Gå til innhold

Bestille time hos jordmor.. Hjelp? (Oslo, bærum)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 32+5 , og har enda ikke vært hos noen jordmor..

Jeg har litt lyst, for om jeg spør legen min hvordan barnet ligger, osv, sier hun jo selv at hun ikke klarer å kjenne dette ++. Vil jo gjerne vite når han snur seg, hode festes, osv.

Men hvor i alle dager skal jeg ringe?

Jeg aner ikke hvilken helsestasjon jeg tilhører.. Jeg har lege på stabekk i bærum, siden jeg bodde der i 1 år, men var aldri registrert som boende der... Enda ble bærum sykehus min fødeplass. Legen sa noe om at Bekkestua da ville være min helsestasjon.

Men jeg er jo ikke fra Bærum engang. Jeg bor og er registrert på RøA!

Og da skal vel jeg tilhøre den helsestasjonen som er for vestre aker i sørkedalsveien? (fant på nettet..)

Hva er min helsestasjon?

Ut ifra der jeg bor og er registrert, eller der jeg har legen og skal føde??

Og er det da bare å ringe og bestille time hos jordmor?

Var på legekontroll i går.. Skal tilbake til legen 17.10.12 .. Får jeg noe jordmortime skvist inn mellom der, eller må jeg "bytte" ut legekontrollen med jordmorkontroll?

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvilken helsestasjon du tilhører, men ring til den du tror det er så forteller de deg nok der om du skal et annet sted.

Jeg har gått til både lege og jordmor hele veien frem til uke 34, deretter mente fastlegen min at herfra og ut gjør jordmor en viktigere jobb, så etter det har jeg kun gått til henne. Jordmor tar de samme prøvene som legen og tar seg som regel bedre tid.

Hvis du er frisk og rask og det bare er rutinekontroller du trenger fremover så ville jeg funnet en jordmor og droppet legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...