Gå til innhold

UL i uke 8 men kunne se fint lite

Anbefalte innlegg

Er en som har vaert gjennom ass.befruktning. Derfor tidlig ultralyd.

I dag er jeg 8+0 om man teller fra uttaksdagen (befruktningsdagen). Legen kunne se fostersekken og kanskje en liten prikk, men han prøvde å se fra alle vinkler men kunne ikke få til noe målbart der. Og han trodde at kanskje var det ei hjerte som slo. Jeg kunne jo ikke se noe der selvfølgelig bortsett fra fostersekken.

Må tilbake om ei ukes tid siden dei må sende ei skjema til St.Olavs.

Jeg har vaert før hos ham, han utførte lappen på meg. Og jeg husker veldig godt fra den gangen at han var sånn veldig direkte, litt overlegen på en måte. Men det er jo greit at man ikke pynter på ting til tross for at han fint kunne ha sagt - dette er jo tidlig, få håpe at vi ser mere neste gang.... Jeg prøver jo å se positivt på det og skjønner at det er store forskjeller fra person til person. Men har lest at det er mange som går til UL i uke 7 og dei ser ei bankende hjerte og masse mere enn det. Jeg tok jo hcg blodprøven på dag 14 og 17 og dei var fine den gangen.

Noen andre som har lignende opplevelse og hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974394-ul-i-uke-8-men-kunne-se-fint-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på ultralyd i dag og mente selv at jeg var 8 uker på vei. Så akkuratt det samme som deg... Jordmor mente at jeg ikke var mer enn 4-5 uker på vei. Jeg får ingenting til å stemme... Hehe. Men ikke lengesiden jeg var gravid og hadde akkuratt fått mensen tilbake så ikke umulig at eggløsning er på bærtur. Jeg fikk komme tilbake om to uker så skulle vi finne utav mere da...

Jeg var også hos fastlegen min i uke 8, og han gadd ikke å ta ultralyd på meg engang fordi det var for tidlig. Jeg ble ganske skuffet egentlig, jeg vil bare at noen skal bekrefte at jeg har noe der inne for det eneste som har gitt meg tegn på det er den graviditetstesten jeg tok i uke 5, ingen tegn til kvalme eller noe sånt, kanskje større pupper... (misforstå meg rett, jeg er veldig takknemlig for at jeg slipper kvalmen og alt det der!)

Det var det eneste jeg ville med den timen. Istedenfor endte det opp med at jeg tok masse blodprøver og fikk gjort unna noe papir arbeid...så fikk han også bestilt time til ordinær ultralyd for meg hos kvinneklinikken her i Bergen. Det kom noe positivt ut av det i allefall...

Skal tilbake i uke 12, håper det blir bedre da.

Jeg skal tilbake neste mandag. Håper det blir anna lege. Kunne jo sikkert få snakket mere om det men han var ikke noe behagelig. Så etter et par kvasse svar gadd jeg ikke å spørre noe mere.

Jeg har ikke tenkt å gå til fastlegen/jordmor (har ikke bestemt enda om det blir bare jordmor eller hver sin gang) før i uke 12. Det er jo ikke noe vits med å gå tidligere dit.

Hei Dincene! Håper inderlig at det endrer seg til neste time.

Kan jeg spørre hvilken lege som utførte ul på deg? Jeg har nemlig en lignende opplevelse med en kvalm gyn fra i sommer. Har gitt klar beskjed til fastlegen om at han vil jeg aldri tilbake til! Om du føler det er bedre å svare privat, så send meg gjerne en pm.

Tenker litt sånn at om det er flere enn meg som har negative opplevelser med ham, så er det greit at vi kan prøve å gjøre noe med det...

Annonse

Jeg tok ultralyd på Oslo city privatklinikk i dag, jeg er 8 + 5 i flg egne beregninger. I flg ultralydens utregning var jeg 8+4 og fosteret målte 18 mm. Jeg så tydelig plommesekk, hode/kranie (mye hvitt som avtegnet kraniet) og kroppen var også lett å se og så ut som en avlang klump. Men så fosteret mye tydeligere på skjermen enn på de to små bildene jeg fikk med meg hjem..

Jeg kom først og fremst for å se om det var liv etter en del småblødninger, så vi brukte ikke så mye tid på å undersøke. Var så overlykkelig når legen sa at hun tydelig kunne se hjertet banke (vi så det på slik lydbølgemåler på apparatet). Selve gu-ultralyden varte nok ikke i mer enn 30 sekunder :( I ettertid føler jeg meg litt snurt over den korte undersøkelsen, men jeg fikk time utrolig raskt (ringte kl 09 og fikk time kl 11 samme dag) og fikk jo svar på det jeg ønsket...

Men du må be om å bli fulgt opp av en annen lege der du går, syns ikke du skal finne deg i slik hoven og nedlatende behandling! Masse lykke til og stor *klem*, vent et par uker så skal du se at du får se masse, masse neste gang :)

Endret av Madolyn&Muffin

Dokke som har vaert gjennom ass.befr. regner dokke termin fra uttakdatoen eller fra innsetsdagen?

Ja, mange som har sett noe mere enn jeg mye tidligere. Rart.

Nei, jeg husker ikke hva legen heit. Er ikke sikker han nevnte det. Han bare sa at vi har vel sett hverandre før. Jeg prøvde å se på navnelappen hans som henger ved lomma, men det var for langt fra meg :P Så jeg nøyde meg uten navn :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...