Gå til innhold

Farlig om baby blir svett i bæresjal?

Anbefalte innlegg

Jeg bærer gutten min på 4 uker i bæresjal, men når han sitter der blir han så svett i håret. Uansett hva han har på av klær blir han svett. Men han blir bare svett på den siden av hodet som er nær meg, ikke generelt på kroppen. Prøver å ikke gjøre husarbeid og lignende mens han sitter der, for å unngå at han blir enda mer svett. Men er dette farlig? Kan babyen dø av denne type varme også??

Fortsetter under...

Noen babyer svetter mye. Min eldste svettet praktisk ikke, men mitt lille knøt svetter masse.

Vil ikke tro at det er farlig hvis du kler på ham nesten ikke noe når du bærer ham inne.

Vi hadde feks tynn sparkedress (pysj) som vi åpnet foran slik at h*n kun hadde min trøye mellom min og hans/hennes hud.

Du må kjenne i nakken om han er for varm. Det er ikke farlig å være svett ett sted på kroppen, det er naturlig, særlig der hvor hans hud møter din hud. Han vil være varmere foran enn bak når han er inntil deg, men det er i nakken du avgjør om han er altfor varm. Det optimale er å ha på akkurat passe klær slik at han er passe varm. Et tynt lag tøy mellom ham og deg. Jeg bruker Mam Eco-sjal, det er kjølig og svalt. Vet at Moby wrap er veldig varmt, så hvis du bruker det kan det være forklaringen. Men hvis han ikke er kjempevarn i nakken, trenger du ikke bruke penger på et nytt.. Jeg har lett rundt og har funnet null eksempler på at babyer har svettet ihjel i sjal på den nordlige halvkule..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...