Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Holder på å gjøre meg gal! Våknet med migrene i natt, og har nesten ikke sovet. Mannen tok med ungene i bhg. i dag tidlig, og tenkte jeg skulle få noen timer etterlengtet søvn. Joda, 08.30 begynte bikkja til naboen å bjeffe, og driver på enda... De setter den ut da de reiser på jobb, og da står den og bjeffer hele dagen. Mangen av naboene jeg har snakket med er rimelig irritert. Har gitt beskjed en gang før. Er veldig mangen rundt her som jobber skift, så synes det er rimelig idiotist/arrogant at de setter den ut slik. Blir nok en telefon til de i ettermiddag ja! Dagens utblåsning!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 (endret) Politianmeld dem, dersom ingenting annet nytter. Det skal ikke være lov å sette ut bikkja når den bare står og gneldrer hele dagen:-( Endret 24. september 2012 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Ring mat tilsynet, de ordnet opp med gneldre hunden til naboen her.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Tenkte jeg ville ringe de i ettermiddag. Om de ikke holder hunden inne om formiddagene mens de er på jobb, går jeg videre til styrer i boretslaget her vi bor.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 8:30?? Du er jo heldig her setter naboen ut bikkja klokka 6:30 om morran. Rett utenfor soveromsvinduet til dattera mi. Sp hun våkner hver morgen klokka 6:30. Er jeg så heldig at hun sovner til igjen, så våkner hun klokka 7 av ungene hennes som kommer ut på trappa og regelrett hyler på bikkja før de skal i barnehage/skole. Det skal nevnes at jenta vår sover til 8:30 i helgene når naboen sover g ikke gidder å slippe ut bikkja så irriterende? Jah men gidder ikke klage før jeg bikker over.. Vet ikke hvor vanlig det er å klage på sånt, så tør ikke.. Uff..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #7 Skrevet 24. september 2012 8:30?? Du er jo heldig her setter naboen ut bikkja klokka 6:30 om morran. Rett utenfor soveromsvinduet til dattera mi. Sp hun våkner hver morgen klokka 6:30. Er jeg så heldig at hun sovner til igjen, så våkner hun klokka 7 av ungene hennes som kommer ut på trappa og regelrett hyler på bikkja før de skal i barnehage/skole. Det skal nevnes at jenta vår sover til 8:30 i helgene når naboen sover g ikke gidder å slippe ut bikkja så irriterende? Jah men gidder ikke klage før jeg bikker over.. Vet ikke hvor vanlig det er å klage på sånt, så tør ikke.. Uff.. 08.30 er rimelig tidlig når man har vert på nattskift iallfall
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. september 2012 #8 Skrevet 24. september 2012 8:30?? Du er jo heldig her setter naboen ut bikkja klokka 6:30 om morran. Rett utenfor soveromsvinduet til dattera mi. Sp hun våkner hver morgen klokka 6:30. Er jeg så heldig at hun sovner til igjen, så våkner hun klokka 7 av ungene hennes som kommer ut på trappa og regelrett hyler på bikkja før de skal i barnehage/skole. Det skal nevnes at jenta vår sover til 8:30 i helgene når naboen sover g ikke gidder å slippe ut bikkja så irriterende? Jah men gidder ikke klage før jeg bikker over.. Vet ikke hvor vanlig det er å klage på sånt, så tør ikke.. Uff.. Jeg hadde klaga, lett!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Det er ikke alltid barebare å være verken hundeeier, eller nabo til en. En hund kan sammenlignes med et barn på enkelte områder. Enkelte barn tåler ikke bli forlatt (om det er stort nok til å være alene, eller om det har barnevakt), det samme gjelder en hund. Oftest gjelder jo dette om hunden blir Helt alene, evnt med fremmede. Jeg tror nok hunden står ute fordi den ellers ødelegger hus og hjem, gjør fra seg inne (kan komme av engstelse og stress, panikk), og kanskje hyler enda verre om den står i bur (kjente engang ei som hadde en hund som en gang de prøvde å ha i bur, og han trivdes i buret helt til første ganga han var alene hjemme i det... Han hadde gnagd opp sprinklene, og revet dem opp, slik at han hadde kommet seg ut. Resultatet ble mer enn et ødelagt bur, avføring overalt pga panikk, og en livredd hund, det ble også varige skader på tennene hans). Jeg skjønner det kan være frustrerende, og jeg tror nok eieren finner det litt pinlig innerst inne at h*n ikke har mer "kontroll" over hunden. Eieren burde absolutt investere ca to måneder til hjemmealene trening, så hunden får et bedre liv, og naboene vil ikke lengre plages, og eieren selv vil nok føle seg bedre med begge deler!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #10 Skrevet 24. september 2012 8:30?? Du er jo heldig her setter naboen ut bikkja klokka 6:30 om morran. Rett utenfor soveromsvinduet til dattera mi. Sp hun våkner hver morgen klokka 6:30. Er jeg så heldig at hun sovner til igjen, så våkner hun klokka 7 av ungene hennes som kommer ut på trappa og regelrett hyler på bikkja før de skal i barnehage/skole. Det skal nevnes at jenta vår sover til 8:30 i helgene når naboen sover g ikke gidder å slippe ut bikkja så irriterende? Jah men gidder ikke klage før jeg bikker over.. Vet ikke hvor vanlig det er å klage på sånt, så tør ikke.. Uff.. 08.30 er rimelig tidlig når man har vert på nattskift iallfall Jeg skjønner det med hunden og irritasjonen. Men det med nattskift, not so much. Det er pålagt å holde ro fra 23 om kvelden til 7 om morgenen. Skal man da tilpasse ALLE naboer i nabolaget? Noen jobber skift, noen jobber natt, noen sover midt på dagen, forskjellige barn sover til forskjellige tider, noen er fyllesyk hver søndag morgen og har vondt i hodet og vil sove til kl 13. Skal man gå rundt på tå hev, ungene kan ikke leke ute og generelt skal det være dønn stille hele døgnet, i tilfelle noen sover?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. september 2012 #11 Skrevet 24. september 2012 8:30?? Du er jo heldig her setter naboen ut bikkja klokka 6:30 om morran. Rett utenfor soveromsvinduet til dattera mi. Sp hun våkner hver morgen klokka 6:30. Er jeg så heldig at hun sovner til igjen, så våkner hun klokka 7 av ungene hennes som kommer ut på trappa og regelrett hyler på bikkja før de skal i barnehage/skole. Det skal nevnes at jenta vår sover til 8:30 i helgene når naboen sover g ikke gidder å slippe ut bikkja så irriterende? Jah men gidder ikke klage før jeg bikker over.. Vet ikke hvor vanlig det er å klage på sånt, så tør ikke.. Uff.. 08.30 er rimelig tidlig når man har vert på nattskift iallfall Ja, det mener jo jeg også liker ikke de som setter ut bikkjene som bare gneldrer uansett tidspunkt jeg.. Bare redd for å være den vanskelige naboen. Hater drama. Har allerede sagt ifra til henne flere ganger sent om kvelden i 22-23 tida når ungene er ute og hyler og gnåler.. Ofte i selskap av gneldrebikkja.. Da er det bare holdningen: "oi.. Sårri.. " men det skjer om igjen og om igjen..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #12 Skrevet 24. september 2012 8:30?? Du er jo heldig her setter naboen ut bikkja klokka 6:30 om morran. Rett utenfor soveromsvinduet til dattera mi. Sp hun våkner hver morgen klokka 6:30. Er jeg så heldig at hun sovner til igjen, så våkner hun klokka 7 av ungene hennes som kommer ut på trappa og regelrett hyler på bikkja før de skal i barnehage/skole. Det skal nevnes at jenta vår sover til 8:30 i helgene når naboen sover g ikke gidder å slippe ut bikkja så irriterende? Jah men gidder ikke klage før jeg bikker over.. Vet ikke hvor vanlig det er å klage på sånt, så tør ikke.. Uff.. 08.30 er rimelig tidlig når man har vert på nattskift iallfall Jeg skjønner det med hunden og irritasjonen. Men det med nattskift, not so much. Det er pålagt å holde ro fra 23 om kvelden til 7 om morgenen. Skal man da tilpasse ALLE naboer i nabolaget? Noen jobber skift, noen jobber natt, noen sover midt på dagen, forskjellige barn sover til forskjellige tider, noen er fyllesyk hver søndag morgen og har vondt i hodet