Gå til innhold

Skal dere på svangerskapskurs? Og trodde ikke det kostet penger...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært på slike tematreff. 3 stk, ene var om aktiv kropp, andre om fødselen og den siste om amming.

Dette kostet 100kr pr treff.

Jeg lærte mye, og mannen min ble litt mer forberedt :)

vi fikk tilbud kostet 50 kr. Men fikk ikke blitt med. Google litt i stede, eller snakk med jordmor om du lurer på noe:) Og snakk litt med samboer om fødselen og slik. så går det nok fint uten:)

Annonse

Meldte oss på i tro om at det ikke kostet noe, for det har jeg ikke hørt at det gjør... Men kostet visst 450,- for tre temakvelder før fødsel og en samling etter alle kursdeltagerne har født, + at vi må betale 40,- per kveld for bevertning! Syns egentlig at det er kjempe dyrt, men mannen har et stort ønske om å være med og vi får jo helt sikkert nytte av det, i tillegg til at det inkluderer en omvisning på føden. så da får det bare stå til...

600 kr for en kurs kveld på 3 timer,syntes det er helt latterlig,slike ting burde vært gratis.Alt annet under graviditeten er gratis,så hvorfor ikke denne "veiledningen",merkelig..

Jeg vil jo gjerne siden jeg er førstegangs,men jeg betaler ikke 600 kr. Da får jeg heller lese meg frem og spørre jordmor på kontrollene om ting.Synd at det skal være slik.

Her koster det 300 kroner for 4 timer. Er visst litt servering også......tror ikke jeg kommer til å gå, for jeg synes 4 timer er litt lenge.må ta buss i tillegg og bussene går jo ikke akkurat hele tiden på bygda.....

jeg skal.. på to stk til og med... er helt gal etter informasjon. den på Ahus koster 600 kr og da får du en omvisning av fødeavdeligen/barsel og nå med så mye som har skjedd på Ahus vil jeg gjerne se meg rundt der og "teste" dem ut.

det andre er Lamaze kurs forberedelse for fødsel. Skal prøve meg på naturlig fødsel uten medikamenter så sant det blir mulig. og da vil jeg gjerne være forberedt på puste teknikker og smertelindring via pusten. den varer en helg og koster 1600 per par.

i tillegg til at jeg vil benytte muligheten til å riste litt realitet inn i sambo da han ikke helt forstår at jeg er gravid og hva jeg faktisk går gjennom og hva som kreves av han. ;):P

Var ikke på det med første, men med denne. Men det er kun fordi det fulgte med noe gravid-yoga jeg gikk på.... Fikk ikke så mye ut av det jeg da, eller vi. Men var helt ok å være med da :)

Annonse

Her var det gratis, betalte bare 100 kr for matserveringen. Kjempe greit å være med på, og alle som var der var førstegangsfødende. Greit å få omvisning på sykehuset også :) Sambo syntes også det var spennende.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...