Gå til innhold

Jeg. Er.så.lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få sagt det, altså.

Ååååå så lei. Lei lei lei lei lei!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaa kjenner meg igjen.

LEI LEI LEI

Skrevet

Jeg og..

Har termin i dag men ingen tegn til fødsel. :-(

Vet at ungen er kjempestor (ca 4kg) og blir bare mer og mer stressa og redd.. :-(

Er livredd for fødselen men vil samtidig bare få han ut så fort som mulig!!

Skrevet

jeg begynner å bli sånn skikkelig grinete nå, at når folk som har termin ETTER meg føder... grrrrrr...

hah, "smake min egen medisin" sier du? (født før termin alle tre gangene før) men altså... åååå

jeg har så mye jeg gjerne skulle GJORT. men denne /&%&%¤%# kroppen funker jo ikke!

INGEN trodde jeg skulle gå så langt som til uke 37 en gang, så ventetida har vært lang denne gangen.. for ikke å snakke om en lang periode uten sex "for sikkerhetsskyld" for ikke å sette i gang noe før tida en gang.. grrrr...

lurebebis.

Skrevet
Jeg og.. Har termin i dag men ingen tegn til fødsel. :-( Vet at ungen er kjempestor (ca 4kg) og blir bare mer og mer stressa og redd.. :-( Er livredd for fødselen men vil samtidig bare få han ut så fort som mulig!!

kan jo håpe de tar feil ang str!

min er også estimert til å være over fire kilo for en stund siden, så jeg kjenner at jeg begynner å ønske at han skal komme ut, altså.

jeg er i utgangspunktet ikke veldig redd for fødsel, første var jo nesten fire kilo, så jeg vet jo at det går bra. Men mellomsten min, -som ble født en måned før termin, var estimert til å være 5-5,5 kg dersom han hadde gått til termin..så jeg gjør meg jo noen tanker, må være ærlig der.

dessutener jeg superstressa, fordi alle (jordmødre og leger etc) hadde jo regna med at han skule vært ute for over en mnd siden, så jeg har liksom lagt opp livet mitt etter et, med eksamener og alt. og nå som jeg da har vært i ventemodus leeenge allerede, så ser jeg bare at den delen av høsten hvor jeg skulle dele dagene mellom babykos og eksamensforberedelser krymper som bare rakkern, og jeg får kortere og kortere tid å gjøre alt på.

(og nei, jeg klarer virkelig ikke gjøre stort nå... svære bein som hovner opp så jeg ikke kan sittei en vanlig stol lenge av gangen, ikke kan jeg gå noe særlig nå (inntil for en-to uker siden kunne jeg gå småturer iallefall.. i går klarte jeg såvidt innom to butikker..) og jeg sovner så fort jeg åpner en bok..)

ååååå jeg vil kunne sove på magen.. kunne barbere bikinilinja og klippe tånegler!

Skrevet

Må bare få sagt det, altså.

Ååååå så lei. Lei lei lei lei lei!!

når har du termin? :)

Skrevet

Jeg er også LEEI. Og er "bare" 37 uker i dag!! Enda 23 dager til termin :( Min er også estimert til å være over 4kg ved termin, så jeg vil absolutt ikke gå over. å bekkenet er virkelig ett kapittel for seg selv om dagene...

Skrevet

Hvordan ble deres baby estimert?

Hun trodde min ville bli 3,3-3,5 kg ved fødsel ved å kjenne på magen og se ut i fra SF mål? Men kan man stole på det?

Skrevet
Hvordan ble deres baby estimert? Hun trodde min ville bli 3,3-3,5 kg ved fødsel ved å kjenne på magen og se ut i fra SF mål? Men kan man stole på det?

Var på ultralyd i uke 32 (alle i telemark får vist det tilbude), og da blei han målt til å ligge 11% over gjennomsnittet. Så fikk ny ul time i uke 36, å da sa hun at han kom til å bli ca 4,2-4,3 ved termin. Men hun kan ikke "love" noe som hun sa :)

Mine SF har lagt på den røde streken siden uke 28, og litt under på siste kontroll. å jordmor sa det ikke kom til å bli en "kjempebaby". Så jeg har fått høre myye forskjellig, får bare vente å se når han kommer ut :) Men belager meg på at han kommer til å være over 4kg.

Skrevet

Ja, men fire kg er heldigvis innenform "Normalen" trøster jeg meg med :P

Telemark, ja. har vært på vekstestimering der tidligere, men da var de way off.

Jeg må innrømme at jeg på en måte syns det er litt bittert å kanskje ikke få bruke de aller minste klærne, jeg da. :P fikk jo det med forrige, og de er så fiiine og myke..

