Gå til innhold

*IKM uke 42*

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er i "ordinær ventetid" på St. Olavs for jeg trua til meg hjelp der for å få lap fort. De får ikke herje som de vil med meg, så jeg dro til fastlegen og sa at jeg har umenneskelig vondt, og kommer til å reise til Ullevål dersom de ikke tok meg inn på St. Olavs. Jeg visste at ventetiden på Ullevål var uhyre kort i den perioden.

Det går penger og prestisje hos sykehusene i hvem som har pasienter, slik at jeg fikk time etter bare knapt 1-2 uker hos St. Olavs. Fastlegen sende kraftig nådeløs purring til sykehuset.. Det er viktig å huske på at jeg var ganske dårlig da, så det er sikkert annerledes når en pasient er sjuk, enn hvis noen sliter med å få barn. Husk du har fritt sykehusvalg, og et hett tips er Ullevål :)

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er i "ordinær ventetid" på St. Olavs for jeg trua til meg hjelp der for å få lap fort. De får ikke herje som de vil med meg, så jeg dro til fastlegen og sa at jeg har umenneskelig vondt, og kommer til å reise til Ullevål dersom de ikke tok meg inn på St. Olavs. Jeg visste at ventetiden på Ullevål var uhyre kort i den perioden.

Det går penger og prestisje hos sykehusene i hvem som har pasienter, slik at jeg fikk time etter bare knapt 1-2 uker hos St. Olavs. Fastlegen sende kraftig nådeløs purring til sykehuset.. Det er viktig å huske på at jeg var ganske dårlig da, så det er sikkert annerledes når en pasient er sjuk, enn hvis noen sliter med å få barn. Husk du har fritt sykehusvalg, og et hett tips er Ullevål :)

Takk for godt svar du! :) Fikk legen til å sende henvisning forrige uke, så jeg stresser ikke enda. Men tar det for lang tid skal jeg absolutt sjekke ut Ullevål :) Skjønner at din situasjon var veldig forskjellig fra min - så jeg avventer i tålmodighet med det første tenker jeg.

Secret <3

Positiv EL-test i dag, så da melder jeg meg inn her:)

Mandag 15 okt:

Tirsdag 16 okt:

Hazel82

øYENønskerLITEN

Helle_Høygir

elibjo

Onsdag 17 okt:

Secret<3

Lykkeliten 90 Sommerbaby?

Wilma+baby

hønny-bunny

Torsdag 18 okt:

Oktobergull 10 <3

Fredag 19 okt:

LilleFie

Vicmams

Bumblebeee

Vær86

Lørdag 20 okt:

Rosin i bolla?

Søndag 21 okt:

Nemo_

Gravid:

Ny IKM:

Annonse

Her er det kommet litt rosa på papiret i dag, er ei uke til forventet mens enda. Mon tro om det kan være festeblødning? Begynte så smått i gårkveld, er veldig små mengder... noen med erfaring her? tør egentlig ikke håpe på noe, men blir no til en undrer :-P

Startet i høst, sluttet på p-plaster i slutten av juli :-) så har ikke prøvd så mange månedene enda. Men syklusene mine har vært på ca 26-28 dager etter jeg sluttet, så har ikke hatt noen blødninger så tidlig før (startet så smått dag 20), så kjenner ett lite håp ja. Ser heller ikke særlig mer til blødningen nå.

All right! Jeg xxxx alt jeg har :)

Fikk selv intense smerter i livmor i gårkveld som varte i 5 min. Fullstendig panikk og hylskrek over fanget til mannen mens jeg klamret meg fast i buksa hans. Er 7 dpo i dag. Lurer fælt på hva det var. Klarte ikke å sitte, stå eller ligge. Har endo så jeg er vant til ekstreme smerter, men det der var nok en av top 5 mest vonde smerter jeg har hatt der nede..

Uff, det hørtes ikke noe godt ut nei!

