Gå til innhold

Kan man ha gaveliste til babyshower eller ikke.?

Anbefalte innlegg

Venninen min skal arrangere babyshower for meg om 1 mds tid. Lurer på er det frekt om jeg har gaveliste, det er jo masse ting og tang jeg trenger og folk flest kjøper jo for det meste klær og noen ganger de samme klærne også, jeg har allerede en del klær og ønsker ikke å få masse ting jeg ikke trenger,men om det er for frekt dropper jeg det :/ jeg tenker ikke på dyre ting..

Fortsetter under...

Det varierer litt fra vennegjeng til vennegjeng.

Selv hadde jeg ikke turd å sende ut en gaveliste.

Men jeg la ut litt hint bare at "jeg har så syyyykt mye klær" osv osv.

Og at jeg må f.eks kjøpt meg flere leker eller noe.

Funket til mitt babyshower :)

Annonse

Jeg ville ikke ha laget gaveliste, babyshower tradisjonen er at gjestene kun skal gi symbolske smågaver til makspris 100-150 kroner. Da synes jeg gaveliste skaper for store forventninger til hva gjestene skal ha med seg og alt for stort gavefokus.

Jeg kan selv ikke fordra gavelister som kommer uoppfordret, enten det er babyshower, bursdag eller jul.

Synes det er helt ok at folk skriver lister som de kan levere ut hvis noen spør etter ønskeliste, men når noen sender meg ønskeliste på mail eller sms uten at jeg har bedt om det så synes jeg deg er frekt. Da blir jeg av og til så barnslig at jeg ihvertfall IKKE kjøper noe av det som står der! :)

Endret av Zebrah

jeg spurte om dette fordi jeg har vært på en del babyshowers og det er så typisk at mamman ender opp med masse av det samme..fra hm spesielt.og ting hun ikke trenger.Men hvis det virker helt teit dropper jeg det jo selfølgelig.jeg hadde ikke syntes det var dumt å få en liste av noen,så lenge den ikke inneholder masse dyre ting.Da blir det lettere å kjøpe noe og da får mamma og baby noe som trengs.jeg får tenke litt på det tror jeg:)

jeg spurte om dette fordi jeg har vært på en del babyshowers og det er så typisk at mamman ender opp med masse av det samme..fra hm spesielt.og ting hun ikke trenger.Men hvis det virker helt teit dropper jeg det jo selfølgelig.jeg hadde ikke syntes det var dumt å få en liste av noen,så lenge den ikke inneholder masse dyre ting.Da blir det lettere å kjøpe noe og da får mamma og baby noe som trengs.jeg får tenke litt på det tror jeg:)

Da ville jeg bare ha gått og byttet det du eventuelt får dobbelt opp av :-) Jeg hadde ikke gaveliste og fikk tre av samme badehåndkle. Byttet de i sengetøy, og da fikk jeg akkurat det sengetøyet jeg ville ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...