Gå til innhold

Gavekort som er utgått på dato - hvor firkantet er de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg fikk et gavekort på 3000 kroner til bryllupet vårt i 2009. Dette gavekortet dukket nå i dag plutselig opp og er ubrukt, men vi ser til vår store fortvilelse at det kun er gyldig i 3 år og gikk ut for 4 måneder siden.

Akkkurat nå når vi trenger disse pengene til innkjøp av dyrt babyutstyr, dukker dette utgåtte kortet opp. Rimelig surt.

Noen som vet hvorvidt presentkort.no er superfirkantet på dette? Noen som vet om disse kortene funker likevel selv om man drar det etter utgått dato?

Gjest Gullguttene
Skrevet

Utgått er som regel utgått da. Hvor er det fra?

Skrevet

presentkort.no

Selvfølgelig skriver de på nettsiden at de ikke aksepterer kort etter utgått dato, men har hørt om flere andre steder der de ser serviceaspektet og aksepterer utgåtte gavekort.

Er jo ikke akkurat småbeløp det dreier seg om her...

Skrevet

Jeg har jobba i butikk, og en gang ble jeg nødt til å ta i mot et ugyldig gavekort pga. truende kunde. Men dette var butikkens eget gavekort. Med presentkort vil jeg ikke tro det går, ettersom det er elektronisk.

Skrevet

Fikk litt vondt av de som har gitt dere 3000 jeg nå. Ikke stygt men, men veldig bortkastet da :(

Skrevet

Jeg har ikke peiling på elektroniske gavekort, men dersom de ikke bare leker butikk og planlegger frivillig å gå konkurs ved hjelp av dårlig omtale pga dårlig kundebehandling, så tar de i mot gavekortet så kort tid etter at kortet er gått ut.

Skrevet
Fikk litt vondt av de som har gitt dere 3000 jeg nå. Ikke stygt men, men veldig bortkastet da :(

Gavekortet er fra mannen min sin tidligere jobb, en av Norges største banker. Så tror de overlever greit :-)

Skrevet

Ring de og forklar situasjonen.

Skrevet

Prøv i hvert fall. Det varte jo tross alt i 3 år og er kun 4 måneder siden det gikk ut.

Når jeg har hatt gavekort som har gått ut på dato, var de veldig snille i butikken på dette. Så lenge jeg brukte det opp før årsskiftet. Hadde visst noe med budsjett etc. å gjøre.

Skrevet

Jeg jobber i butikk og vi tar imot våre egne gavekort om de er utgått, det er jo kundens penger og vi har ingenting å tjene på å være vanskelig..

Men det blir noe problemer regnskapsmessig av det, er ikke så kyndig i slike regnskapsregler men det er noe greier med at ting blir avskrevet o.l. når det har gått en stund.

Du må nesten ringe de å spørre, om du bare prøver trekke kortet i butikken vil det bli avvist, så de må aktiverer det igjen sentralt om du skal kunne bruke det.

Skrevet

Det kan hende de er snille og godtar det. I og med at det ikke har gått over årsskifte etter at det var gyldig tror jeg ofte det ikke er så veldig vansklig regnskapsmessig. Du har ikke noe krav på å få bruke det, men om du er heldig blir det godtatt.

Skrevet

I de butikkene jeg har jobbet i har de ikke tatt i mot utgåtte gavekort.. Men det har ikke vært slike gavekort du mener. Har tatt i mot gavekort hvis det er snakk om dager og ikke måneder over. Ville kontaktet butikken du tenker å handle i. er tross alt en stor sum :) Kan jo hende de ser gjennom fingrene på det, så lenge systemet deres tar det i mot hvis det er utgått ;)

Skrevet

Ikke kontakt butikken du tenker å handle i, kontakt presentkort. Butikkene som tar presentkort får ikke gjort noe med saken hvis kortet er gått ut. Det er presentkort som må aktivere kortet på nytt, eventuelt gi dere et nytt.

Til dere som sier det er dårlig kundebehandling, ja hvis det er butikkene eget gavekort ja, men ikke universalkort. Det blir det samme som

at butikken gir ut varer til 3000,- gratis. De som

kjøpte gavekortet har jo ikke betalt inn penger til butikken men til presentkort. Og de pengene får ikke butikken fra presentkort før gavekortet blir dratt i bankterminalen i butikken og at det står godkjent i displayet.

Skrevet

Åh, sÅ surt :(

Kontakt presentkort og forklar situasjonen.

HÅper det ordner seg for dere! :)

Skrevet

Jeg trodde ikke butikkene hadde lov å ha utløpsdato på gavekort lenger...

Skrevet

Hvis kortet er digitalt, vil det bli avvist i bankterminalen om det er for gammelt. I vår butikk hadde de ikke godtatt det.

Skrevet

Hvis gavekortet ikke er merket med noe annet er det gyldig i tre år. Butikkene står derimot fritt til å sette gyldigheten til det de vil.

Skrevet

Da har jeg svaret...

Forsøkte meg med å bruke kortet i dag på Babyshop, og det gikk gjennom!! Puuuuuhhh....da var ikke de pengene tapt iallefall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...