og vil sove til kl 13. Skal man gå rundt på tå hev, ungene kan ikke leke ute og generelt skal det være dønn stille hele døgnet, i tilfelle noen sover? Vel, jeg må innrømme at jeg personlig ikke hadde hatt samvittighet, til å la hunden min stå ute å bjeffe hele dagen. Irriterende for alle som er hjemme midt på dagen. Og det er noe som heter at man skal ta hensyn i et boretslag. Iallfall det som står i reglene her. Forventer slett ikke at folk skal gå på tå hev, selv om jeg jobber skift. Naboer som klipper plen, snekrer, skravler o.s.v. reagerer jeg ikke på. En hund som står 3 meter fra vinduet mitt å bjeffer i flere timer derimot....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #13 Skrevet 24. september 2012 Hunder er dyr, og de bjeffer. Det er en av måtene en hund kommuniserer på. Tåler man ikke å høre noe som helst bjeff så får man flytte langt inn i skogen. Men har man naboer som bare lar bikkja stå å bjeffe i det uendelige så synes jeg man skal si i fra. Vi har 6 store hunder selv, og innimellom så bjeffer de. Men de får ikke stå ute å bjeffe. Slutter de ikke etter tilsnakk så tar vi de inn umiddelbart. Og de står ikke ute når vi er på jobb, da har vi ikke kontroll på dem. Naboen har en elghund som står i tau ute å bjeffer. Selv om jeg er veldig glad i hunder så synes jeg ikke det er hyggelig når den bjeffer i perioden 22 på kvelden - 7 om morgenen. Et bjeff i ny og ne er greit nok, men de tar den aldri inn. Har valgt å si i fra på en hyggelig måte. Forklarte at barnet vårt har soveromsvindu mot dem, og han han da ikke får sove når bikkja blir stående å gneldre. De tok det pent, og tar den stort sett inn når den bjeffer i flere minutter. Bare forklar situasjonen til naboen, så får man kanskje forståelse. Men vi bor i et samfunn der vi er nødt til å ta hensyn til hverandre. Så noe bjeff må man tåle hvis naboen har hund!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #14 Skrevet 24. september 2012 Hunder er dyr, og de bjeffer. Det er en av måtene en hund kommuniserer på. Tåler man ikke å høre noe som helst bjeff så får man flytte langt inn i skogen. Men har man naboer som bare lar bikkja stå å bjeffe i det uendelige så synes jeg man skal si i fra. Vi har 6 store hunder selv, og innimellom så bjeffer de. Men de får ikke stå ute å bjeffe. Slutter de ikke etter tilsnakk så tar vi de inn umiddelbart. Og de står ikke ute når vi er på jobb, da har vi ikke kontroll på dem. Naboen har en elghund som står i tau ute å bjeffer. Selv om jeg er veldig glad i hunder så synes jeg ikke det er hyggelig når den bjeffer i perioden 22 på kvelden - 7 om morgenen. Et bjeff i ny og ne er greit nok, men de tar den aldri inn. Har valgt å si i fra på en hyggelig måte. Forklarte at barnet vårt har soveromsvindu mot dem, og han han da ikke får sove når bikkja blir stående å gneldre. De tok det pent, og tar den stort sett inn når den bjeffer i flere minutter. Bare forklar situasjonen til naboen, så får man kanskje forståelse. Men vi bor i et samfunn der vi er nødt til å ta hensyn til hverandre. Så noe bjeff må man tåle hvis naboen har hund! Noen bjeff tåler vi. Men ikke konstant bjeffing....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #15 Skrevet 24. september 2012 Bank på døren hos naboen og si i fra på en ordentlig måte. Fungerer ikke dette så kan man kontakte mattilsynet/politiet. Nytter ikke at man diskuterer naboens håpløse bikkje med de andre naboene bare, da får jo ikke de med bikkja mulighet til å gjøre noe med problemet.
Lisjtuppa Skrevet 24. september 2012 #16 Skrevet 24. september 2012 Noen ganger synes jeg hundene mine skulle bjeffe når de står ut, spesielt når naboer slår plen tidlig på søndager, grave arbeid fra morgen til sent på kveld, ned skjæring av trær til midnatt, musikk støy fra ungdom til laaaangt på natt. Vi har alle noe å klage på er det uutholdelig får man bare si ifra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå