Gå til innhold

Hva gjør dere som er sykemeldte for å få tiden til å gå.....?

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt i 100% nå på grunn av bekkenplager. 7 uker igjen til termin, og jeg kan jo ikke styre rundt her i huset så lenge om gangen for da får jeg smerter. Hva gjør dere når dere sitter stille? Ser dere på tv? Strikker? Pc?

Noen forslag????

Fortsetter under...

Vasker skap, skuffer, vegger, tak... Vasker klær osv.Altså bare litt av gangen både for å spare på arbeidet og helsen;)

Leser, ser dårlige serier, sett gjennom alle DVD filmene vi har, litt på nett og litt baking. Og turer med hunden, besøk, en tur på butikken,

..

Vanskelig å få tiden til å gå! Men det må jo gå på et vis;)

Er spent på om det kommer gode forslag på denne tråden, for har nok av tid å bruke på noe :-)

Da jeg gikk sykemeldt ( i hele svangerskapet) gikk det mye i strikking og pc, og litt syprosjekter. Hadde formen vært litt bedre, hadde jeg gjerne bakt litt...men matlaging var ett stort ork.

Hva med å strikke, sy(broderi) eller hekle noe til den lille ? :)

Tv, data og så er jeg ute på mammatreff og slikt.

Er nok eneste jeg gjør og har gjort i de siste 6 ukene :P

Har ikke lov til noe annet, men nå så kan jeg endelig ordne barnerommet :)

Jeg må hvile ofte hvis ikke blir jeg krøpling, og da er det så greit å ha noe å se på eller fikle med. Jeg kjeder meg ikke for vi er midt oppi hussalg og flytting, men jeg kan ikke holde på hele dagen.

Må spare meg så jeg holder ut til vi har flyttet :)

Annonse

Da jeg gikk sykemeldt ( i hele svangerskapet) gikk det mye i strikking og pc, og litt syprosjekter. Hadde formen vært litt bedre, hadde jeg gjerne bakt litt...men matlaging var ett stort ork. Hva med å strikke, sy(broderi) eller hekle noe til den lille ? :)

Jeg strikker ullsett til vesla for å ha med på sykehuset ;) Kjenner at jeg blir fort lei av det også hehe, men truer meg gjennom noen runder hver dag. Får fort vondt i nakken og hodet når jeg driver med håndarbeide.

Også sykmeldt 100% pga bekkenløsning men er student ved siden av så har egentlig mer enn nok å henge fingrene i. Desverre frister ikke skolebøkene bestandig (les veldig sjeldent) så jeg har lært meg å hekle. Jeg er helt elendig på strikking og annet håndarbeid men dette fikk jeg altså til, så nå blir det teppe til både storesøsters dukkevogn og til lillebebis :) Var vel kanskje ikke tidenes sjakktrekk å lære seg dette med en kommende eksamen før termin...men men :) Med storesnuppa fant jeg meg en serie og så hele greia fra ende til annen, bakte litt (kjekt å ha litt ekstra i fryseren til barseltiden) leste alt for mye her inne på BIM og på diverse blogger. Har denne gangen planer om å bytte ut pensumbøkene med fifty shades of grey etterhvert.... synes det høres myyye mer fornuftig ut!! :P

er sykemeldt 60% men de dagene jeg går hjemme går til fysio og julegavelaging. Synes det er så koslig å gi bort(å få) gaver som er laget selv. Og siden jenta kommer midt i november så er det greit å få gjort unna julegavene før den tid :) Synes tiden går nokså fort når jeg går hjemme jeg O:)

Jeg har ikke jobbet siden uke 16, og er nå i uke 40.

Bruker dagene på venner, kafé, rydding, vasking, strikking, tv serier, lange turer med hunden, lager gode og sunde middager.

Syntes dagene flyr jeg. Litt kjedeligere nå. Var lettere i sommer da det var varmt og venner hadde ferie

Skal sy voksipose :)

Men for det meste sover jeg. Så rydder/vasker jeg kjøkkenet og lager middag. Ellers gjør jeg ulike innkjøp eller vasker klær.

Snart skal jeg finne frem babyklær som skal vaskes og ordnes med :)

Det er spesielt de dagene hvor man våkner klokka 4 at dagen går litt sakte, men da kan man kanskje legge inn en liten høneblund på formiddagen ;) vi skal ha visning her om ei uke, og alt må være strøkent........kjenner at bekkenet ikke liker det helt. Bra jeg har en gubbe som er flink til å hjelpe meg (nå som jeg er gravid)

I går tittet jeg inn på soverommet og da oppdaget jeg at han sto å ristet putnen mine så de skulle bli fluffy og fine til jeg la meg ;) han er søt da :)

Annonse

6 uker til termin og ble sykemeldt i dag 100% etter råd fra lege og fysioterapaut. Har presset meg mer enn nødvendig, og var veldig i tvil, MEN bare nå første dagen så vet jeg at det rette valget er tatt ;) Bekkenløsning er ikke til å tulle med...

Jeg kommer til å hvile så mye som mulig, og jeg har ikke tenkt og stresse meg opp med masse husarbeid selv om jeg burde gjøre alt klart. Da kunne jeg heller ha vært på jobb for da blir det bare forferdelig vondt slik som det har vært i over 3 måneder nå. Føler meg rimelig handikappet, men skal nok få dagene til å gå med de små syssler, og jeg har en sønn på 4 år fra før av som det er full rulle med på ettermiddagene. Mye tv-serier, små turer og smårydding tenker jeg vi skal få tiden til å gå med :)

Jeg strikker, syr, leser, lager middag. Planlegger og ordner julehandel (mest på nett), og så adventkallender til barna+ mine søstere og min mor... Så jeg kooooser meg og teller ned, men noen dager er litt lange... Det gjelder å bestemme seg for å ha det bra, selv om man har vondt..

Lykke til videre alle sammen

jeg er straks ferdig med julegavene....

har strikket litt småprosjekter, bakt litt til å ha i fryseren, gjort klart på barnerommet, og vasket babyklærne...

gjør ting i mitt eget tempo, og ikke så mye at jeg blir utslitt...

jobber fortsatt 60% da, så jeg er jo litt på jobb hver dag også :)

Skal sy voksipose :) Men for det meste sover jeg. Så rydder/vasker jeg kjøkkenet og lager middag. Ellers gjør jeg ulike innkjøp eller vasker klær. Snart skal jeg finne frem babyklær som skal vaskes og ordnes med :)

Kan jeg spørre hva du bruker i voksiposen, litt rundt dette? Det hadde vært moro å sydd sin egen, morsomme!!!

Ellers, jeg strikker mye og ser tv. Har ikke ork til så mye rengjøring eller annet husarbeide, så det blir å lade opp til klokka 15 da middag påbegynnes og de andre kommer hjem. Går ofte og legger meg igjen når ungene har gått på skolen, trenger mye søvn.

Gjest Ballongmamma

Jeg går. Og går. Og går enda mer. Jeg er så lei av å gå! :P Det hjelper veldig på ryggen min. Også strikker jeg babytøy, ser på nrk sin nett-tv, holder huset ryddig og lager middag. Trives veldig godt i husmorrollen som jeg tester ut for første gang. Også leser jeg en del.

Jeg er og 100% sykemeldt siden starten av svangerskapet med kraftig bekkenløsning! Klarer ikke vaske å styre så her går det i tv, amatørstrikking, mammatreff og bassengtrening, lege Og jordmortimer!

Skal sy voksipose :) Men for det meste sover jeg. Så rydder/vasker jeg kjøkkenet og lager middag. Ellers gjør jeg ulike innkjøp eller vasker klær. Snart skal jeg finne frem babyklær som skal vaskes og ordnes med :)
Kan jeg spørre hva du bruker i voksiposen, litt rundt dette? Det hadde vært moro å sydd sin egen, morsomme!!! Ellers, jeg strikker mye og ser tv. Har ikke ork til så mye rengjøring eller annet husarbeide, så det blir å lade opp til klokka 15 da middag påbegynnes og de andre kommer hjem. Går ofte og legger meg igjen når ungene har gått på skolen, trenger mye søvn.

Jeg søkte på nett etter oppskrift. Jeg fant denne her: http://ritacicilie.net/?p=1060

Så da kjøpte jeg stoff :) Jeg kommer nok til å forandre litt på målene, ettersom jeg skal bruke den til en nyfødt baby til ca 6mnd eller noe slikt. Så må passe i vognbaggen :)

Kan jeg spørre hva du bruker i voksiposen, litt rundt dette? Det hadde vært moro å sydd sin egen, morsomme!!! Ellers, jeg strikker mye og ser tv. Har ikke ork til så mye rengjøring eller annet husarbeide, så det blir å lade opp til klokka 15 da middag påbegynnes og de andre kommer hjem. Går ofte og legger meg igjen når ungene har gått på skolen, trenger mye søvn.
Jeg søkte på nett etter oppskrift. Jeg fant denne her: http://ritacicilie.net/?p=1060 Så da kjøpte jeg stoff :) Jeg kommer nok til å forandre litt på målene, ettersom jeg skal bruke den til en nyfødt baby til ca 6mnd eller noe slikt. Så må passe i vognbaggen :)

Jeg kommer til å bruke en dyne jeg har liggende. Av vatt. Tror ikke jeg kommer til å bruke dun. Jeg får se hva slags dyner jeg har.

Her går det i tv, venninne besøk, jordmor timer, kiropraktor timer, svømming, baking å redebygging :P Har vært sykmeldt i 6 uker nå, og det er fremdeles 11 uker til termin!! :P

Rydding og organisering av hus:)

Begynt å vaske skap på kjøkkenet, ett og ett skap, litt hver dag har også ett kranglete bekken... Samt Har en svær garderobe og rydde i. Sortering av klær med to barn som vokser fort. Vaskerommet skal ryddes. 7 uker til terminen og skal få ordnet en baby kommode denne uken og gå gjennom alt det fine baby tøyet jeg har og finne ut hva jeg må handle inn... .i pausene strikker jeg på babyteppe:) og titter inn her og på facen. Nå skal jeg skifte på mange senger og sortere rydde på 6 åringens rom. Tar alt i rolig tempo så går det bra:) kanskje rekker jeg en gå tur å før middagstid selv om bekkenet stivner etterpå:( bare må bevege meg... ;) så nå er det bare å svinge seg;) ha en fin dag:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...