Gå til innhold

sukker avvenning - for viljesvake....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er avhengig av sjokolade og sukker. :(

Har prøvd å ikke spsie på kveldene, men blir helt tullete, rastløs, sur, forbanna, hodepine, kvalm osv osv

Siden jeg tydeligvis har 0 viljestyrke, ender det med at jeg pakker i meg noe søtt likevel :( :(

Noen som har tips til hvordan jeg kan klare å komme over suget?

Skal ned 25 kg, og det er vanskelig når man ikke klarer å lavær godteriet...

Prøver å unngå å kjøpe inn, men finner bestandig noe søtt i skapet når suget kommer. Kan like godt være reint sukker jeg spiser. :/

Kjenner jeg begynner å bli desperat nå. Kiloene SKAL av, jeg er flink å trene men hjelper så lite når jeg spiser som jeg gjør.

Noen som har tips?

Skrevet

Hei, kjenner meg godt igjen så jeg har to råd å komme med, øk mengden med protein når du spiser mat. Viktig å starte helt fra frokosten. Og kjøp deg chrome tabletter på apoteket. Det er det som funker for meg. Lykke til :D

Skrevet

Jeg synes det hjelper å putte noe som smaker søtt men som ikke er direkte sukker i munnen. F.eks kan jeg varme noen bringebær fra fysa i microen og ha vaniljejoghurt eller vaniljekesam på.

Skrevet

Spis frukt eller mandler når søtsuget kommer, eller gå ut en tur (bare pass på å ikke gå på butikken, hehe...)

Skrevet

Kjøp f.eks. Piel de sapo melon isteden. Inneholder mye sukker det også, men noen biter kan kanskje dempe suget? Funker for meg hvertfall.

Skrevet

For meg fungerte det å erstatte sukker med andre matvarer med sterk smak (nå var nok ikke jeg direkte "sukkeravhengig", da), feks oliven. Eventuelt noe skikkelig mat - rundstykker med en god og sterk ost, feks. Funket også med peppermyntete med sukketer og litt mørk sjokolade (70%) til. Mumsing av paprika kunne også hjelpe på litt :)

Skrevet

For meg funker det å ta ett glass cola zero når søtsuget blir for ille. Hvis ikke så funker banan.

Skrevet

Crome tabletter på helsekostbutikken, i tillegg til magnesium :)

Sukkerfri sjokolade og snop?

Sukkerfri brus med sugerør?

Evt lag din egen sjokolade med naturlig søtning :)

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen! Er på dag tre uten sukker ( og er egentlig ganske stolt!!). Jeg spiser kveldsmat med lillemann på kvelden ved sjutida, også spiser jeg ikke mer enn det. Blir det skikkelig ille har jeg lagd meg en kopp te /kaffe :)

Lykke til og bit tenna sammen, med meg :D

Skrevet

Hei ! Hva med å bestemme seg for å ikke handle inn noe snop de neste 6 mnd men at du gir deg selv lov tilregnelig å spise det du blir servert hos andre. Det funket for meg som tidligere måtte ha sjokolade hver dag. Jeg gikk ned 15 kg. Det tar noen mnd å bli kvitt suget og så går det av seg selv. Senere kan du f.eks gi deg selv lov til å kjøpe 5 eller 10 smågodt hver lørdag.

Skrevet

Hehe hvis jeg ikke skal spise godis i ukedagene ender jeg opp med å bake masse søtt :-P ellers så spiser jeg en haug med mat for å ha noe annet.. ender bare opp m å legge på meg mer...

Kan hjelpe med te og fruktsalat med vanilje kesam evt nøtter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...