Gå til innhold

spotting farlig?

Anbefalte innlegg

Med de andre tre har jeg aldri hatt spotting, men denne gangen har jeg det. Synes jo altid at jeg har hørt at det ikke er farlig, men legen anbefalte meg å kutte ned på trening fordi jeg spottet etter trening. Men nå spotter jeg likevel, selv om jeg ikke har trent på en uke. Det er ikke snakk om mye, kun at det kommer litt rosa på papiret, og at det er litt brunlig dagen etter. Det er ikke så mye at det kommer på truseinnlegget. (sorry detaljer)

selv om jeg alltid har hørt at det er ufarlig, kjenner jeg at jeg blir nervøs hvergang det skjer, både fordi legen virket til å mene at jeg måtte ta ekstra hensyn pga det, og at ei jeg kjenner aborterte nettopp, men hun blødde skikkelig i dagene før da...

Og dere som har spottet, hvor ofte har dere det? Og hvor lenge/hvilke uker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974056-spotting-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke god erfaring med spotting... min første ma startet med bittelitt brun spotting i uke 6, så spottet jeg i uke 11 og fikk da påvist ma der lillespiren hadde død i uke 6:( Hadde ingen smerter, og masse symtomer flere dager etter utskrapningen. min andre ma oppdaget jeg selv i uke 6, da jeg spottet skjønte jeg at det var over. Og jeg hadde rett:( spottet litt og ingen smerter. Min tredje abort, som ble en sa startet med at jeg spottet litt, murringer dagen etter og friskt blod. Dette var også i uke 6:( Så jeg har som sagt ingen gode erfaringer med spotting. Har ei vakker jente på 5 og et halvt der jeg ikke spottet. Jeg har også en liten engel, store avvik oppdaget på ordinær ul og måtte ta senabort i uke 21. Ingen spotting. ønsker deg lykke til! og jeg ville tatt kontakt med lege. Ingen vits å gå rundt å bekymre seg. klem

Annonse

Jeg er 12 + 4 har både spottet og blødd "mye" i dette svangerskapet.. ( mye for jeg spotta ikke noe med jenta mi) Jeg har også blødd frisk blod.. Har sett den lille på UL og alt er fint..

Husk at ca 25 % av alle gravide opplever blødninger i svangerskapet, selv om alt går bra..

Godt å høre at andre har hatt spotting uten at det er noe galt.

Prøvde å lese litt på nett, men det ble jeg i alle fall ikke beroliget av :S

Men så så jeg når jeg las, at jeg kanskje har misforstått hva som er spotting..? For flere plasser sto det at definisjonen på spotting er som en mensblødning, bare mindre. Jeg har hele tiden trodd at spotting også er når du har litt blodspor, ikke at det trenger være så mye at det defineres som "blødning"?

Hos meg har det aldri vært så mye at det kommer dråper ut, på en måte.. Det er kun at jeg av og til får røde streker i utfloden, eller brunlig farge på utfloden. (Så kanskje jeg ikke egentlig spotter i det hele tatt da?)

Huff, føler meg som den overbekymra hønemora her... Helt pyton med graviditet til man kommer over til "den sikre" tida... først da klarer jeg å slappe av..

Snurf 5 gutter : kan du oppdatere oss etter du har vært på ul ? Masse lykke til ! Jeg skal også til ny ul i morgen .,

Ja da har jeg vert på ul vedr spotting. Så nå er jeg ikkje gravid lenger. Død foster i uke 7. Er satt på tablett kur.

Jeg har også spottet noen ganger (uke 7 og 9) og hatt blødning med friskt blod uke 10. Alle gangene har det kommet i små mengder og gitt seg med en gang. Var på ul forrige uke, alt så bra ut med den lille, men må si jeg bekymrer meg litt alikevel. Jeg har heller ikke blødd i de tre svangerskapene jeg har bak meg.

Annonse

Jeg har hatt blodspor eller det jeg mener er spotting. Mest etter jeg reiser meg og får strekk vondt i høyre side. Rare rare kroppen som gjør dette, men ingen lege eller jordmor jeg har snakket med har ment det har vært noe farlig. Er 13+3 i dag og fikk høre hjertelyd for ei uke siden :D (for ikke å nevne de tre UL jeg har hatt ;-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...