*jåleri*

Skrevet
Hvordan ble deres baby estimert? Hun trodde min ville bli 3,3-3,5 kg ved fødsel ved å kjenne på magen og se ut i fra SF mål? Men kan man stole på det?

Nei! Min første ble forsøkt estimert på den måten av jordmor.. hahaha hun insisterte på at denne babyen var liiiiiiiten og at det ble MAX 3000grams-baby hvis hun kom til termin. Vel, hun kom en uke før, og hun var nesten fire kg :P

jeg har forresten 3 dager igjen til termin. Men fordi jeg har født for tidlig før, og pga premature rier tidlig i svangerskapet, -så har liksom alle fagfolk prøvd å forberede meg på for tidlig fødsel denne gangen også.. men der tok de feil gitt!

Skrevet
Ja, men fire kg er heldigvis innenform "Normalen" trøster jeg meg med :P Telemark, ja. har vært på vekstestimering der tidligere, men da var de way off. Jeg må innrømme at jeg på en måte syns det er litt bittert å kanskje ikke få bruke de aller minste klærne, jeg da. :P fikk jo det med forrige, og de er så fiiine og myke.. *jåleri*

Tok de feil på deg når du var på vekstestimering? I såfall hvor mye?

Jeg er veldig spent på hvor stor han faktisk er når han kommer ut, jeg får vell bare vente å se :)

Skrevet

Så godt at jeg ikke er alene....hadde bestemt meg for å ikke vente denne gangen...men det gikk ikke:-D

Enda 8 dager til termin og jeg er regelrett drittlei...Så er det jo ikke uvanlig å gå over heller da...:-)

Skrevet

Trenger vel ikke å si at jeg er med i klubben :P

Hehe :) Vi er snart i mål alle sammen :)

Skrevet

Min vektestimering er fra ultralyd, 12 dager før termin. Da estimerte de han til å være 3,5kg. Og siden kan da hadde vokst litt over 200 gr i uka i snitt siden forrige vektestimering, antar jeg nå at han er rundt 4 kg.

Det er jo min første, og aner ikke hvordan min kropp takler å føde et barn, og i tillegg et såpass stort et. Vet ikke hvor lenge over termin jeg må gå heller. Og blir mer og mer livredd for at han skal sitte fast på veien, kanskje mellom hodet og skuldrene.. Grøss!!!

Skrevet

Skjønner at du må være lei hi.

Jeg er også lei. Enda 40 dager igjen til termin.

Hadde det ikke vært for alle plagene så skulle jeg ikke klaget.

Nå har jeg ikke fått gått ordentlig på do på 5dager. Det er så vondt. Helt stopp! Stygt å si at jeg ønsker å føde før termin. Men fy f så godt det hadde vært å blitt ferdig. Da skal jeg aldri bli gravid igjen:)

Skrevet

5 dager til UL termin.. Menstermin var for 2 dager siden, men jeg prøver å ta ting som de kommer... Er drittlei.. Har også fått beskjed om at det nok blir ca 4 kg, så får håpe h*n snart kommer ut til oss...

Skrevet

Får alle slik vekstestimering?

Jeg har bare vært hos lege, aldri jordmor.. Tror jeg angrer litt nå.. men shitau..

Legen tar liksom bare sf målet, spør om alt er bra, så går jeg igjen.. skal til legen i morgen i uke 32+4. Hører at det er på denne kontrollen jeg skal få vite hvordan babyen ligger, stemmer det?

Tror lillemann ligger litt halveis på tvers, og seteleie.. For kjenner jo bevegelse hele tiden helt nedest.. så antar at det er føttene som enda er der nede, og ikke et hode..

Og kommer legen til å "gjette" på str og i morgen? Eller Må man til jordmord for slikt?

Skrevet

Nei, de bør ikke gjette.

Jeg fikk vekstestimering fordi vi får litt elstra oppfølging, da vi fikk en dødfødt, dysmatur gutt i 2008. Vekst er viktig for oss, kan du si..

Normalen varierer vel mellom ca2800-4200 eller noe sånt, så normalt er et ganske stort spekter...

Legen går jeg ikke til med mindre jeg MÅ jeg da. De har jo virkelig ikke peiling.

Skrevet
Nei, de bør ikke gjette. Jeg fikk vekstestimering fordi vi får litt elstra oppfølging, da vi fikk en dødfødt, dysmatur gutt i 2008. Vekst er viktig for oss, kan du si.. Normalen varierer vel mellom ca2800-4200 eller noe sånt, så normalt er et ganske stort spekter... Legen går jeg ikke til med mindre jeg Må jeg da. De har jo virkelig ikke peiling.

det var leit å høre =(

Nei, legen sa liksom første timen at jeg valgte selv... jordmor hadde gjerne bedre tid, osv, men jeg har valgt å bare fortsette å gå til legen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...