Gjest Ziva Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 1 fuglegalge, 40 grader og omocolor er ingen vidunderkur for lær. 1 Hello Kitty hårspenne. 2 hårstrikker. 1 rotte (playmobile). 1 haglepatron, enda godt krutt ikke liker vann. Hvis ikke så hadde det blitt ny vaskemaskin + oppussing. Nytter ikke å prøve å lære liten og stor å tømme lommer, når a mor sjøl ikke klarer det. Galge, hårstrikk og haglepatron var desverre mine synder.
Fire småtroll Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Hehe, min erfaring er at så lenge det ikke er spiker i lommene går det som regel bra Men en spiker ut gjennom et av de små hullene i trommelen ble ikke vaskemaskinen min noe glad for....
bIomstre Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Skuffa... Trodde du hadde tilberedt hjort i vaskemaskinen jeg nå. Jeg har nemlig barndomsminner fra en blokk i Sandnes der de hadde felles krabbekoker (som var en deffekt vaskemaskin) i vaskekjelleren. 70-tallet var topp altså
Gjest Ziva Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Spiker og bhspiler er som regel drepen for vaskemaskiner
Gjest Ziva Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 Galge? Fuglegalge er 10 lærreimer på ca 12 cm med en ring i ene enden og som er satt sammen i en krok i andre enden. Når du skyter en skogsfugl så trer du en lærreim igjennom ringen sin og lager en løkke. Så henger du løkken rundt hodet på fuglen. Da henger og dingler fuglen i beltet mens du kan jakte videre.
Gjest sug lut Skrevet 24. september 2012 #7 Skrevet 24. september 2012 Det hjalp veldig på lommevaskesituasjonen da jeg annonserte at alt jeg fant i lommer ville bli mitt, penger og kondomer og dingser og alt. (Litt verre å annonsere sånt overfor seg selv, forsåvidt...)
Gjest amandine Skrevet 24. september 2012 #8 Skrevet 24. september 2012 Jeg kan ikke si annet enn at jeg gruer meg til jeg finner kondomer i Broremanns bukselommer... Mange år frem i tid. Foreløpig bare en lapp fra klassevenninne om at han har pene øyne he he. Men alt annet fra meitemark til skruer, golfballer, strikk, stein, plastkorker(brukes som båter) ramler jevnlig ut av maskinen her.. Ingen av mine ting. Jeg er for tjukk til å ha ting i lommene. Og nåde den som vasker veska mi!
bIomstre Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Fuglegalge er 10 lærreimer på ca 12 cm med en ring i ene enden og som er satt sammen i en krok i andre enden. Når du skyter en skogsfugl så trer du en lærreim igjennom ringen sin og lager en løkke. Så henger du løkken rundt hodet på fuglen. Da henger og dingler fuglen i beltet mens du kan jakte videre. ...og nå har den krympa til en hjortelusgalge?
Gjest Ziva Skrevet 24. september 2012 #10 Skrevet 24. september 2012 Nei, men ble sabla stiv og nå knirker den. Tydligvis ikke nok skyllemiddel i vaska.
mamman til to gutter Skrevet 24. september 2012 #11 Skrevet 24. september 2012 Det hjalp veldig på lommevaskesituasjonen da jeg annonserte at alt jeg fant i lommer ville bli mitt, penger og kondomer og dingser og alt. (Litt verre å annonsere sånt overfor seg selv, forsåvidt...) jeg gleder meg til dette fungerer hos oss. Nå er det bare småstein og sand i lommene og det tror jeg ikke det hjelper å si at jeg tar hvis ikke lommene tømmes... Rent sånn bortsett fra at jeg ikke gleder meg til å finne kondomer i lommene til sønnene mine...
Gjest sug lut Skrevet 24. september 2012 #12 Skrevet 24. september 2012 Det hjalp veldig på lommevaskesituasjonen da jeg annonserte at alt jeg fant i lommer ville bli mitt, penger og kondomer og dingser og alt. (Litt verre å annonsere sånt overfor seg selv, forsåvidt...) jeg gleder meg til dette fungerer hos oss. Nå er det bare småstein og sand i lommene og det tror jeg ikke det hjelper å si at jeg tar hvis ikke lommene tømmes... Rent sånn bortsett fra at jeg ikke gleder meg til å finne kondomer i lommene til sønnene mine... Nei, det er forsåvidt begrensa morsomt, men det hadde vært enda mindre gøy om han ikke hadde dem, potensielt...
