Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er jeg 26+5 uker og livmorhalsen startet å forkorte seg for 1 mnd siden :-(.

Den var opprinnelig på nesten 6cm og var på mandagen som var på 3,2cm..

Skal tilbake på sykehuset på mandagen som kommer nå, og har den forkortet seg ytterligere snakker de om innleggelse..

Kjenner jeg gruer meg..

Har veldig mange kynnere og siste 2 dagene har jeg hadd en rar gnegende følelse i korsryggen som kommer og går.

Jeg gjør stort sett ikke annet enn å ligge på soffan, selv med en 4åring i hus. Så er veldig glad for at folk rundt meg stiller opp og tar seg av henne på dagtid :)

Om lillen kommer nå, så kjenner jeg at jeg blir ekstremt bekymret..Han er for liten for umoden..uff :(

Noen som opplever lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973723-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var tidlig ja!

Du må tenke det at inleggelse blir gjort for at du IKKE skal føde nå. De vil passe på deg og følge deg godt opp til en hver tid, og gjøre alt de kan for at han ikke skal komme så tidlig som dette!!

Bra du har så mange som kan hjelpe deg med 4 åringen din, det trenger du! å selv om et sykehusopphold ikke akkurat er drømmen, så er det godt å bli passet på å fulgt opp. De er veldig flinke på ja... hva heter det igjen? (den fortidligfødte avdelingen)... Husker ikke.. Min niese ble født for tidlig nemlig... ikke så mye, men foreldrene skrøyt veldig av de som jobbet der, og følte seg i veldig gode hender <3

Håper dette går bra for dere! Tenk gode tanker!

Lykke lykke til <3

God klem til deg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973723-nerv%C3%B8s/#findComment-144569385
Del på andre sider

Det var tidlig ja! Du må tenke det at inleggelse blir gjort for at du IKKE skal føde nå. De vil passe på deg og følge deg godt opp til en hver tid, og gjøre alt de kan for at han ikke skal komme så tidlig som dette!! Bra du har så mange som kan hjelpe deg med 4 åringen din, det trenger du! å selv om et sykehusopphold ikke akkurat er drømmen, så er det godt å bli passet på å fulgt opp. De er veldig flinke på ja... hva heter det igjen? (den fortidligfødte avdelingen)... Husker ikke.. Min niese ble født for tidlig nemlig... ikke så mye, men foreldrene skrøyt veldig av de som jobbet der, og følte seg i veldig gode hender <3 Håper dette går bra for dere! Tenk gode tanker! Lykke lykke til <3 God klem til deg

Heia :)

Ja, jeg prøver å tenke gode tanker og roe ned nervene.. men det verste er at man ikke vet hva som skjer og når. Samtidig som at jeg tenker veldig på OM han skulle komme for tidlig,vil han overleve, blir det noen skader e.l.

Datteren min på 4 år kom 7 uker før tiden og det var jo tidlig nokk syntes jeg, da var vi på nyfødt intensiv i 3 uker..

Jeg har jo en forhistorie hvor jeg har mistet to jenter tidligere før hun jeg har nå, så for meg blir det så forsterket den bekymringen og nervøsiteten.. :-/

Men får vel bare tenke positivt, sende masse god energi til den lille :-) :-) Så venter jeg veldig spent på beskjeden på mandagen.

Tusen takk for omtanken <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973723-nerv%C3%B8s/#findComment-144570122
Del på andre sider

Håper det går bra med deg. bra du får skikkelig oppfølging. kan ikke være enkelt det der nei. krysser alt som er for at det han holder seg der han skal være enda en god stund. sender deg masse gode tanker.

Heia :)

Jeg får veldig god oppfølging ja, heldigvis :) :) Jeg håper at han holder seg inni magen til jeg er vertfall 30 uker, men helst til 32 uker. Siden lungene er modnet ferdig da..

