Gå til innhold

Er dere redde for å gjøre ting før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om 12 dager. Er lenge til, og i kveld skal jeg på jentekveld som er ca 20-25 min hjemmefra med bil.

Men så begynner jeg å stresse med "tenk hvis".

Er jeg tåpelig? Kan jo ikke slutte å leve heller. Kan jo skje om 2-3 uker også.

Så om det skjer i kveld får venninnene mine kjøre meg til sykehuset mens mannen tar taxi inn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da blir ventetiden kjempe lang! I kveld skal vi på fest (37+3). Men mannen skal ikke drikke. Sist var vi på kino når vannet gikk. 6 dager på overtid. Ikke helt planlagt det da, men kan ikke bare sitte å vente..

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Har vel satt en grense på 30 minutter hjemmefra for meg selv, utfra hvor lenge jeg (tror jeg) syns det er greit å reise med en evt fødsel i gang (når man er så priviligert å bo nærme sykehuset og kan velge - all ære til dere som bor langt unna ;) ). Mannen må på en kjøretur 1,5 time hjemmefra neste uke (da er jeg 38+3). Ellers holder vi oss i nærheten. Prøver å finne på noe hver dag etter hva jeg orker - alt fra kafèbesøk/kino med venninner, en shoppingrunde på kjøpesenteret, middag på restaurant med mannen, frisøren, tur til svigers, vaske kjøleskapet o.s.v. står på planen den neste uka.. :) Prøver å alltid ha litt energi igjen på slutten av dagen, i tilfelle fødselen starter påfølgende natt.. men ellers er det deilig med "husmorferie" og å kunne utnytte de siste dagene før fødsel til å gjøre ting som nok vil bli nedprioritert en stund etterpå.. :)

Skrevet

Jeg var i bryllup og kosa meg to dager før termin og det gikk helt fint :)

12 dager er jo litt tid da... Reis avgårde og kos deg! Ungen er ikke bare "plutselig ute" uansett. Den bruker fort en liten time ;):)

Skrevet

Jeg er sånn selv! Føler meg "utrygg" hvis jeg er altfor langt hjemmefra selv eller hvis mannen er for langt borte. Derfor fikk han ikke dra på bortekamp 1 time unna da han skulle spille kamp med fotballaget her om dagen!;P For tenk hvis....!:) Han har også fått streng beskjed om å ha telefonen på seg til enhver tid og å sjekke den regelmessig gjennom dagen! Selv føler jeg mer trygg nok med å gå rundt her i hjembyen, men da lillesøster ville ha meg med på shopping til nabobyen nå i helgen måtte jeg takke nei. Det ble liksom for langt unna...

Skrevet
Jeg var i bryllup og kosa meg to dager før termin og det gikk helt fint :) 12 dager er jo litt tid da... Reis avgårde og kos deg! Ungen er ikke bare "plutselig ute" uansett. Den bruker fort en liten time ;):)

Jenta mi ble født på 30 minutter, uten noe forvarsel.

Så jo, de kan plutselig bare komme ;)

Skrevet

Her satser jeg på en tur som gjør meg litt over to timer unna sykehuset. Men skal det bli akutt fødsel så passerer jeg ett par andre i mellomtiden hehe. er 36+3 da:) men blir nok den siste langturen før fødsel da

Skrevet

Er ikke redd å dra så lenge typen er med. Men når eg kjører langt alene er det litt skummelt. Men man skal jo leve:)

Jeg dro til venninnene mine i dag, og ungen er inni ennå. He he :)

Skrevet
Jeg var i bryllup og kosa meg to dager før termin og det gikk helt fint :) 12 dager er jo litt tid da... Reis avgårde og kos deg! Ungen er ikke bare "plutselig ute" uansett. Den bruker fort en liten time ;):)

Jenta mi ble født på 30 minutter, uten noe forvarsel.

Så jo, de kan plutselig bare komme ;)

Eg har hatt to kjappe igangsatte fødsler. Siste på 1t, med smerter i 45 min.

Kan eg få spørre kossn din skjedde? Var det vannavgang? Er spent på ka som ventet denne gangen :)

Skrevet

Tok 30 min etter vannet gikk ja :) Ingen tegn til fødsel før det..

Nå skal det sies at første fødsel bare tok 2 timer, så jeg var sikker på at det kom til å gå fort andre gangen og.. kanskje ikke såå fort, men ;) Bedre enn å ligge å bli pint i timesvis uansett tror jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...