marsgutt 2013 Skrevet 23. september 2012 #1 Skrevet 23. september 2012 legger denne her, da det kan være delte meninger om emne. det jeg lurer på er. hvor går grensen til hvor gammle barn er når det ikke er ok og bade/dusje med foreldre. tenker mest på mor med sønn og far med datter.
Chelseafan Skrevet 23. september 2012 #2 Skrevet 23. september 2012 ikke over 3 i alle fall synes jeg,men under det går vel fint
marsgutt 2013 Skrevet 23. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2012 kan jo si min mening med det samme og da. min datter er 5 snart 6 år og vi dusjer sammen, ser ikke noe galt i det. det må vi jo i bassenge også. men min mann får ikke kle seg naken så min datter ser det nå, har vært slik i ca 1 år. jeg husker ting fra 4 års alderen og hadde fått hetta hvis jeg hadde husket pappa sitt "utstyr" min far ville ikke en gang bade meg etter fylte 2 år har han fortalt da for var redd for hva naboene ville tro. men er dette alderledes med gutter egentlig. må også ha med at mannen min har ikke vært i basseng alene med vår datter på 1 år nå for han vil heller ikke at hun skal se alle i dusjen, og vil ikke sende en 4 åring inn alene i dame garderoben.
VE-G Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Litt vanskelig det der. Jeg venter min første, så kan ikke si så mye om akkurat det. Men jeg må si at jeg syns ikke noe om at gutter i 5-6 års alderen og oppover er med mammaen sin inn i jentegarderoben på offentlige bad osv. Syns det er skikkelig ukomfortabelt å skifte og dusje foran såpass store gutter. Føler nesten at jeg gjør noe galt da, at jeg blotter meg. Og føler at jeg burde vente med å skifte og dusje til guttungen har forlatt garderoben. Og det blir jo litt feil, siden det er en jentegarderobe.
Mini&Meg Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Min gutt er 6,5 år og jenta snart 4, vi er alle nakne rundt hverandre. Det er ikke unaturlig for oss enda iallefall.
nopermission Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Litt vanskelig det der. Jeg venter min første, så kan ikke si så mye om akkurat det. Men jeg må si at jeg syns ikke noe om at gutter i 5-6 års alderen og oppover er med mammaen sin inn i jentegarderoben på offentlige bad osv. Syns det er skikkelig ukomfortabelt å skifte og dusje foran såpass store gutter. Føler nesten at jeg gjør noe galt da, at jeg blotter meg. Og føler at jeg burde vente med å skifte og dusje til guttungen har forlatt garderoben. Og det blir jo litt feil, siden det er en jentegarderobe. Hva hvis en alene mor er ute med sønnen sin på badeland? kan jo bli vanskelig å sende guttungen i guttegarderoben alene? Bare "tenker høyt" Det er sikker hundre grunner til at det er små guttunger i jentegarderobe? Men igjen, jeg har et veldig "avslappet" forhold til kropp, det er ikke sånn at jeg viser meg frem osv, men jeg skjuler meg ikke mest mulig heller, kropper er naturlig, men jeg kan forstå at noen synes det er kleint.
Mini&Meg Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 Litt vanskelig det der. Jeg venter min første, så kan ikke si så mye om akkurat det. Men jeg må si at jeg syns ikke noe om at gutter i 5-6 års alderen og oppover er med mammaen sin inn i jentegarderoben på offentlige bad osv. Syns det er skikkelig ukomfortabelt å skifte og dusje foran såpass store gutter. Føler nesten at jeg gjør noe galt da, at jeg blotter meg. Og føler at jeg burde vente med å skifte og dusje til guttungen har forlatt garderoben. Og det blir jo litt feil, siden det er en jentegarderobe. Hva hvis en alene mor er ute med sønnen sin på badeland? kan jo bli vanskelig å sende guttungen i guttegarderoben alene? Bare "tenker høyt" Det er sikker hundre grunner til at det er små guttunger i jentegarderobe? Men igjen, jeg har et veldig "avslappet" forhold til kropp, det er ikke sånn at jeg viser meg frem osv, men jeg skjuler meg ikke mest mulig heller, kropper er naturlig, men jeg kan forstå at noen synes det er kleint. Jeg tenker at det er spesielt å tro at 5-6 årige gutter ser på voksne kvinner med "seksuelle øyne". Herlighet de er jo bare små barn, men ser jo at mange ikke viser seg nakne forran barna etter at de et 2-3 år og da blir jo ikke nakne kropper naturlig heller...
