Gå til innhold

Concerta

Anbefalte innlegg

Dere med adhd-barn, som står på Concerta (eller annen medisin forøvrig), hvordan har hverdagen endret seg?

Her har alt blitt mye bedre. Sønn min har fått et nytt liv og likeså vi som familie. Skolen fungerer, det sosiale fungerer og nå har bivirkningene sluppet taket og matlysten har kommet mer tilbake.

Er klar over at dtete kan snu, men er det virkelig sånn at bare man spiser medisiner så blir alt bra??? Kan dette snu igjen?

Jeg har nå søkt om hjelpe- og grunnstønad. Ble anbefalt dtete av psykiateren som har medisinert sønn min. Men føler litt samtidig at trenger jeg dette? Nå som "alt har blitt bra" så trenger jeg vel ikke dette?

Mottar dere stønader dere som har barn som "fungerer"? Og hva og hvor mye har dere? Ser jo at jeg må følge opp personlig stell, påkledning, spising etc ekstra med ham, mer enn jeg har gjort med eldste, men dog... Det blir også mer hull i bukser og gensere, ødelagte girsystem på sykler og knekte ski...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973910-concerta/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Heisann eg har hatt adhd tidlig ble medisinert fra 5 års alderen med ritalin byttet etter en stund til conserta så stratera..... Vil bare håpe dere vet at det er selvfølgelig bivirkninger som skader selvom det er veldig lite... eg har vert utrolig utagerende i alle år inn ut av fengsel som ung no er eg 21 år... sluttet ut av 8 kl på ungdomskolen men greit det hjelper på konsentrasjonen og rolighet... Men mangen gir jo det for og få det rolig hjemme og på skolen eg er veldig uening i at det er det rette noe må man ha ellers blir familien ødelagt ja... Men eg fikk valget når eg var 14 år så siden har eg ikke tatt det.. eg har har røykt hasj 7 år.. til holde meg bare rolig.. men har flyttet sammen med en dame og unge.. så¨måtte slutte men da slet eg veldig med sove så nå har eg prøvd alle tabbletter dere kan tenke dere og eg lever ved siden av med salg av alt... men eg har funnet ut at med svake doser med TRUXAL

TABLETTER 15 mg, 25 mg og 50 mg: Hver tablett inneh.: Chlorprothixen. hydrochlorid. 15 mg, resp. 25 mg et 50 mg, lactos. Fargestoff: Jernoksid (E 172), titandioksid (E 171). Filmdrasjerte.

Indikasjoner:

Adjuvans ved psykiske lidelser preget av langvarig/vedvarende angstfølelse. Adjuvans ved behandling av abstinenssymptomer ved alkohol- og annen rusmiddelavhengighet. Akutte og kroniske psykoser. Søvnforstyrrelser ved psykiske lidelser.

Bruker man det som 3 doseringer første dagene blir man veldig sløv selv på laveste dose men ettervert så kommer deg seg man får roen i kroppen og det er mye bedre en trykke i seg amfetamin som er i ad hd tabb det skader mye mer... Og eg personlig ble innebeslutsom av blant annet ritalin.. Så alle © preparater som er anti sykotisk medisin i kan virke veldig bra på dem som har ad hd for klarer di sitte i ro på skole benken så er jo det det beste og ha roen i kroppen.. Og som sove medisin er det bra... og man orker ikke bli utagerende... det er jo en blanding av anti sykotisk og angst dempende... er ikke alle leger som sjønner dette men bytt lege om det ikke går det er 2 forsjelige meniger noen vil pøse på med det di vet virker unz skade i ettertid.. og di som vil prøve noe nytt... eg ramser opp en rekke tabletter dere kan prøve men begynn på det svakeste doser og husk at barnet blir veldig trøtt i første uken så det må vere hjemme men det er verdt det på langsikt det lover eg!!! det koker i meg når eg ser alle putter i så sterke preparater i ungene som eg ble vertfall at legene godtar det!!!!

Her er en liste på sove medisin angst medisin skisofren medisin men alt er noelunde det samme inholdet på en måte og lite skadelig men gir en beroligende efekt...Eg har prøvd alt av tabbletter da mener eg hele katalogen ramser opp noe.... Truxal anb 5mg---quetiapin----remeron---nozinan

Bruk svakeste doser 3 ganger dag ....

Vet eg får kritik for dette det blir brukt som sove tabbletter også.. men det er ikke avhengighets dannede... Og kroppen venner seg til dette over 1 til 2 uker bare begynn gi 5 mg truxal er svakest og quetiapin gir mindre sløvhet... helst begynn når di skal sove så di slipper gå hele dagene trøtt som en sombi... jada dere sjønner gi gjerne en halv 5mg ... om legen nekter kjøpt det på evt forum...

Det er lite det eg går på 400 mg truxal vær dag.. Men greit bytte av og til så man ikke blir så høydosert....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973910-concerta/#findComment-144697339
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...