Bondejenta Skrevet 24. september 2012 #13 Skrevet 24. september 2012 Hårklemmer, spiker, skruer, småpenger, småsteiner, plastikk-ringer og lego. (Helgavasken oppsummert)
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 24. september 2012 #14 Skrevet 24. september 2012 Jeg sjekker alltid fordi lille ikke-så-uskyldig-som-dårdyrøynene-sier gjemte bbaycallen der, den er nå ren og fin, men totalt ubrukelig. Vi brukte den ikke lenger, men greit å ikke ødelegge den forde.. Hun så også sin mulighet til å sprute zalo inn der fordi jeg var dum nok til å la den stå på gulvet foran maskinen, fordi zalo er det eneste som fjerner løvetann flekker... Happy mamma jeg var da maskinen boblet utover.... Avkom hadde blitt arveløs på flekken om hun ikke var så fordømt søt detr hun sto i bleie å hvinte av fryd "BOBBEL BOBBEL!! SE BOBBEL!! damn those gens. Halvannet år.. herlig! Symp til dere
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 24. september 2012 #15 Skrevet 24. september 2012 Det hjalp veldig på lommevaskesituasjonen da jeg annonserte at alt jeg fant i lommer ville bli mitt, penger og kondomer og dingser og alt. (Litt verre å annonsere sånt overfor seg selv, forsåvidt...) jeg gleder meg til dette fungerer hos oss. Nå er det bare småstein og sand i lommene og det tror jeg ikke det hjelper å si at jeg tar hvis ikke lommene tømmes... Rent sånn bortsett fra at jeg ikke gleder meg til å finne kondomer i lommene til sønnene mine... Nei, det er forsåvidt begrensa morsomt, men det hadde vært enda mindre gøy om han ikke hadde dem, potensielt... Jepp ikke grin før du finner en preggis test inni der...
Gjest amandine Skrevet 25. september 2012 #16 Skrevet 25. september 2012 Å fy, du skal se det dukker opp... Iflg min svigermor var det i vaskekjelleren bomben sprakk da gullgutten kom hjem og fortalte han skulle bli far for første gang som 18-Åring. Hun holdt seg fast i maskinen mens den sentrifugerte og hikstet frem : HVORDAN FIKK DU DET TIL??? (Noe vi alle har ledd av siden, litt imponerende utbrudd fra en firebarnsmor;-)
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 25. september 2012 #17 Skrevet 25. september 2012 En gang åpnet jeg døren på vaskemaskinen, og ut datt en halv gulrot. Da måtte jeg gå noen runder med meg selv. Hadde heller ikke barn på den tiden, så hvem skal man skylde på? Har forøvrig ikke forstått situasjonen enda. Hvordan kunne det havne en halv gulrot i vaskemaskinen? Spiste jeg halve og puttet resten i lommen?
bIomstre Skrevet 25. september 2012 #18 Skrevet 25. september 2012 En gang åpnet jeg døren på vaskemaskinen, og ut datt en halv gulrot. Da måtte jeg gå noen runder med meg selv. Hadde heller ikke barn på den tiden, så hvem skal man skylde på? Har forøvrig ikke forstått situasjonen enda. Hvordan kunne det havne en halv gulrot i vaskemaskinen? Spiste jeg halve og puttet resten i lommen? Sikkert en hybelkanin som hadde hoppet inn!
Gjest Mentha Skrevet 25. september 2012 #19 Skrevet 25. september 2012 Jeg skjønner at jeg har et kjedelig liv på vaskerommet i forhold til mange. Det mest spennende jeg finner er halvtomme snusbokser og skrutrekkere, samt bits i forskjellige størrelser. Og et par kilo sand. Kunne nok anlagt en middels stor sandstrand på badet om jeg bare hadde giddet. Men kjenner jeg gleder meg til å kunne henge opp skiltet med "finner jeg det i lommene er det mitt!" Eller "tøm lommene før mamma gjør det!" når barna blir fjortispubertertsbarn og kommer hjem med kjærlighetsbrev og bilder av de utkårede i lomma. Eller gjorde man bare sånt da jeg var liten? Det kan forøvrig kanskje hjelpe mannen til å huske den forhatte snusen sin om jeg begynner å beholde boksene jeg finner. Det er nemlig ikke få. Hm... Ikke dumt i grunn.
Iiiiik Skrevet 25. september 2012 #20 Skrevet 25. september 2012 Her vaskes heldigvis ingen kondomer, eldstemann er 13, så han kan godt vente i noen år til. Det vaskes imidlertid store mengder steiner, små kongler, spenner, pinner, lego og papir. Lommene fulle av papirbiter er ganske hatbart i den mørke vasken, alt blir så fint hvitprikkete. Ellers må jeg innrømme at alle de tampongene som vaskes kun er mine, siden datteren ennå ikke er fem kan jeg ikke skylde på henne. Så vidt jeg vet bruker ingen av de tre gutta tamponger.
Gjest Mentha Skrevet 25. september 2012 #21 Skrevet 25. september 2012 Midt i alt dette kondompratet (som selvsagt er det jeg henger meg opp i) går det plutselig opp for meg at lille søte bebisen min en dag skal bli en gutt og videre en mann. Hjelpes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå