Gå til innhold

Erfaringer med fremprovosert menstruasjon?

Anbefalte innlegg

Da jeg var til ultralydscanning før medisinstart, viste det seg at jeg var nærmere 14 dager inn i syklusen enn de antatte 21.

Legen bestemte derfor at jeg skulle ta Primolut, 2 tabl. 2gr. daglig i 5 dager for å fremprovosere menstruasjonen.

I følge "planen" må menstruasjonen min være startet senest tirsdags morgen.

Normalt sett kjenner jeg at mensen nærmer seg 3-5 dager før pga smertene. Kjenner ennå ingen ting og merker at jeg er stresset...!

Er disse fremprovoserte menstruasjonene vondere/mildere enn normalt?

Hva gjør de om mensen "kommer for sent"?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke erfaring med Primolut, men med Provera, som er samme saken :)

Og jeg har hittil hatt veeeeldig ulike menstruasjoner med disse tablettene.

Første gangen fikk jeg en bitteliten blødning som varte i 2-3 dager, og nå sist fikk jeg tidenes voldsomste mens som varte i 7-8 dager.

Alle gangene har derimot menstruasjonen kommet uten noe forvarsel, og jeg pleier til vanlig å ha murringer og sporblødninger noen dager i forveien.

Så min konklusjon er at menstruasjonen blir litt annerledes med disse tablettene :) Men nå er det nok også slik at vi kvinner kan reagere ulikt på disse også, som med alt annet av medikamenter :)

Fikk ikke mensen innen "fristen" legen hadde satt, så nå er det gynekolog i morgen tidlig for å måle slimhinna...:(

Dette er på mange måter den sjansen vi har på lang tid fremover, så kjenner jo at nå er jeg redd at alt går i vasken...:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...