Her har det ikke kommet noe mer på papiret siden i går, så var heldigvis ikke mens som kom altfor tidlig, så er bare å vente og se :-) mulig jeg svir av en test i helga, tror ikke jeg greier å vente til tirsdag:-P

Uff, det hørtes ikke noe godt ut nei!

Her har det ikke kommet noe mer på papiret siden i går, så var heldigvis ikke mens som kom altfor tidlig, så er bare å vente og se :-) mulig jeg svir av en test i helga, tror ikke jeg greier å vente til tirsdag:-P

Ai ai ai, jeg tenker å være flink jente å vente til mandag... Kjenner helga høres veldig fristende ut! Men redd for skuffelsen av en negativ test. Tenker det er bedre å vente litt for lenge. Har egentlig ikke store trua denne pp. Kjenner litt stikk, nesten som jeg er litt støl i nedre del av magen, men ellers INTET!! Tom brystvortene er ikke ømme..

Annonse

Jeg vet ikke om jeg har hatt el. Testen ble positiv, hadde slim i forkant og el smerter, men tempen har oppført seg helt tullete. Steg ikke like raskt som før etter antatt el, og i dag stupte den igjen.. bare 4-5 dpo. FertilityFriend klarer ikke å fastsette noe el iallfall. Hm.

Mandag 15 okt:

Tirsdag 16 okt:

Hazel82

øYENønskerLITEN

Helle_Høygir

elibjo

Onsdag 17 okt:

Secret<3

Lykkeliten 90 Sommerbaby?

Wilma+baby

hønny-bunny

Torsdag 18 okt:

Oktobergull 10 <3

Fredag 19 okt:

LilleFie

Vicmams

Bumblebeee

Vær86

Lørdag 20 okt:

Rosin i bolla?

Søndag 21 okt:

Nemo_

Gravid:

Ny IKM:

Secret<3 (14.pp)

Huff.. :( Tr kom i dag morges.. :( Ikke forventa i hele tatt.. syklusen er på bærtur.. må nok snart ha hjelp vi ja. Har time til gyn midten av november. Går inn i vår 14.pp ...

Secret<3

Huff, det var trist :( Kjenner godt til det å ha ustabile sykluser.. Det er noe dritt!!! Litt ironisk å tenke tilbake på tenåringstiden hvor jeg trodde at man ble gravid bare av å titte på en gutt, og mensen var noe "hærk". Nå er plutselig alt snudd på hodet.

Huff.. :( Tr kom i dag morges.. :( Ikke forventa i hele tatt.. syklusen er på bærtur.. må nok snart ha hjelp vi ja. Har time til gyn midten av november. Går inn i vår 14.pp ...

Secret<3

Huff, det var trist :( Kjenner godt til det å ha ustabile sykluser.. Det er noe dritt!!! Litt ironisk å tenke tilbake på tenåringstiden hvor jeg trodde at man ble gravid bare av å titte på en gutt, og mensen var noe "hærk". Nå er plutselig alt snudd på hodet.

Det skal være sikkert.. Trudde aldri at det skulle være så vanskelig å bli gravid, at det skulle ta så lang tid. Og hvor vondt det skulle fØles hver gang tr kommer. For å ikke snakke om hvor vondt det plutselig gjØr å hØre at andre bekjente/venner/familie er blitt gravide.. :(

Denne pp'n klarte jeg for aller fØrste gang å glemme litt, ikke tenke så mye, og heller kose meg så godt jeg kan. Har spist alt godt jeg Ønsker, drukket meg full både fØr og etter el. å det skal jeg hvertfall gjØre nå i helga ;) Men det betyr ikke at jeg ikke er lei meg nå. Jeg er kjempe lei meg, så trist og lei på en gang. Har nesten lyst å gi opp.. :(

Secret<3

Føler med deg, anonym:-( Ikke lett når man har prøvd en stund. Bra dere skal få hjelp, og inn til gyn i nov da. Håper det kan hjelpe dere til å få drømmen oppfylt:-)

Selv har jeg "bare" vært prøver i et halvt år, men kjenner at det tar litt på. Tenker mye på det, og får alltid en skuffelse når mensen kommer... Kjenner meg også igjen at det er litt sårt når andre blir gravide, det er vel naturlig.

Sender over en god klem og ønsker deg lykke til:-) Ikke gi opp enda!

Føler med deg, anonym:-( Ikke lett når man har prøvd en stund. Bra dere skal få hjelp, og inn til gyn i nov da. Håper det kan hjelpe dere til å få drømmen oppfylt:-)

Selv har jeg "bare" vært prøver i et halvt år, men kjenner at det tar litt på. Tenker mye på det, og får alltid en skuffelse når mensen kommer... Kjenner meg også igjen at det er litt sårt når andre blir gravide, det er vel naturlig.

Sender over en god klem og ønsker deg lykke til:-) Ikke gi opp enda!

Tusen takk for gode ord og klemmen :) Godt å høre at vi er flere i samme situasjon :)

Secret<3

Føler det samme som dere. Bare prøvd et halvt år, jeg også, men er kjipt likevel.

Spotter som vanlig fra i går 8dpo... Føler meg dårlig nå om rttermiddahene. Særlig i dag. Svimmel, uvel, stikker i nedre del av mageregionen, vondt i korsryggen. Kjennes veldig ut som om tr kommer snarest, men det føles verre enn vanlig pms. Kan jo prøve å håpe st det er gode tegn, kanskje... Men er kjipt å bli skuffa, så forventer ingenting. El var et par dager for tidlig, så jeg tester på søndag, tenker jeg.

På vei til hytta for bæring av ved, hekling og lesing :-) Og peiskos og god mat! God helg:)

Høres jo ut som at du har noen lovende symptomer da, elibjo:-) Krysser fingrene for deg!

Jeg har ikm på mandag, og ingen symptomer foreløpig. Hverken vedr graviditet eller mens... Har ikke helt trua, men håper litt alikevel!

Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver ift hormoner og samboeren min skal ta sædprøve på aleris på torsdag. Kjennes veldig godt ut å være i gang med utredning.

Kos deg på hytta, elibjo:-)

Secret<3

Ajjj :( Sikkert dumt spørsmål, men er du sikker på at det er tr du har? Føler med deg! Begynner nesten å bli likegyldig selv til denne prøvingen. Det er kommet dit hen at det er et fett for meg om jeg får mensen eller ei, for jeg vet ikke om noe annet og er jo fucked av endo.. Har vel ubevisst innsett at IVF er løsningen her. Nå får du iallefall hjelp! Og lov meg at du står på krava, de kan nemlig være noen surrehoder og treigoster, så pass på at du får det du har krav på og ring og purr tvært det går for lang tid ift hva du er lovt! Stor klem :)

Lykke til i neste pp secret!

Følger vel etter inn i ny pp jeg også, er negativ i dag, huff, enda så tidlig det er å teste, så fikk jeg negativ test i går og i dag, 9 og 10 dpo. har vist blitt testoman ;) Har jo enda et ørlite håp da.

Jeg er jo svinheldig som har to barn fra før og dette er bare min 2pp etter sist fødsel.

Synes dere som har venta på å bli gravide sååååååå lenge er helt utrolig positive! ønsker dere lykke til videre med utredning!

Jeg bøyer meg i støvet :)

Melder meg inn her jeg også.

Syklusen min har variert fra 28-33 dager.

Hadde mensen fra 15 sept. til 20 sept. Er 28 dager siden idag.

Hadde positiv El. test. 4 og 5 oktober.

Sex 30 september, sex 4 og 5 oktober og sex 7 oktober. Kan det ha klaffet for oss denne PP.? Angrer litt på at vi ikke hadde mere sex..;-P etterpå klokskapen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...