Gå til innhold

Negativ test rugedag 11...

Anbefalte innlegg

Jeg våknet med skikkelige menssmerter, men hadde ikke fått blødning så jeg tok en test. Den var blendahvit :( Jeg skal egentlig ikke teste før om 2 dager, men på rd 11 (13 dpo) burde det vel ha vært en liten skygge eller noe?

Sitter her og gråter, alt håp forsvant nå :( Har hele tiden gått og tenkt at det er få som får det til på første forsøk så jeg burde ikke ha for høye forhåpninger, men nå kjenner jeg jo hvor mye jeg har håpet allikevel.

Vi har heldigvis 2 på frys, men er livredd for at de ikke skal overleve opptining og at jeg må ha nytt uttak igjen. Jeg hadde så mye smerter etter det første uttaket at det er nok det som skremmer meg mest.

Er på besøk hos familien min denne helga, prøver å ta meg sammen, men klarer ikke å la vær å gråte så jeg sitter her og gjemmer meg på soverommet :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973945-negativ-test-rugedag-11/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Huff jeg føler med deg! Men det kan jo enda være håp! Det er utrolig slitsomt med denne prøveprosessen og alt hva det innebærer av tanker, håp, følelser, hormoner osv osv. Håp og skuffelser om hverandre, nedturer, oppturer...

Jeg håper mannen din er flink til å støtte og trøste deg underveis!

Lykke til og tvi tvi med resultatet!

Tusen takk for støtten og omtanken alle sammen! Det er så godt å ha dere her :)

På en måte har jeg lyst til å bare gi opp håpet. For jeg vet at jeg kommer til å bli like knust hvis testen er negativ i morgen også. Men samtidig gjør det så vondt å gi slipp. Og da kommer alle tankene, hvorfor ville ikke egget bli hos meg? Vil vi noen gang lykkes?

Uansett hvordan dette ender har jeg iallefall bestemt meg for å aldri teste før tiden igjen! Jeg trodde jeg kom til å takle det, men jeg gikk rundt og gråt hele dagen i går... Så unødvendig. Så det kan jeg bare ikke gjøre mot meg selv igjen.

Annonse

Jeg har lært at jeg KUN tester samme dag som mensen skulle kommet eller dagen etter. Første forsøk testet jeg dag 8,11 og 13, og da ble det liksom TRE skuffelser i steden for en. Så for meg er det best å bare teste EN gang ihvertfall :)

Jeg prøver å tenke sånn, at hvis jeg ER gravid, så er det samme om jeg tester dag 14 eller 16, og hvis man ikke er gravid, så er det kanskje like greit å vente på at mensen skal komme..

Lykke til! Håper det klaffer for deg! :)

Tusen takk for støtten og omtanken alle sammen! Det er så godt å ha dere her :)

På en måte har jeg lyst til å bare gi opp håpet. For jeg vet at jeg kommer til å bli like knust hvis testen er negativ i morgen også. Men samtidig gjør det så vondt å gi slipp. Og da kommer alle tankene, hvorfor ville ikke egget bli hos meg? Vil vi noen gang lykkes?

Uansett hvordan dette ender har jeg iallefall bestemt meg for å aldri teste før tiden igjen! Jeg trodde jeg kom til å takle det, men jeg gikk rundt og gråt hele dagen i går... Så unødvendig. Så det kan jeg bare ikke gjøre mot meg selv igjen.

Kjære deg <3

Blir trist og lese dette, håpet på og komme å lese at du hadde en positiv test.. Men vet du, ikke gi opp.. Det er lett og si men tro meg. Jeg hadde også ett negativt forsøk første gangen, testet altfor tidlig som ga meg svak positiv og resten negativ. Ble ett stort sirkus i hodet mitt. Altfor mye følelser rundt meg.

Tok da 6 mnd pause og tok meg fester, levde livet med mannen og en LAAAANG ferie... Å det resulterte positivt.

Første forsøket så er % andelen for å lykkes med en gang 20% mens andre gang 40% :) Har du noen egg på frys?

Vet ikke om dette var noe trøst jeg?! Men barn får du, men bare spørsmål om tid og når kroppen "aksepterer" situasjonen.

Jeg har troen på deg :)

Storklem

Tusen takk for støtten og omtanken alle sammen! Det er så godt å ha dere her :) På en måte har jeg lyst til å bare gi opp håpet. For jeg vet at jeg kommer til å bli like knust hvis testen er negativ i morgen også. Men samtidig gjør det så vondt å gi slipp. Og da kommer alle tankene, hvorfor ville ikke egget bli hos meg? Vil vi noen gang lykkes? Uansett hvordan dette ender har jeg iallefall bestemt meg for å aldri teste før tiden igjen! Jeg trodde jeg kom til å takle det, men jeg gikk rundt og gråt hele dagen i går... Så unødvendig. Så det kan jeg bare ikke gjøre mot meg selv igjen.

Hei. Først vil jeg si at jeg føler sårt med deg og at jeg selv har vært der to ganger, og kjenner den utrøstelig tunge sorgen. Men i trøsten vil jeg også fortelle deg at jeg med hjelp av hormoner fra utlandet, samt lengre dyrking av egg kan gi bedre resultater. Om dere ikke har vurdert det, så tenk på det nå lille venn. Blåser gode klemmer på deg <3

Tusen takk alle dere snille sjeler <3

Testen i dag var dessverre like hvit som på søndag :(

Jeg har snakket med dem i Haugesund og skal i gang med fryseforsøk ved neste mens. Jeg har ganske lange sykluser så det kan jo bli en stund til, men da har vi i det minste noe å se fram til. Vi har kun 2 egg på frys (fryst hver for seg), så håper virkelig at de tåler opptiningen og har lyst til å bli hos meg litt lengre!

For å se på den positive siden så har jeg litt lengre tid på å akseptere at vi måtte bruke donorsæd. Det kom egentlig som et sjokk samme dag som egguthentingen, og selv om vi takket ja med det samme til å bruke donor, kjenner jeg at jeg egentlig trenger litt mer tid til å fordøye den sorgprosessen. Mannen min har vært en fantastisk støtte og har taklet dette med donor mye bedre enn meg. Muligens fordi han selv er adoptert?

Nå skal jeg bruke et par dager til å "sørge ferdig" og så får jeg prøve å se framover igjen. Takk igjen til alle dere fantastiske damer som er så omsorgsfulle :)

Tusen takk for støtten og omtanken alle sammen! Det er så godt å ha dere her :) På en måte har jeg lyst til å bare gi opp håpet. For jeg vet at jeg kommer til å bli like knust hvis testen er negativ i morgen også. Men samtidig gjør det så vondt å gi slipp. Og da kommer alle tankene, hvorfor ville ikke egget bli hos meg? Vil vi noen gang lykkes? Uansett hvordan dette ender har jeg iallefall bestemt meg for å aldri teste før tiden igjen! Jeg trodde jeg kom til å takle det, men jeg gikk rundt og gråt hele dagen i går... Så unødvendig. Så det kan jeg bare ikke gjøre mot meg selv igjen.
Hei. Først vil jeg si at jeg føler sårt med deg og at jeg selv har vært der to ganger, og kjenner den utrøstelig tunge sorgen. Men i trøsten vil jeg også fortelle deg at jeg med hjelp av hormoner fra utlandet, samt lengre dyrking av egg kan gi bedre resultater. Om dere ikke har vurdert det, så tenk på det nå lille venn. Blåser gode klemmer på deg <3

Tusen takk for tipset, det skal jeg ta med meg videre. Vi kommer nok til å prøve en gang til i det offentlige, men vi har snakket om å prøve privat/i utlandet senere hvis det blir nødvendig.

Hvor kan du anbefale og hvordan er prisene der i forhold til å gå privat her i Norge?

Tusen takk for tipset, det skal jeg ta med meg videre. Vi kommer nok til å prøve en gang til i det offentlige, men vi har snakket om å prøve privat/i utlandet senere hvis det blir nødvendig. Hvor kan du anbefale og hvordan er prisene der i forhold til å gå privat her i Norge?

Litt ulike priser men praha har ok priser. spania har jeg hørt er også bra men fra det jeg vet tar de dobbelt så mye men de har en litt bedre garanti(de gir deg tre forsøk for 70 000,-). Jeg valgte praha og da kostet det meg 35000,-. medika 800,- og de satte inn to blastocyster og gravid på første forsøk nå. offentlig aner jeg ikke hva koster, men privat i norge betalte jeg 15 000,- pr forsøk (og da dyrket de kun tre dager og det ble aldri greie på noe desverre). Hadde to ivf 30 000 og et uttak uten brukbar egg på 5000....her i norge, så jeg rakk å bruke 35 tusen i norge før jeg fant ut at jeg kunne gjøre det samme i praha. Dessuten er byen vanvittig fin, deilig mat, morsom shopping, kunst og kultur ++ så jeg hadde en uke super ferie og reiste hjem med verdens fineste suvernier. Ps: les om the holy infant of prague;) Pss: hver dag jeg var der så jeg minst 20 gravide, så dette er helt klart et lite baby imperium av en by;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...