Lisse_01 Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Har termin om 12 dager. Er lenge til, og i kveld skal jeg på jentekveld som er ca 20-25 min hjemmefra med bil. Men så begynner jeg å stresse med "tenk hvis". Er jeg tåpelig? Kan jo ikke slutte å leve heller. Kan jo skje om 2-3 uker også. Så om det skjer i kveld får venninnene mine kjøre meg til sykehuset mens mannen tar taxi inn
Mamma med to trollunger Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Nei, da blir ventetiden kjempe lang! I kveld skal vi på fest (37+3). Men mannen skal ikke drikke. Sist var vi på kino når vannet gikk. 6 dager på overtid. Ikke helt planlagt det da, men kan ikke bare sitte å vente..
Gjest Shanti ♥ Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Har vel satt en grense på 30 minutter hjemmefra for meg selv, utfra hvor lenge jeg (tror jeg) syns det er greit å reise med en evt fødsel i gang (når man er så priviligert å bo nærme sykehuset og kan velge - all ære til dere som bor langt unna ). Mannen må på en kjøretur 1,5 time hjemmefra neste uke (da er jeg 38+3). Ellers holder vi oss i nærheten. Prøver å finne på noe hver dag etter hva jeg orker - alt fra kafèbesøk/kino med venninner, en shoppingrunde på kjøpesenteret, middag på restaurant med mannen, frisøren, tur til svigers, vaske kjøleskapet o.s.v. står på planen den neste uka.. Prøver å alltid ha litt energi igjen på slutten av dagen, i tilfelle fødselen starter påfølgende natt.. men ellers er det deilig med "husmorferie" og å kunne utnytte de siste dagene før fødsel til å gjøre ting som nok vil bli nedprioritert en stund etterpå..
mamma.no Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Jeg var i bryllup og kosa meg to dager før termin og det gikk helt fint 12 dager er jo litt tid da... Reis avgårde og kos deg! Ungen er ikke bare "plutselig ute" uansett. Den bruker fort en liten time
Fashionista Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Jeg er sånn selv! Føler meg "utrygg" hvis jeg er altfor langt hjemmefra selv eller hvis mannen er for langt borte. Derfor fikk han ikke dra på bortekamp 1 time unna da han skulle spille kamp med fotballaget her om dagen!;P For tenk hvis....! Han har også fått streng beskjed om å ha telefonen på seg til enhver tid og å sjekke den regelmessig gjennom dagen! Selv føler jeg mer trygg nok med å gå rundt her i hjembyen, men da lillesøster ville ha meg med på shopping til nabobyen nå i helgen måtte jeg takke nei. Det ble liksom for langt unna...
Mamma til 2 + lille ups... Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Jeg var i bryllup og kosa meg to dager før termin og det gikk helt fint 12 dager er jo litt tid da... Reis avgårde og kos deg! Ungen er ikke bare "plutselig ute" uansett. Den bruker fort en liten time Jenta mi ble født på 30 minutter, uten noe forvarsel. Så jo, de kan plutselig bare komme
*Ninnin* Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 Her satser jeg på en tur som gjør meg litt over to timer unna sykehuset. Men skal det bli akutt fødsel så passerer jeg ett par andre i mellomtiden hehe. er 36+3 da:) men blir nok den siste langturen før fødsel da
Lisse_01 Skrevet 22. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2012 Er ikke redd å dra så lenge typen er med. Men når eg kjører langt alene er det litt skummelt. Men man skal jo leve:) Jeg dro til venninnene mine i dag, og ungen er inni ennå. He he
Milla-Mamma til 3 Skrevet 23. september 2012 #10 Skrevet 23. september 2012 Jeg var i bryllup og kosa meg to dager før termin og det gikk helt fint 12 dager er jo litt tid da... Reis avgårde og kos deg! Ungen er ikke bare "plutselig ute" uansett. Den bruker fort en liten time Jenta mi ble født på 30 minutter, uten noe forvarsel. Så jo, de kan plutselig bare komme Eg har hatt to kjappe igangsatte fødsler. Siste på 1t, med smerter i 45 min. Kan eg få spørre kossn din skjedde? Var det vannavgang? Er spent på ka som ventet denne gangen
Mamma til 2 + lille ups... Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 Tok 30 min etter vannet gikk ja Ingen tegn til fødsel før det.. Nå skal det sies at første fødsel bare tok 2 timer, så jeg var sikker på at det kom til å gå fort andre gangen og.. kanskje ikke såå fort, men Bedre enn å ligge å bli pint i timesvis uansett tror jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå