Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i min edge duo. God bag for vinterbabyer som er lun og stor og god vogn med store hjul til vinterføre og litt ulendte veier og stier. Men har du liten bil så vil jeg ikke anbefale den for den tar ganske stor plass.

Annonse

Jeg kunne ikke sett for meg å hatt en annen vogn en edge duoen vår. Elsker den vogna. Enkel å manøvrere, robust, stabil på alt slags føre, god plass til barnet å vokse osv. Ser de på barselgruppa som har city crossen måtte bytte fra bagen til sportsdel tidligere enn vi med edgen. Undersøke uansett litt når det kommer til understellet. Om du bor på et sted med veldig kalde vintre kan det visstnok være lurt å styre unna teleskophåndtak. De på butikken vi handlet fortalte at plastikken ikke tålte veldig kulde, og hadde opplevd at den sprakk. Ser også at de fleste brukte vognene som er til salgs har nettopp dette understellet.

Vi har city cross, og er kjempe fornøyd! Det med at man må bytte fra bag til sportsdel tidligere enn med duoen har ikke vært ett problem her. Vi brukte bagen til jenta vår var 7 mnd, men kunne brukt den lengre. Men hun nektet å ligge i vognen ;-) vognen veier også mindre enn de fleste duo vognene, så det er helt topp når den skal ut og inn av bilen f.eks. Men dersom du vil ha muligheten til å bruke bag til 10-11 mnd, så har du bedre plass i duoen. For City bagen er noen cm kortere. Men kjempe god på allslags føre. Lykke til med valget :-)

Annonse

City Cross :) Herlig vogn, men syns den ble litt tyngre når sportsdelen kom på. Den er imidlertid ikke i nærheten av så tung som Edge´n til venninna mi er med sportsdel. Vi fikk februarbaby, og hun brukte bagdelen helt til hun var 7 mnd og bare lå og tok sit-ups neddi bagen fordi hun ville opp å se :) Kunne nok brukt den lengre, men hadde blitt trangt nå dersom vi skulle hatt vinterpose i tillegg oppi. Kan jo løse dette med å ha skinn og dundyne i stedet. Min erfaring er imidlertid at ved 7 mnd alder vil de fleste barn opp å se litt rundt seg og man må bytte til sportsdel.

Jeg er av typen som hater å bære posene fra butikken og løfte tunge ting, så City Cross passer meg utmerket.

At edge og mondial har større bag burde ikke være et argument, citybagen er bare 4cm kortere og kan brukes like lenge :)

Enig! Vi byttet til sportsbag fra citybag først nå i helga, og snuppa er nå 8 mnd. Kunne fint brukt bagen lenger, men nå ville hun opp å se ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...