Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 kom over en arikel med jentenavn og gutte navn.Der leste jeg navnet Lerke og tenkte umidelbart at dette var et fint navn som jeg vil vurdere om jeg får en gutt en dag. Men så ser jeg at det er kategorisert som jentenavn og at 13 jenter i norge er registrer med dette navnen. Så da lurer jeg på om du hadde hørt noen kalle barnet sitt Lerke, hva hadde du forventet da, jente eller gutt?
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Jeg kjenner tre stykker som heter Lerke, og alle er jenter. Har aldri tenkt på det som et guttenavn!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Tenker at det er et jentenavn for det er så "mykt" på en måte.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Er nok bare jeg som er rar tror jeg søkte på SSB også å der var det 60 jenter i norge registrert med dette navnet. Kan hende jeg forbinder det med Sondre Lerke som gjør at jeg tenker gutt rundt dette navne. HI
Studine mevik Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Første jeg tenkte er at dette er da ikke noe navn men en fugl, Hver sin smak antar jeg;)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Fuglenavn. Godt at vi fikk klarhet i det, siden det sto så fint i overskriften min at jeg lurte på om dette var ett fuglenavn eller ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 Min mann er dansk og vi kjenner flere jenter som heter Lerke. Jeg synes det er veldig fint :-)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #9 Skrevet 29. september 2012 Kjenner ei jente som heter det.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #10 Skrevet 29. september 2012 Jeg tenker selvfølgelig jente ja Er nok bare du som er litt rar her HI Jeg vuderte navnet, helt til jeg kom på: lommeLERKE.
Musemorbr / Skrevet 29. september 2012 #11 Skrevet 29. september 2012 Lerke, Erle, Svale... Ikke guttenavn i det hele tatt. Tviler egentlig på at du ville fått Lerke godkjent til en gutt. For meg blir det like øyenbrynshevende rart som om du sa "Sønnen min heter Anna."
Anonym bruker Skrevet 29. september 2012 #12 Skrevet 29. september 2012 Haha,men når du sier det Musemorbr så gikk det et barn som het Erle i bhg da jeg begynte å jobbe der. Moren ringte og lurte på noe, å da svarte jeg: ja, skal se om jeg finner han. hehe men nå er erle blitt et jentenavn for meg Er ikke så lett med alle disse ny motens navna, tror nok det er jeg som er litt rar. Får håpe jeg får en jente neste gang da HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå