Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Er en som har vaert gjennom ass.befruktning. Derfor tidlig ultralyd. I dag er jeg 8+0 om man teller fra uttaksdagen (befruktningsdagen). Legen kunne se fostersekken og kanskje en liten prikk, men han prøvde å se fra alle vinkler men kunne ikke få til noe målbart der. Og han trodde at kanskje var det ei hjerte som slo. Jeg kunne jo ikke se noe der selvfølgelig bortsett fra fostersekken. Må tilbake om ei ukes tid siden dei må sende ei skjema til St.Olavs. Jeg har vaert før hos ham, han utførte lappen på meg. Og jeg husker veldig godt fra den gangen at han var sånn veldig direkte, litt overlegen på en måte. Men det er jo greit at man ikke pynter på ting til tross for at han fint kunne ha sagt - dette er jo tidlig, få håpe at vi ser mere neste gang.... Jeg prøver jo å se positivt på det og skjønner at det er store forskjeller fra person til person. Men har lest at det er mange som går til UL i uke 7 og dei ser ei bankende hjerte og masse mere enn det. Jeg tok jo hcg blodprøven på dag 14 og 17 og dei var fine den gangen. Noen andre som har lignende opplevelse og hvordan gikk det?
AkPa Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Jeg var på ul i uke 7+6 eln, og hadde en overlege som var en drittsekk uten like.. Han undersøkte meg og sa " her er det ingen ting, kom tilbake på mandag så tar vi abort" Dro til st.olav 2 dager etter og der så de er fint foster og hjerte som slo.. Men fostrets hjerte sluttet å slå i uke 9+4 så det endte ikke godt for meg.. Meen legen tok feil, å ville sette i gang abort på et foster som levde..!! Ikke ta sorgene på forskudd, har du ikke hatt smerter, eller blødninger, så tror jeg du kan senke skuldrene og tenke at legen bare er en overlegen lege som ikke bryr seg om peersonene han behandler og ser på de som kunn jonuarler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå