Gå til innhold

Min fantastiske lille gutt på snart 28 mnd vil fremdeles ikke snakke noe særlig...

Anbefalte innlegg

Jeg har vært kjempetålmodig, tenker at "det kommer nok" men nå begynner jeg bli utålmodig. Alle sier at det løsner snart- men det gjør jo ikke det. Et og annet ordet i ny og ne, men ikke noe mer. Han skjønner jo hva jeg sier til han, men han bare babler når jeg spør an om noe, ispedd med ord som bil og traktor. Han preiker og preiker, men det er bare babbel. Jeg navngir, men han er ikke interessert i å gjenta...

Noen andre??

Fortsetter under...

Prøv og oppmuntre med å lese mye pekebøker, og prate til han hele tiden om hva du gjør :) Type " Nå skal mamma smøre brødskive med ost på til deg"

Antakeligvis er det ingenting "galt", noen er bare litt senere ute og prate enn andre. Men forstår at du er utålmodig! Begge mine har pratet som en foss i den alderen, og kan tenke meg jeg også hadde blitt litt bekymret om de ikke hadde pratet hjemme heller.

Håper det løsner snart og at han plutselig prater og synger dagen lang :)

Annonse

Min er også like treig. Han begynner å prøve mer nå. Men setter ikke sammen ord til setninger. Og de få ordene han har er utydelige. Han forstår alt og kommuniserer som bare det. Er også litt bekymra, men satser på at det kommer snart nå! :)

Hei, Hanna :-) Våre er vel like gamle? De var ikke bekymret på 2 -års, og det kommer litt etter hvert, men det tar jo slik tid! Han kan sette sammen småsetninger og to ord som komme her, vil ha, mamma sjå, ka ta e? Han spør veldig om ka ta e, altså om hva navn på ting er. Hadde besøk av ei veninne av meg med sønnen hennes som er 6 uker yngre, og han preiker jo masse pg har et voldsomt ordforråd - litt av en forskjell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...