selma07 og engel Skrevet 29. september 2012 #9 Skrevet 29. september 2012 Dersom dere skamgjør det å være naken sammen allerede i to- års alderen, hvordan skal barna få et naturlig forhold til nakenhet og egen kropp? Her er vi naken på badet feks uten at det er et tema.
bamby Skrevet 29. september 2012 #10 Skrevet 29. september 2012 Har opplevd mødre ha med 8-9 år gamle gutter, de stirrer, finner det utrolig ekkelt, synes vel kanskje rundt 6-7 år må være grensen. Min datter på 5 år er enda med sin far i garderoben når de er på svømming, men vi har delt samvær, hun kan ikke akkurat være alene heller....
fikas Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 Jeg er naken foran min sønn på snart fire - det ville føles mer unaturlig å dekke meg til eller noe slikt bare fordi han er innom badet! Samboeren min er mer reservert i forhold til kropp. Men så har han aldri heller sett foreldrene kysse, holde hender eller ligge ved siden av/oppå hverandre i sofaen feks. Og de har heller aldri (Gud forby) tatt ett bad/dusj sammen mens barna har vært hjemme. Og det føler vel jeg er litt i overkant forknytt Kropp er bare kropp så lenge vi lar det være det, tenker jeg, i det minste frem til seks, sjuårsalderen. Minst.
Arna_Disa Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg hadde aldri vist meg naken for noen unge uansett.. Det er jo ikke egentlig nødvendig viss ikke man er i offentlig garderobe.. Jeg dusjer heller ikke sammen med ungene.. Og låser badet, men det er min mening
appelsin Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Nei, nå blir jeg helt sjokkert! En ting er i offentlige garderober, der andre er involvert osv, men at det skal være unaturlig for foreldre og barn å være nakne hjemme i sitt eget hus, på badet, i forbindelse med skift, påkledning osv er da hårreisende! Det er da vitterlig forskjell på nakenhet og seksualitet og hvis ikke vi foreldre kan vise den forskjellen til våre barn, hvem skal lære dem det da? Nakenhet er det mest naturlige i denne verden, og ved å fremmedgjøre pappas kropp gjør vi noe helt naturlig til noe farlig! Og DET er farlig! Understreker at dette er snakk om hjemme, i eget hus, i nærmeste familie jeg snakker om..... Endret 16. oktober 2012 av appelsin
marsgutt 2013 Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 16. oktober 2012 Nei, nå blir jeg helt sjokkert! En ting er i offentlige garderober, der andre er involvert osv, men at det skal være unaturlig for foreldre og barn å være nakne hjemme i sitt eget hus, på badet, i forbindelse med skift, påkledning osv er da hårreisende! Det er da vitterlig forskjell på nakenhet og seksualitet og hvis ikke vi foreldre kan vise den forskjellen til våre barn, hvem skal lære dem det da? Nakenhet er det mest naturlige i denne verden, og ved å fremmedgjøre pappas kropp gjør vi noe helt naturlig til noe farlig! Og DET er farlig! Understreker at dette er snakk om hjemme, i eget hus, i nærmeste familie jeg snakker om..... jeg kan kle meg naken foran min datte til hun flytter hjemme fra jeg. men je ønsker ikke at far gjør av den enkle grunn at hun trenger ikke og få bilde i hodet av hvordan pappa såg ut naken da hun blir større. hvis vi hadde hatt en sønn så motsatt igjen.
Gjest Malore Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Datteren vår på seks er med pappaen i mannegarderoben og hun kommet inn noen ganger når Han dusjer... Da snur han seg vekk... Men å dusje med barna hjemme etter fylte to syns jeg er unødvendig pga at de da har ansikt i skritthøyde på oss voksne og der går grensa synes jeg.... Men at de er med i garderoben til motsatte kjønn er er greit til de blir så store at de klarer å ordne seg selv alene i egen garderobe... Men folk er forskjellige og å sprade naken rundt hjemme gjør ikke vi....
Laluuna Skrevet 16. oktober 2012 #16 Skrevet 16. oktober 2012 Mamma viser seg fremdeles naken forran meg, har syntes det var ekkelt fra 10-12 årsalderen tror jeg.. Men da har jeg bare lukket øynene og gått vekk selv, selv om jeg skulle ønske hun tok mer hensyn.. Pappa kan jeg ikke huske å ha sett naken, og er glad for det egentlig. Men han har også hatt reisejobber hele mitt liv, så har ikke alltid vert hjemme.
Blomstogbier Skrevet 16. oktober 2012 #17 Skrevet 16. oktober 2012 Har ikke tenkt så mye på det, men er ikke vant til nakenhet sånn at man ser foreldre o.l. Heldigvis vil jeg si. Da jeg gikk på skolen som 6-åring, klarte vi oss selv i dusjen etter gym o.l., så synes grensa på å ta med en inn i garderoben på offentlig sted går på 5-6 år Folk får gjøre som de vil hjemme, jeg har ingen barn enda, så vet ikke hvordan det blir, men jeg er litt sjenert av meg da..
Gjest pizzadilla Skrevet 16. oktober 2012 #18 Skrevet 16. oktober 2012 Husker godt en gang min ste onkel og kona passet meg..Jeg våknet på natta og måtte på do. Døra låste jeg ikke, husker ikke om det var for at det ikke var nøkkel. Mens jeg satt der kom han spiller naken og åpnet døren. Døren gikk like fort igjen, men bildet var for alltid fastbrendt:-S Husker og at jeg syntes det var pinlig i svømmegarderoben når mamma eller tante var med. Ville absolutt ikke se dem naken liksom! Om vi hadde lærer med på svømming så var hun eller han alltid i egen garderobe, takk og lov.. Synes enda det er ekkelt når damer har med ungen i dusjen. Det er jo ingen annen mulighet for dem, men jeg vil ikke at en guttunge skal glo..Og DEEET gjør de..Hahaha! Har igrunnen fått avsmak fra basseng..Ble jo arret for livet som liten:-P Jeg går gjerne naken rundt i leiligheta og "lufttørker" nå, men når jeg får barn vil jeg skåne dem for den pinligheten:-)
Corine Skrevet 16. oktober 2012 #19 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg forstår heller ikke hva som er så farlig med litt nakenhet... Her i huset er barna 3 og 5, og vi er fortsatt nakne rundt dem. Ungene reagerer ikke engang på å se mamma eller pappa nakne, det er naturlig for dem. Redselen for nakenhet i vår verden har tatt helt av.... ingen tar skade av å se en naken kropp, hvis de er opplært til at nakenhet er naturlig og at vi alle er like. Vi kommer iallfall ikke til å endre på dette før skolealder. Og i bassenget? Er det noe problem da? De siste gangene jeg har vært i offentlig basseng, har det kun vært jeg som har dusjet naken...alle de andre damene dusjer i bikinien sin/badedrakta :-D Forstå det den som kan.
Gjest pizzadilla Skrevet 16. oktober 2012 #20 Skrevet 16. oktober 2012 Får gjøre det man vil, jeg bare delte hvorfor jeg ikke liker det. Vet det ikke bare er meg som reagerer i garderoben når det er en mor der med en 6-7 årig gammel gutt.
SagflisiHåret Skrevet 17. oktober 2012 #21 Skrevet 17. oktober 2012 Husker selv at det plutselig opplevdes ubehagelig å være i herrenes garderobe da jeg var 6-7 år... Jeg var på besøk hos min finske venninne, der tok hele familien (deriblant barn av ulikt kjønn på over 20) badstu ilag hehe. Naturlig for de som har vokst opp med det:)
3barnsmor_to_be Skrevet 18. oktober 2012 #22 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har ei jente på 6 og en gutt på 3. Barna kan springe nakne overalt, men jenta selv begynner å bli sjenert og gjerne vil være i fred når hun er på toalettet. Vi kan likevel være nakne sammen, uten at det gjør noe, men pappa i huset viser seg aldri naken for noen av barna. Vi har et naturlig forhold til kropp men blotter oss heller ikke.
SagflisiHåret Skrevet 18. oktober 2012 #23 Skrevet 18. oktober 2012 Hvorfor er det slik at far ikke vil vise seg naken for barna? Mens med mor er det ok?
marsgutt 2013 Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #24 Skrevet 18. oktober 2012 Hvorfor er det slik at far ikke vil vise seg naken for barna? Mens med mor er det ok? godt spørsmål.
SagflisiHåret Skrevet 18. oktober 2012 #25 Skrevet 18. oktober 2012 Hvorfor er det slik at far ikke vil vise seg naken for barna? Mens med mor er det ok? godt spørsmål. Fordi vårt kjønnsorgan er met skjult?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå