ca 6-7 uker på vei... hadde bekkenløsning resten av svangerskapet. Jeg fikk det bak i bekkenet til å begynne med så tidlig, men fikk det foran når jeg var 4mnd tror jeg. Masse lykke til!! Si til legen din at du kjenner kroppen sin selv best. Bekkenløsning kan vedvare livet ut om du ikke tar det rolig i svangerskapet når du har kraftig bekkenløsning.
Ele Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Bytt fastlege! Slikt søppel er det ikke vits i å gå til, hørt på maken til frekkhet... Hrmf...
Steinsdottir Skrevet 25. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2012 Ja, da har jeg byttet fastlege.. Savner legen jeg hadde under forrige sv.skap. Men han har nå utdannet seg til psykolog, sikkert derfor jeg var så glad i han, han lyttet og var veldig fornuftig!! Nei, jeg klarer ikke gå til en lege som ikke tror på meg! Jeg var millimeter fra å si til han at han er mann og vet ikke hva en bekkenløsning vil si av smerter.. Men så tøff var jeg ikke, bare svalgte tårene og gikk ;( Men nå håper jeg den nye legen er bedre!! Takk for all støtten!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Ja, da har jeg byttet fastlege.. Savner legen jeg hadde under forrige sv.skap. Men han har nå utdannet seg til psykolog, sikkert derfor jeg var så glad i han, han lyttet og var veldig fornuftig!! Nei, jeg klarer ikke gå til en lege som ikke tror på meg! Jeg var millimeter fra å si til han at han er mann og vet ikke hva en bekkenløsning vil si av smerter.. Men så tøff var jeg ikke, bare svalgte tårene og gikk ;( Men nå håper jeg den nye legen er bedre!! Takk for all støtten!! idiot av en lege altså. Bekkenløsning er også hormonstyrt og man kan få det tidlig. Sist blei jeg sykmeldt pga bekkenløsning i uke 20.. nå er jeg snart 12 uker og kjenner det stråler allerede. Bra du skifta han! Lykke til
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 ER det mulig? Lurer på hva legen din hadde prøvd å si til meg! Jeg er uplanlagt gravid denne gangen og tok en graviditetstest På GRUNN AV bekkensmerter!!!! Har vært kraftig plaget i mine tidligere svangerskap og gått til behandling fra mellom uke 15 med første og uke 8 med siste. Jeg har klart å holde meg (delvis) i jobb ganske lenge med alle, men det har vært av ren og skjær viljestyrke, fram til fysioterateuten og jordmor tok meg for seg og ba meg instendig om å trappe ned. Det er forøvrig hormonenutskillelse som gjør at bekkenleddene løsner og gir plager for enkelte. Nettopp derfor er det mange som også opplever plager så lenge de ammer (skiller ut samme hormonene under amming!). Denne legen hadde fått litt opplæring av meg, som har gått jevnlig til fysio gjennom flere år på grunn av mine plager og dermed fått dele mye av fysio sin kunnskap på området. Og en beskjed om å ikke uttale seg så bastant om ting han TYDELIGVIS ikke har greie på i det hele tatt! Makan! Forstå meg rett, jeg syns det er bra at de er restriktive på sykemeldinger (også til gravide), men rett skal for pokker meg være rett, de må ha kunnskap nok til å ta kvalifiserte avgjørelser..
blå2010+rosa2013 Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 (endret) jeg var nettopp til legen og siden jeg var så ekstremt plaget i forrige sv.skap og kjenner smerter bak i ryggen/bekkenet allerede så fikk jeg rekvisisjon til fysioterapi og jeg er 9 uker. syns dette var utrolig dårlig av legen din. hva vet han av hvilke smerter du har. kan du ta kontakt med han/hun som hjalp deg i forrige sv.skap? Endret 25. september 2012 av blå2010
Steinsdottir Skrevet 25. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2012 Jeg ba ikke om sykmelding pga det, men lurte på om det kanskje var mulig å få en henvisning til fysio, se det ann utover, men når man ikke blir hørt fra første sukk, så er det ikke så lett å spørre om noe som helst! Vet fra forrige at dette blir verre og verre... Har nå snakket med min fysioterapeut, forklart henne det, hun synes det var skremmende at legen ikke viste bedre! Jeg skulle få time hos henne så snart jeg hadde fått henvisning fra min nye fastlege! Min forrige fastlege er utdannet psykolog, så jeg burde vel heller bruke han, siden min nåværende fastlege mener det er psykisk...
Millii Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 for en idiot. Noe av der verste som er er å ikke bli trodd av legen sin. Jeg opplevde det i 6 mnd etter den første rygg operasjonen min. "nei du er operert så du har ikke smerter". JO DET HAR JEG!! Etter masse masing fikk jeg endelig en MR til og jaggu var det ikke mere drit der. Nå er jeg operert 2 ganger til og skulle egentlig hatt den siste før Jul. Men vi skulle visst bli gravid istedenfor Så nå blir det operasjon etter den lille har kommet Stå på krava. Du kjenner din egen kropp best!!
Sjokoladebær Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 Godt du bytter!har fått time neste uke for å be om henvisning e.l... Sist fikk jeg utlevert krykker i uke 9...er i uke 6nå og kjenner det allerede. Holder på å gå i taket! :-(
Steinsdottir Skrevet 30. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 30. september 2012 Lykke til hos legen Sjokoladebær, godt din lege ikke gir deg diagnosen psykisk når du forteller om bekkenløsningen
steinkaka Skrevet 1. oktober 2012 #14 Skrevet 1. oktober 2012 Fy skam!! Håper det ordner seg for deg. Her sliter jeg med skade - og ble i utgangspunktet sykemeldt pga den, men så fant jeg ut at jeg var gravid, og da mente legen det KUN kom av graviditeten... Så egentlig mener han at jeg har vært gravid i noen år nå siden smertene har vært i berg og dalbane på den måten.. Haha, men han er iallefall ikke mot meg, men føler bare ikke jeg blir trodd ifht smertene. Ikke så lett med allting i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå