Gå til innhold

Positive og negative tester - forvirret

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Har nå prøvd en god stund å bli gravid, uten hell. Kjenner meg litt "smårar" for tiden, så jeg har tatt noen tester. 8 tilsammen. Men hvordan skal jeg tolke det? Alle testene utført riktig og med morgenurin.

3 dager siden: 2 stk apotekets tester = svakt positive begge 2

1 stk CB digital = negativ

1 dag siden: 3 stk CB Plus = svakt positive alle 3

I dag: 1 stk CB digital = negativ

1 stk CB Plus = svakt positiv (må ikke vri og vende på den for å se streken)

Litt forvirret over resultatene :/ Håper jo men... Har en ustabil syklus, så det er vanskelig å vite akkurat når osv. Noen som kan si hvordan jeg skal tolke dette? Håpe/ikke håpe?

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Jeg skjønner godt hvordan du har det og det er ikke noe gøy å få slike tester.

Min erfaring er at når jeg har hatt det slik så har det vært kjemisk graviditet dessverre, men testene har jo ulik følsomhet mht når det slår ut på graviditet ( HCG ) og da er det jo lov å håpe at du virkelig er gravid.

Jeg hadde svakt positivt utslag på flere tester og negativt på CB digital. Hvis testene blir svakere og svakere er det nok et negativt tegn, men blir de sterkere så burde jo det være et godt tegn.

Er det veldig tidlig i svangerskapet så er det jo mange som får svakt utslag på testene før hcg tar seg opp og gir utslag.

Lykke til!

Siden du har uregelmessig syklus kan det jo være du tester veldig tidlig. CB digital trenger mer HCG for å slå ut enn andre. Vent et par dager og test igjen. HCG skal doble seg annen hver dag. Får du strek er det målt HCG, noe som igjen betyr at du er gravid. Men måler en veldig tidlig så kan det være et embryo som ikke har festet seg, bare sneiet borti livmoren slik at du begynner å produserer HCG. Lykke til!

Tusen takk for gode svar! :)

Jeg tester nok igjen i morgen/overimorgen med CB digital. Det er nok kjempetidlig enda ja, siden syklusen er ustabil. Så vi får bare se og håpe :) Ellers blir det bedre lykke neste gang. Tvitvi, og takk igjen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...