Gå til innhold

Hvor mange timer sover deres barn i døgnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men hvor lang tid bruker de på å sovne når de blir lagt? Mini har alltid sovnet selv og er ikke vant med noe ekstra service etter leggetid:) men i det siste kan hun? ligge å prate opp mot en time før hun sovner.. Er dette normalt tror?

Er alltid noe å bekymre seg over som småbarnsmor :)

Men hvor lang tid bruker de på å sovne når de blir lagt? Mini har alltid sovnet selv og er ikke vant med noe ekstra service etter leggetid:) men i det siste kan hun? ligge å prate opp mot en time før hun sovner.. Er dette normalt tror?

Betyr kanskje at du må kutte dagsøvn?

Ja det har eg også tenkt, men skjønner ikke hvordan det skal gå til.. Hun er stuptrøtt når hun legge for hvilen sin på dagtid.. men sover opp mot 1 1/2 time i bhg så må kanskje kutte til maks en time? Er bare at når vi prøvde det for noen uker siden så var hun så ekstremt sur og grinete på ettermiddagen og hadde flere oppvåkninger ila natten :/

Straks 19 måneder, og et godt sovehjerte:) Blir lagt kl. 18 og kan sove fra alt fra 07-09. I tillegg har hun en dupp på dagen på ca. 1,5 timer.

Akkuratt som mi dette her :) Er 19mnd nå og sover fra 18:00 til mellom 7 og 9 hver morgen, og sover 1 til 1,5 time hver dag :) Trodde jeg var den eneste som la ungen min så tidlig som 18, men hun er trøtt da, så det er ingen vits i å holde henne oppe lenger :)

Annonse

Gjest stårma

ÅÅÅ sÅ mye alle sover! Min er litt yngre, 14mnd. Sover kl 18.30-23 sÅ kl 00-4.30. SÅ er det stort sett morgen mener han. Sover ca 1 time midt pÅ dagen. Hurra. blid og glad gutt sÅ virker ikke som om han trenger mer søvn... Men hÅper pÅ at han sover hele natten snart. Og gjerne litt lenger om morgenen...

ååå så mye alle sover! Min er litt yngre, 14mnd. Sover kl 18.30-23 så kl 00-4.30. Så er det stort sett morgen mener han. Sover ca 1 time midt på dagen. Hurra. blid og glad gutt så virker ikke som om han trenger mer søvn... Men håper på at han sover hele natten snart. Og gjerne litt lenger om morgenen...

Om det er noen trøst så startet Muffin dagen kl 05 fra han var 8-14 mnd gammel. Og etter bhg-start så økte søvnbehovet på natta med 1,5 time. Før klarte han seg også fint med 10-11 timer i døgnet, og langt mindre når han var liten baby. Krysser fingrene for at det snart løsner for dere også :)

Gjest 2prinsesser11&12

Frøkna sover ca 12 timer om natta og ca 2,5-3 timer om dagen i strekk.

Når jeg leser hvor mye(lite?) de andre ungene her sover synes jeg kanskje min sover litt mye i forhold? .. Men har ei lita jente til på 7 uker, og jeg går hjemme med begge to så jeg liker den lille tiden jeg får alene og jeg trenger den sårt innimellom :P

Eldste er forresten straks 19 mnd. Hun er visst en ordentlig soveunge :P

Snuppa er 17 mnd. Hun legges ca 1930-2000 og sover til klokken 0730-0800. Av og til må hun vekkes på morgenen.

Også sover hun en dupp på 1,5-2 timer på dagen. ALtså 13-14 timer i døgnet.

Gjest 2prinsesser11&12

Eldste er sånn også. Hun er stuptrøtt når hun blir lagt om kvelden og sovner etter ca en halvtime med skravling, kan gå en time. Om dagen når hun blir lagt er hun også stuptrøtt, men hun bruker fortsatt en times tid på å skravle før hun sovner.

Dette er noe hun begynte med etter at hun hadde vært hos foreldrene mine noen dager for en ukes tid siden. Håper det går over igjen snart :P

Her har Muffin fått rikelig med "service" (eller nærhet og omsorg som jeg foretrekker å kalle det, hehe) i alle perioder av livet sitt hvor han har hatt behov for det. Både amming i søvn de første vanskelige månedene av sitt liv, byssing i urolige tannperioder osv. Nå er han 18 mnd og sovner ila ett minutt i vogna i bhg og ila ett minutt når han legges i senga si for kvelden :) Trygg og robust kar som har vært en drøm å legge på kveldstid siden han ble 4 mnd <3

Og enig med deg, det er alltid noe å bekymre seg over som småbarnsmor!

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...