Gå til innhold

Ender med å måtte jobbe hver helg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å være sykepleier er ikke alltid en fordel. Jobber 28% nÅ med arbeid hver helg. Å fÅ fulltid er nesten umulig, sÅ da mÅ jeg eventuelt kombinere med 2 deltidsstillinger til. Siden alle innebærer jobb hver 3. helg mÅ jeg da jobbe hver helg!!! Og hver høytid osv.......Og ferien er umulig Å fÅ til Å gÅ opp, bare litt fri her og der.

Men nÅr jeg søker, til og med pÅ sykehjem, fÅr jeg beskjed om at jeg er for overkvalifisert. De vil helst ha ufaglærte eller hjelpepleiere, for de er jo billigere. Blir gal av dette!!!! Prøvd flere kommuner, men like umulig der.,.og med 2 smÅ barn kan jeg ikke jobbe hver jul og helg.

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, synes det er en uting at man ikke får full stilling. Er jo ikke at de mangler arbeid, bare at de gjerne vil ha sin fleksibilitet på bekostning av medarbeiderne. Fy!

Skrevet

Det er vel bare sånn det er å være sykepleier? Veldig synd at de ikke har flere faste stillinger å tilby altså, er det noe dere sykepleiere fortjener så er det da en fast turnus og forholde seg til!

Jeg bor i en "liten" by med et ganske stort sykehus, flere sykehjem osv og har mange venner som er sykepleiere, en stor andel av dem har bare en liten stilling og de har noen i det hele tatt også sper de på med løse vakter. Det mangler aldri løse vakter, men de blir jo litt uforutsigbart...

Ei av venninnene mine har selv valgt å ikke søke en eneste fast stilling, hun tar bare løse vakter og kan jobbe så mye hun gidder men har også friheten til å takke nei når hun ikke vil ha en vakt. Hun stortrives med det.

Skrevet

HI her.

Ja det mangler jo ikke med ekstravakter akkurat. Men siden mannen min også jobber turnus må det passe så en er hjemme med barna på natt/kveld/helg. Og vi skal snart søke om boliglpån, men det ser dårlig ut når jeg ikke har en større stilling.

Synd at helsevesenet skal spekulere så i ansatte og penger. Dermed mister de jo personale som kan skape stabilitet og som har lang erfaring.

Skrevet

Det er jo helt utrolig at det skal være sånn, fullt av bittesmå stillinger. Hvor er fordelene med dette for arbeidsgiver og ikke minst pasienter? Klart det er vanskelig å fylle opp med heltidsstillinger der en må ha folk på jobb hele døgnet, men hallo? Er man sykepleier så ønsker man vel ikke å ha det som en liten ekstrajobb i helgene?

På en annen side misunner jeg sykepleiere litt som enkelt kan velge deltid, i mitt yrke finnes det omtrent ingen deltidsstillinger og jeg har ikke så lyst å jobbe heltid. Må kanskje finne meg noe helt annet. Ufrivillig heltid her altså :P

Skrevet

Til og med på sjukeheim, du. Det er vel under din verdighet, det da?

Eg har 100% stilling på sjukeheim, og er på ingen måte overkvalifisert for stillinga. På avdelinga er vi seks sjukepleiarar pluss avdelingsleiar (minimum for å dekke opp helgane), fire av oss har fulltid (to sjukepleiarar og to spesialsjukepleiarar), ein sjukepleiar 90% og ein spesialsjukepleiar 75%. Omtrent slik er det på dei andre avdelingane også. Seks sjukepleiarar og tolv hjelpepleiarar i turnusen, ufaglærte får ikkje fast arbeid utover helg då dei manglar kvalifikasjonar. Det er nemlig menneske med ganske komplekse sjukdomsbilete som bur på sjukeheim no for tida...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...