Tusen takk for gode ord:-):-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973723-nerv%C3%B8s/#findComment-144570208
Del på andre sider

Det var tidlig ja! Du må tenke det at inleggelse blir gjort for at du IKKE skal føde nå. De vil passe på deg og følge deg godt opp til en hver tid, og gjøre alt de kan for at han ikke skal komme så tidlig som dette!! Bra du har så mange som kan hjelpe deg med 4 åringen din, det trenger du! å selv om et sykehusopphold ikke akkurat er drømmen, så er det godt å bli passet på å fulgt opp. De er veldig flinke på ja... hva heter det igjen? (den fortidligfødte avdelingen)... Husker ikke.. Min niese ble født for tidlig nemlig... ikke så mye, men foreldrene skrøyt veldig av de som jobbet der, og følte seg i veldig gode hender <3 Håper dette går bra for dere! Tenk gode tanker! Lykke lykke til <3 God klem til deg
Heia :) Ja, jeg prøver å tenke gode tanker og roe ned nervene.. men det verste er at man ikke vet hva som skjer og når. Samtidig som at jeg tenker veldig på OM han skulle komme for tidlig,vil han overleve, blir det noen skader e.l. Datteren min på 4 år kom 7 uker før tiden og det var jo tidlig nokk syntes jeg, da var vi på nyfødt intensiv i 3 uker.. Jeg har jo en forhistorie hvor jeg har mistet to jenter tidligere før hun jeg har nå, så for meg blir det så forsterket den bekymringen og nervøsiteten.. :-/ Men får vel bare tenke positivt, sende masse god energi til den lille :-) :-) Så venter jeg veldig spent på beskjeden på mandagen. Tusen takk for omtanken <3

Ja, jeg sjønner at det da vil naturlignok komme en del bekymringer å tanker...

Tenker på deg hvertfall, så håper jeg du oppdaterer oss på hvordan det gikk på mandag :)

er vel slik at når du føder for tidlig en gang, så er det stor sannsynlighet for det neste også? Vi krysser fingrene for at babyen vil bo inni der en stund til :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973723-nerv%C3%B8s/#findComment-144571307
Del på andre sider

Annonse

Heia :) Ja, jeg prøver å tenke gode tanker og roe ned nervene.. men det verste er at man ikke vet hva som skjer og når. Samtidig som at jeg tenker veldig på OM han skulle komme for tidlig,vil han overleve, blir det noen skader e.l. Datteren min på 4 år kom 7 uker før tiden og det var jo tidlig nokk syntes jeg, da var vi på nyfødt intensiv i 3 uker.. Jeg har jo en forhistorie hvor jeg har mistet to jenter tidligere før hun jeg har nå, så for meg blir det så forsterket den bekymringen og nervøsiteten.. :-/ Men får vel bare tenke positivt, sende masse god energi til den lille :-) :-) Så venter jeg veldig spent på beskjeden på mandagen. Tusen takk for omtanken <3
Ja, jeg sjønner at det da vil naturlignok komme en del bekymringer å tanker... Tenker på deg hvertfall, så håper jeg du oppdaterer oss på hvordan det gikk på mandag :) er vel slik at når du føder for tidlig en gang, så er det stor sannsynlighet for det neste også? Vi krysser fingrene for at babyen vil bo inni der en stund til :)

:) koselig :) Ja, jeg skal oppdatere på hva som skjer i morgen, håper jeg slipper innleggelse og at livmorhalsen er fortsatt på samme lengde som sist :)

I mitt tilfelle så har jeg fare for prematur i alle graviditeter, på grunn av at jeg er født med to livmor. Datteren min på 4år lå i høyre livmor og gutten her ligger i venstre :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973723-nerv%C3%B8s/#findComment-144571818
Del på andre sider

Ja, jeg sjønner at det da vil naturlignok komme en del bekymringer å tanker... Tenker på deg hvertfall, så håper jeg du oppdaterer oss på hvordan det gikk på mandag :) er vel slik at når du føder for tidlig en gang, så er det stor sannsynlighet for det neste også? Vi krysser fingrene for at babyen vil bo inni der en stund til :)

:) koselig :) Ja, jeg skal oppdatere på hva som skjer i morgen, håper jeg slipper innleggelse og at livmorhalsen er fortsatt på samme lengde som sist :)

I mitt tilfelle så har jeg fare for prematur i alle graviditeter, på grunn av at jeg er født med to livmor. Datteren min på 4år lå i høyre livmor og gutten her ligger i venstre :)

Da har jeg vært på sykehuset i dag og det ble ikke innleggelse, men i stedet for må jeg komme tilbake neste mandag :)

Livmorhalsen hadde forkortet seg litt til, altså fra 3,2 til 2,8..så den er på vei nedover som de sa, men ikke noe poeng å bli lagt inn enda :)

De mener jeg ikke kommer til å gå ut svangerskapet, men håper på at jeg bekker over 30 uker :) Jeg satser på vertfall 32 uker :) :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973723-nerv%C3%B8s/#findComment-144575399
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...