Gå til innhold

Ang badekar som smertelindrende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg og fikk høre dette av en jordmor.

Det var da snakk om å føde i vann vel og merke.

Hun sa at dette var ikke mulig om man var over en viss størrelse ( og granska meg ekkelt med blikket) siden om det skjedde noe måtte de få en opp av vannet veldig fort.

Skjønner at det må være litt stress for 1-2 jordmor og kanskje en partner å få opp en dame på 200kg kjempefort, men da bør de heller gå på totalvekt og ikke bmi??

En dame på 150cm med bmi på 32 f.eks veier jo ikke stort uansett?

Åh, hater bmi-mas.. Er bare tull hele greia.

På sykehuset mitt så har de bare 1 badekar...

Så er det mange som skal føde samtidig som meg så kan det bli krangel over badekaret. Men jeg skal si ifra med en gang jeg kommer dit at jeg skal ligger der under riene.....

:P

ja syns det er teit. På Ahus har de 2 avdelinger. en ABC avdeling for friske normale kvinner uten problemer under svangerskapet og BMI under 30 og for de som også har født før uten komplikasjoner og vil ha naturlig fødsel (der for de visst nok ikke tilbud om epidural) så har du avdeling B som jeg fikk plass i for alle de andre og da også for de med BMI over 30. Og på avdeling B får man ikke tilbud om vannfødsel eller badekar smertelindring men derimot epidural og gass. het det gass? hjerneteppe!!

dessuten, noe annet jeg reagerte på er at i brevet fra Ahus må de som fikk plass i ABC avdelingen en haug med spørsmål som de skulle svare på og levere disse inn. disse spørsmålene var da relatert til fødselsplan og tanker og ønsker rundt fødedagen.

men de som fikk plass i avdeling B fikk ikke noe slik tilbud.

det er jo forskjellsbehandling til tusen. så det så. hmpf.

Tror de har flere rom i krsand nå med badekar.

Min jordmor abefalte meg å prøve å bruke badekar ved fødsel.

Jeg vil gjerne det som smertelindring,men er usikker på å ta hele fødselen oppi der.

Ring opp i forkant (når fødselen er i gang kanskje) og spør om det er ledig.. Vet ikke om de prioriterer..

når eg fødde i kr.sand sist gang så spurte eg når eg kom inn og skulle føde om det var ledige rom med badekar og det var det... låg oppi der nesten gjennom hele åpningstiden, var flott som smertelindring.. men når eg skulle føde så blei eg lagt på en benk...

veldig greit må eg sei.....

når eg fødde i kr.sand sist gang så spurte eg når eg kom inn og skulle føde om det var ledige rom med badekar og det var det... låg oppi der nesten gjennom hele åpningstiden, var flott som smertelindring.. men når eg skulle føde så blei eg lagt på en benk...

veldig greit må eg sei.....

Da gjør jeg som deg:) når fødselen er i gang og jeg ringer/er på føden skal jeg spør om rom med badekar. Veldig lyst å ligge opp i der frem til fødsel

Annonse

Hei! :)

Jeg var på svangerskapskurs på Ahus i august.

Det er tun B og ikke tun A (Den hjemmekoselige/ABC- varianten) som har badekar. Jeg lurer på om noen av rommene på tun A hadde badekar, men ikke alle.

Avdelingene ligger rett ved siden av hverandre, så skulle det bli komplikasjoner kan man trilles rett over. Og da er jo ikke epiduralen langt unna om den skulle bli nødvendig.

Har ikke alle muligheten til å skrive fødebrev da? Jeg fikk i alle fall en mal jeg kunne sende inn i fbm fødsel, i forkant. Uten at jeg har hatt tid eller ork til å gjøre det enda..

Jeg hadde bmi på 31 før jeg ble gravid, men fikk føde på tun a på ahus og i vann (ble ikke i vann da, men ). Jeg gikk riktignok på emblasamtaler, så kan jo være noe med det, men jm sa til meg at legene så på helheten, ikke bare bmi.

Endret av Ikkesåallerværst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...