Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snodig, jeg er 27+1 og jeg har lagt på meg ca 18 kg, men jeg er fortsatt størrelse M.

Jeg hadde gått ned en del i vekt før jeg ble gravid. Jeg spurte jordmor om vektøkning sist gang jeg var der, og hun mente at det var ikke noe å bekymre seg for. Cm rundt lår og armer er på ca 5cm hver, og jeg synes ikke det er noe å snakke om. Fått en litt større dobbelhake da hehe.

Jeg er ganske fornøyd bortsett fra talllet på vekta. Tror ikke det er snakk om vann i kroppen heller. Jeg lurer på om det er normalt å legge på seg en del kg, men ikke så mye cm på andre steder på kroppen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973755-vekt%C3%B8king-vs-st%C3%B8rrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 39 og har gått opp 8-9 kg. Bruker forsatt samme str i klær som før fødsel. Passer ikke vanlige jeans, men bruker bukser med strikk i livet fra peaces som jeg brukte før graviditeten.

Er bare magen som er større, og buksene går jo under der.

Så er vel litt forskjellig hvor man legger på seg

jeg er 29 uker på og har lagt på 10-11 kg så langt. siden jeg er sykemeldt så går jeg for det meste med daffe bukser med strikk rundt livet. har ikke gått opp i størrelse. overdelene kan jeg ikke bruke pga magen, med mindre det er singletter eller t-skjorter, men buksene så lenge de festes under magen går greit. ser jo helt jævlig ut da for de begynner å bli litt trange, så jeg har kjøpt et par mammabukser (i daffe kategori, klarer ikke jeans) ellers når jeg går ut for å treffe venninner, noe som ikke skjer ofte, så har jeg på kjole. hehe.. og kanskje strømpebukse eller tights. klarer ikke noe stramt over magen.

hvis jeg skal kun handle mat eller på et senter så er det mamma bukser og singlet og en cardigen.

har blitt større rundt magen og puppene og dobbelhake her og.. føler jeg har pupper fra haken og ned til navlen.

hoojajaa..

er 34+1, og har gått opp ca 15 kg til nå.. :P

Jeg merker noe av det samme som TS, fikk senest i går kommentar om at jeg er smal og at det meste jo sitter på magen. Men dette er folk som ikke kjenner meg fra før.

Jeg merker det selv godt i kjakene, har fått mye mer vann i kroppen den siste tiden.

jeg bruker vanligvis xs/s, er nå på mest S og et plagg i M. Men gravidebuksene orker jeg ikke lenger, de er i str 34. og s-t-r-a-m-m-e..

det meste sitter fra knærne og opp! ganske så jevnt fordelt.

Annonse

Er i uke 29 i morgen, og for halvannen uke siden hadde jeg gått opp 8,5 kg. Synes ikke det er veldig mye, men kan ikke helt se hvor de kiloene er, unntatt på magen, da!

Jeg veide omtrent det samme som jeg gjør nå for rundt tre år siden, men kroppen så ganske annerledes ut da siden kiloene var spredt litt mer over mage, armer og ben og jeg nok generelt så litt mer smårund ut enn jeg gjør nå og til vanlig..

Bruker samme størrelse i mammabukser som jeg bruker i vanlige bukser, og hadde det ikke vært for lengden på gensere og topper hadde jeg fint kunne brukt den vanlige størrelsen.

Virker altså som det er fint mulig å legge på seg ganske konsentrert, og så får man heller gå ut fra at det er mye rart inni magen som veier en del. Er i alle fall det jeg antar:)

uke 33, opp 15 kg. jordmor syns det er litt lite til at jeg bærer to barn, men har omentrent bare fått mage, og legger på meg gjevnt og trutt hver uke. Brukte xs/s før, bruker s/m nå. Ja og L i noen vanlige topper for å klare å dekke den digre kula;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...