mammasiw Skrevet 23. september 2012 #1 Del Skrevet 23. september 2012 har en liten gutt på 2,5 år so har lagt seg fint i sengen fra han var 3 mnd....det har vært noen kvelder hvor det har vært litt grin, men ikke over lenger tid. nå har det gått tre uker etter vi var på ferie og han nekter å ligge i sin egen seng lenger. det begynte med at han ville ha lyset på, så utvidet det seg til at døren måtte stå oppe, men nå nekter han altså og sove i sin egen seng. han hyler helt desperat og han virker redd rett og slett. han mistet faren sin i april, og ved et par tilfeller har han sagt at det er en mann på rommet hans som rydder. jeg har ved disse anledningene prøvd å ufarliggjøre dette, mens det samtidig skremmer meg jo til en viss grad. merker at jeg ikke er helt klar for å begynne å sove med ungen min i en alder av 2,5. kall meg gjerne egoistisk, men jeg er vant til å ha senga for meg selv koselig av og til så klart meeen spørsmålet mitt er om noen av dere andre har opplevd dette rund samme alder og eventuelle tiltak/tips får jo vondt av gutten også, men vet at vi begge sover best i hver vår seng på hvert vårt rom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974108-s%C3%B8vn-gutt-25-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
det er berre mordi Skrevet 23. september 2012 #2 Del Skrevet 23. september 2012 Tror du skal la gutten få ligge hos deg en stund jeg, om han er redd. En jeg er fadder til, hadde det på samme måten. Han så en mann på rommet sitt. Det gikk bra etter de fikk renset huset - (jeje, litt sånn hokuspokus, jeg vet..) , men at han opplever ting som vi andre ikke opplever eller ser, det er jeg brennsikker på, for det har vært for mange episoder som ikke kan forklares på andre måter enn at han er litt begavet når det kommer til slikt. Det kan godt være sønnen din ser noen som rydder på rommet sitt - og er redd det - Det tipper jeg at jeg også hadde vært. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974108-s%C3%B8vn-gutt-25-%C3%A5r/#findComment-144572853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 24. september 2012 #3 Del Skrevet 24. september 2012 Tror nok du skal la han sove inne i sengen din. Han føler seg tydligvis ikke trygg, og da er det en trygghet for han å sove sammen med deg. Vi har også en gutt på 2,5 år som sover inne hos oss noen ganger, fordi han våkner på natten og virker som han har drømt og er urolig. Da er det trygt og godt å komme inn i sengen vår, og sove videre. Eller så må du være bestemt, og ikke gi etter på lyset,døra osv fordi da blir hylingen bare værre. La han sove i sin egen seng, og prøve å berolige han så godt du kan hvis han ikke vil sove der inne. Evntuelt få noen til å "rense" huset, og se om det blir bedre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974108-s%C3%B8vn-gutt-25-%C3%A5r/#findComment-144573369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå