Bustetroll Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 (endret) Leste på en annen tråd her at småsmerter i magen osv kunne komme av uvi? Legen forteller meg jo ALDRI noe når jeg er der, men forrige gang sa hun "Det var et lite utslag her denne gangen og".. så spurte hun om det svei da jeg tisset.. Det gjorde det jo ikke, så hun sa da ikke mer, og alt var i orden. I dag derimot, leverte jeg prøven, og mens jeg satt ute og venta på helsekortet, kom hun med det, og sa kjapt "Vi sender den inn vi" . Så gikk hun inn igjen.. Jeg kan jo ikke betegnelsene på dette, men om noen vet.. Der de skriver ned på helsekortet.. Der det står urin står det noe jeg ikke klarer å lese.. "pspol" ? og 4+ Når jeg har lest på andre forum nå, står det vel en L foran 4+. leukocytter står det vel for? Forrige gang stod det 1+. og forrige gangen der stod det 3+. Første gangen står det bare negativ. Så det er jo NOE som har steget tydeligvis.. Gjelder dette uvi??? Endret 24. september 2012 av AiliVeronica
lillebie på`n igjen Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Det kan kanskje være forkortelse for proteiner? For det andre som kan slå ut er nitritt, blod, leukocytter , ketoner, sukker...så jeg tipper proteiner...ring å spør , si du ikke ser hva de skrev? Proteiner i seg selv er ikke sikkert tegn på uvi, det er mer nitritt, blod og leukocytter...protein kan komme av forurensning(utflod feks) men sammen med høyt blodtrykk må det følges nøye opp..4+ var jo litt...jeg ble lagt inn med en gang med 2+ proteiner og 155/110 i blodtrykk for å utelukke svangerskapsforgiftning...men alt gikk til normalen et døgn etterpå så hadde ikke det!
lillebie på`n igjen Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Ser du har redigert svaret ditt mens jeg svarte deg! Står det L de andre gangene? Så tipper jeg det skal stå blodspor
Bustetroll Skrevet 24. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2012 Ser du har redigert svaret ditt mens jeg svarte deg! Står det L de andre gangene? Så tipper jeg det skal stå blodspor L 3+ (2. kontrol) L 1+ (3. kontroll) L 4 + (i dag, 4 kontroll 32 uker) Står også pspol (spor?) I alle firkantene..L'en står vel for leukocytter, og ser på andre forum at 2+ og over er garantert uvi...
lillebie på`n igjen Skrevet 24. september 2012 #5 Skrevet 24. september 2012 Utslag på leukocytter skal vel alltid sendes inn, så godt de gjorde det, for det høres ut som UVI da! Og sammen med blidspor er jo det litt typisk uvi!
Bustetroll Skrevet 24. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2012 Mente blodspor Oki, den ble i alle fall sendt inn.. Men da antar jeg at legen ringer meg hvis jeg har en uvi?
lillebie på`n igjen Skrevet 24. september 2012 #8 Skrevet 24. september 2012 Ja, finner de bakterier må du ha medisin
Mrs.Steel Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Jeg har hatt utslag på hver kontroll i flere mnd nå. L+4 + blod i urinen er det meste jeg har hatt. Da fikk jeg en antibiotikakur. Ellers har den ligger på + 2 og 3. Da har jeg fått beskjed om å ta en soppkur (canesten) om det svir og klør. Tror L'en bare viser bakterienivå og ikke hvilken type bakterie. Sammen med blod er det urinveisinfeksjon i hvertfall slik jeg har forstått det. Men prøven har i hvertfall kun blitt sendt til dyrkning da den var +4 men spor av blod.
Bustetroll Skrevet 24. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2012 Jeg har hatt utslag på hver kontroll i flere mnd nå. L+4 + blod i urinen er det meste jeg har hatt. Da fikk jeg en antibiotikakur. Ellers har den ligger på + 2 og 3. Da har jeg fått beskjed om å ta en soppkur (canesten) om det svir og klør. Tror L'en bare viser bakterienivå og ikke hvilken type bakterie. Sammen med blod er det urinveisinfeksjon i hvertfall slik jeg har forstått det. Men prøven har i hvertfall kun blitt sendt til dyrkning da den var +4 men spor av blod. 4+ er jo max utslag hører jeg.. Tenker jeg skal ta en soppkur også.. For har de siste dagene hatt utrolig mye mer utflod enn vanlig... Og hadde en MINI blødning på fredagen.. + mye vonde kynnere og menssmerter..
Mrs.Steel Skrevet 24. september 2012 #11 Skrevet 24. september 2012 Jeg har hatt utslag på hver kontroll i flere mnd nå. L+4 + blod i urinen er det meste jeg har hatt. Da fikk jeg en antibiotikakur. Ellers har den ligger på + 2 og 3. Da har jeg fått beskjed om å ta en soppkur (canesten) om det svir og klør. Tror L'en bare viser bakterienivå og ikke hvilken type bakterie. Sammen med blod er det urinveisinfeksjon i hvertfall slik jeg har forstått det. Men prøven har i hvertfall kun blitt sendt til dyrkning da den var +4 men spor av blod. 4+ er jo max utslag hører jeg.. Tenker jeg skal ta en soppkur også.. For har de siste dagene hatt utrolig mye mer utflod enn vanlig... Og hadde en MINI blødning på fredagen.. + mye vonde kynnere og menssmerter.. Skader jo ikke å ta en kur. Jordmor som jeg går til har hele tiden sagt at om jeg ikke klør skal jeg ikke ta noen kur... Vet ikke hvorfor.... Har tatt en og da gikk nivået ned fra L3 til L1.
cindy85 Skrevet 24. september 2012 #12 Skrevet 24. september 2012 Jeg stoler ikke på legekontoret mitt..jeg var der 3 dager før jeg ble sendt på sykehuset pga smerter/masse murringer i underliv og rygg som viste seg å være uvi.jeg ble da sjekket for uvi hos fastlegen og de sa det så bra ut..blodtrykket mitt var også plutselig helt annerledes en det noensinne har vært hos legen..virker ikke som fastlegen tar det så nøye.symfysemålet var også i totalt forskjellige retninger..det virker som man må fortelle de hva de må gjøre og spørre masse ellers får man ikke svar eller hjelp. De fant hvertfall blod i min urin også, men vet ikke hva det vil si.vet bare at så lenge jeg selv ikke kan se blodet er det ikke farlig..aner ikke hva L etc betyr..
Vinterblomst Skrevet 24. september 2012 #13 Skrevet 24. september 2012 Mente blodspor Oki, den ble i alle fall sendt inn.. Men da antar jeg at legen ringer meg hvis jeg har en uvi? Du får beskjed når de har dyrket urinprøven din ja det gjør de for å få spesifisert akkurat hvilken bakterie du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå