Gå til innhold

Flere som IKKE går til lege/jordmor før uke 12?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal ikke til legen før uke 12. Jeg får rett og slett ikke "lov" :P Da jeg forsøkte å ordne meg time for en uke siden, men det var ikke snakk om at jeg fikk komme til kontroll før uke 12. Ja, ja... Jeg gruer meg ikke (selv om jeg absolutt ikke liker fastlegen min), men jeg får klare å vente ;)

Er det noen spesiell grunn til at du gruer deg?

Annonse

Jeg valgte å gå til privat UL uke 7+1, for å forsikre meg om at det faktisk var noen der inne. Så hjerte banke:)

Skal til ny privat UL uke 12, fordi jeg er en stor posjon utålmodig og en smule bekymret for at den har "forsvunnet" siden uke 7...

Skal til lege å ta blod- og urinprøver når jeg er 12+3. Får ikke lov å kommer før. Måtte be om det selv idag( minne dem på det), fordi legen min er så sløv at hun ikke gidder å følge meg opp. Har bytta lege nå, og håper på bedre oppfølging av den nye legen. Men greit å være litt våken selv altså!

Synes privat UL er verdt alle pengene. Spennende å følge nærmere med på hele prosessen.

planen var og ikke ha noe kontroll før 12 uker. men når jeg ikke var sikker på hvor langt jeg var kommet måtte jeg inn på ul. nå blir det enda en ul, for di var ikke sikkre etter den første heller. og det kunne være 2. men etter den UL`n så blir det nok ikke før november tenker jeg. har vært med på dette før og så lenge jeg ikke merker at noe ikke stemmer skal jeg prøve og ikke stresse.

Skal ikke til lege eller jordmor før etter uke 12. Fint lite de kan gjøre før da, blodprøvene kan jo uansett ikke tas før etter uke 12. Men jeg har allerede vært til en tidlig ultralyd privat pga småblødninger i dagevis, for å se om det fremdeles var liv der inne.. Noe det var!! :) Så må vel kanskje si at jeg allerede har hatt en kontroll? :) hehe! Men kontroller med helsekort og skjema blir altså ikke før jeg nærmer meg 2. trimester.

Skal på tidlig ul på fredag, er da ca 6+6 uker. Spennende! Dersom alt ser fint ut tenkte jeg å bestille kontroll hos lege i uke 12, ser ikke helt hensikten med å gå til kontroll hos lege tidligere. Gjorde det samme med nr 1 som ble født i april 2011. Tenkte å annenhver gang hos lege/jm, har flyttet og fått ny fastlege siden forrige svangerskap, så får se hva som skjer etterhvert :-)

kontroll med blodprøver etc er i uke 12, fikk time 18oktober da jeg var der for å "registrere" at magen vil bli stor..basta bom sa legen så og si da jeg syns det var rart med første sjekk i uke 12..syns jeg var hos jordmor og lege ofte jeg sist. Men men..tidene forandrer seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...