Gå til innhold

Noen her som har opplevd at de har en sterk intuisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene opplevd at intuisjonen min eller plutselige "tanker/følelser" stemmer skremmende bra..Nå er det ikke slik at jeg antyder at jeg er synsk eller noe altså, men at jeg har hatt en sterk indre følelse på om noe ikke stemmer eller noe kommer til å skje.

Eks: Jeg møtte en gang noen venner av min daværende kjæreste jeg ikke hadde hilst på før, og da jeg håndhilste på den ene jenta fikk jeg, nesten som et støt,en skikkelig kvalmende og ubehagelig følelseda jeg tok henne i hånda. Min umiddelbare følelse var " denne jenta er bad news- hun kommer til å legge seg etter typen min". Jeg klarte ikke å gi slipp på den ubehagelige følelsen resten av kvelden. Vel, ganske riktig..2,5mnd etterpå fortalte typen at de to "plutselig" hadde fått følelser for hverandre og at det var et sjokk for dem begge, ment de to hørte sammen og at han ville gjøre det slutt.

Eks 2: En gang jeg var ute å kjørte bil, fikk jeg helt plutselig en følelse av " senk farten med en gang!!" Jeg rakk å bremse og sekundet etter, rundt en sving hvor jeg ikke hadde sikt,hoppet et rådyr med noen knappe meters klarning rett foran meg i veien. Jeg måtte bråbremse og rakk å vrenge bilen til side slik at rådyret såvidt kom seg unna.Typen satt på og brølte " shit!! Så du at rådyret kom eller noe?!" Jeg gjorde ikke det,men jeg fikk altså en intens, akutt følelse av at jeg plutselig MÅTTE bremse kraftig opp.

De siste eksemplene er bare litt "underlige". Plutselig en kveld begynte jeg å tenke veldig intenst på den Nord-Koreanske diktatoren KIm Jung-Il eller hva han nå heter og jeg tenkte det var lenge siden man hadde hørt noe om N-Korea i media. Morgenen etter,da jeg våknet opp og leste nettavisene,derstoddet plutselig at N-Koreas diktator hadde dødd den natten..Det samme gjaldt om en drapssak i Norge (Ronald Ramm tror jeg drapsofferet het). Plutselig en natt våknet jeg og tenkte på denne saken som da hadde vært uløst i mange år. 2 dager etter skrev avisene om at man hadde funnet drapsmannen og at saken brått var oppklart...

Dette er bare noen få av flere slike "følelser" jeg har hatt om helt tilfeldige saker som senere har dukket opp i media.

Noen som har opplevd liknende ting selv???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har det! Ofte prøver jeg å overtale meg selv til å ikke høre på det, men som regel stemmer det jeg føler. Er man åpen for sin egen intuisjon, så tror jeg man kunne unngått mye.

Er ganske spennende å være sånn også da, og jeg prøver å lytte etter hva intuisjonen forteller meg.

Skrevet

Jeg var sånn. "Viste" ofte hva som skulle skje, kjente på gode eller vonde følelser og de stemte stort sett bestandig!

Har tydeligvis mistet det nå, kjenner jeg blir stresset når jeg ikke får noen varsler før jeg skal noe. Blir litt engstelig og nervøs, vet aldri om det er gode eller dårlige ting som skjer.

Jeg blir redd for at min tid er ute, at det er derfor jeg ikke føler lengre, så jeg har fått skikkelig dødsangt :P

Tror jeg skal gå noe kurs og lære meg opp litt igjen ;)

Skrevet

Tror nok mange kan ha det litt sånn uten at de tenker over det.

Jeg var for noen år siden i skogen på joggetur. Før jeg fikk barn dette, og var sprek ;) Et godt stykke inn i skogen kommer jeg til en bekk med en liten trebro. Da jeg nådde broen så måtte jeg bråstoppe fordi jeg fikk en voldsom følelse av at jeg måtte stoppe. "Noe" sa meg at hvis jeg fortsatte så ville noe ille skje.

Jeg stod forvirret en stund og grublet, fordi jeg ville jo inn til målet mitt, og mente et øyeblikk at dette måtte være noe tull. Det endte med at jeg snudde og løp hjem igjen. Ja.. jeg LøP for nå var jeg redd :P

Jeg vet ikke om det ville skjedd meg noe hvis jeg hadde fortsatt. Hørte ikke om noen andre som hadde opplevd noe i skogen den perioden heller, og det er godt mulig at det ikke ville skjedd noe. Men så lenge følelsen var så sterk så er jeg glad for at jeg tok det alvorlig og snudde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...