Gå til innhold

gravid og forkjølt. tips mot hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er potte tett,og hoster til jeg brekker meg, men all slimløsende på apoteket er jo fy-fy sa ho på apoteket. Eneste rådet jeg fikk var solbærtoddy,men det hjelper ikke. Halspastiller hjelper heller ikke. Noen som har tips? Hoster snart på meg ribbensbrudd,føles det som... :-P

Fortsetter under...

Skrevet

Nesespray var greit sa legen min:) for halsen hjelper det veldig og sutte på en skje honning værtfall. Lindrer godt:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at nesespray er greit i en kort periode, og kun når jeg virkelig trenger det. Det samme gjelder sikkert hostesaft?

Jeg bruker saltvannspray på dagtid, det hjelper egentlig ikke så mye, men litt, og så bruker jeg ordentlig nesespray når jeg skal sove. Kanskje du kan ta hostesaft før du legger deg, i det minste?

Ellers vil jeg anbefale ingefærte med sitron og honning, laget på råvarer. Altså skive opp ingefær og sitron, helle over kokende vann og en stor skje med honning.

God bedring!

Skrevet

Lag deg te av timian og skvis litt fersk sitron oppi.

Både timian og sitron virker slimløsende slik at du ikke trenger å bruke mye krefter på å få opp slimet fordi dette blir tynnere. Har du sugerør hjemme så kan du også puste normalt inn og så blåse ut gjennom sugerøret. Luften legger seg da bak slimet i lungene og presser dette oppover mens du blåser slik at det kommer opp uten at du trenger å hoste så mye :) Du må hoste litt til å begynne med, men blir fort bedre med denne metoden!

God bedring :)

Skrevet

Hei og takk for svar :-) nå har jeg ingen av disse tingene for hånden,men skal kjøpe i morgen, alt er verdt å prøve :-) Sugerør har jeg da,så sitter å blåser i det nå,mens gubben ler :-P

Takk for råd :-)

Hi

Skrevet

Grønne epler, sånne litt sure. Eller eplemost. Evt. eplejuice :-)

Annonse

Skrevet
Hei og takk for svar :-) nå har jeg ingen av disse tingene for hånden,men skal kjøpe i morgen, alt er verdt å prøve :-) Sugerør har jeg da,så sitter å blåser i det nå,mens gubben ler :-P Takk for råd :-) Hi

La bare mannen le ;)

Metoden brukes på sykehus av fysioterapeuter i lungefysioterapi, da med en liten "fløyte" man blåser i (prinsippet blir akkurat det samme), men på barn brukes ofte sugerør og blåse ned i vann, saft, lage såpebobler osv. ;)

Brenneslete skal også virke mot hoste, så du kan jo kjøpe brenneslete og timiante på helsekosten i morgen. Begge deler er trygge å bruke av gravide (du kan sjekke det på www.rolv.no). Og husk ferskpresset sitron i vann eller te også.

Har du krydderet timian i krydderhylla kan du bruke den i kveld.

# 4 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...