Gå til innhold

Navn med Cato/Kato i?

Anbefalte innlegg

Mannen kom plutselig på at han kanskje ville bruke Cato/Kato i navnet til gutten vår, men jeg liker ikke så godt dette navnet for seg selv, men sliter med å komme på dobbeltnavn med Cato/Kato. Kan noen hjelpe? Det er en grunn til at han vil bruke navmet, men den er personlig, så skriver ikke det her.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143974025-navn-med-catokato-i/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Cato Andreas

Cato Alexander

Cato Amandus

Cato Amadeus

Cato August

Cato Elias

Cato Emilian

Cato Tobias

Cato Mathias

Cato Johan

Cato Johannes

Cato Cornelius

Cato Sakarias

Cato Nikolai

Cato Nathaniel

Cato Matteus

Cato Leander

Cato Elander

Cato Marinus

Cato Nikolas

Cato Kristoffer

Håper ikke du kombinerer Cato med navn som Glenn, Tim, André etc. Da blir det 70-/80-talls, harry og høres veldig rampete ut.

Ole Cato

Cato Mathias

Evt kan jo Cato være mellomnavn kun på papiret, flere dobbeltnavn fungerer hvis begge ikke skal være i daglig bruk:

Fredrik Cato

Filip Cato

Marcus Cato

Annonse

Jeg prøver å venne meg til tanken på at babyen kanskje skal hete noe med Cato i, da det ikke er et navn jeg liker spesielt, men det har en veldig spesiell betydning for samboeren. derfor prøver jeg å finne et alternativ jeg liker jeg også :) Jeg skal tygge på Cato Mathias, d hørtes ikke så ille ut, vi liker godt mathias, muligens ole mathias. Vi styrer nok unna 70-80 talls kombinasjonene :P

Cato er latinsk, og jeg synes det klinger penest sammen med et annet navn av samme opprinnelse (altså ikke et nordisk navn)... Det er også et navn med kraft i, litt hardt, i motsetning til Mathias, som er mildere. Cato Mathias er derfor, i mine ører, to navn som kræsjer litt... Hva med:

Cato August (litt keiserlig...)

Cato Aleksander

Cato Martinius

Cato Emanuel

Cato Emil (lang i)

Cato Leander

Cato Nicolay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...