Gå til innhold

Ulltøy hva er best? Ull, ull/bomull eller ull/silke??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si meg enig. Så lenge man blander bomull i ulla vil den oppleves kald hvis den blir fuktig. Ren ull eller ull/silke gjør ikke det.

Ang ull/silke:Har selv to ull/silke gensre og de oppleves ikke kalde/avkjølende om vinteren. Men dersom man skal bruke ull om sommeren er det vel greiest med ull/silke da den ikke er så "tykk" som vanlig ull.

Sikkert mange som er uenig, men dette var min mening. Vil altså anbefale vanlig ull eller ull/silke.feks Janus, Nøstebarn (veldig gode klær, men litt dyre sammenlignet m en del andre), Troll.

Annonse

Er veldig fornøydmed Cubus sin ullkolleksjon! Men den begynner på 62, det er det eneste minuset. Kvaliteten er veldig god og det er ren, kløfri ull. Har sett de også har den gamle varianten som har bomull på innsiden, og ull på utsiden også..

bestilte noe Joha ren ull på nettet i går,så får jeg se om det faller i smak,folk liker så forskjellig så vanskelig å velge:)så får vel bare finne ut selv hva jeg liker best:)

jeg får vinterbarn,så trenger jo litt varme klær. Skal dere bruke ull på vei hjem fra sykehuset?

er litt blond når det gjelder ull for jeg bruker det ikke selv.

må det være body av ull eller older det med bukse og genser også har man bomull body under?

er det slik at ull virker best når det er i direkte kontakt med huden?

Hvis bodyen er av ull kan da eksempel vis pysjen være av bomull?

hva med hvis jeg ikke har penger nok til å kjøpe flere sett med bodyer og klær av ull i forskjellige størrelser, kan jeg da kjøpe ullteppe og surre babyen i den mens han har bomullsklær på seg?

Jeg har kjøpt body og klær i organisk bomull. syns det blir for dyrt å betale 400 kr per plagg fordi det er ull.

babisen blir født i desember og desember, januar og februar har jeg ikke tenkt meg på lange turer for her i Oslo blir det sykt kaldt om vinteren. og hvis vi skal noe sted så har jo vi vognposen. den er jo varm og god.

skal dere bruke ull inne? eller har dere tenkt dere på tur allerede fra fødsel?

tips og råd tas i mot :)

Man bruker det innerst mot kroppen ja. Inne i huset holder det jo med ullbody, stillongs og kanskje en vanlig bukse. Men oftest trenger man ikke bukse en gang. Jeg skulle ha kjøpt noen ullpysjer også.

Angåendes at det er dyrt, man kan få veldig fint brukte på finn om man følger med. Jeg selv har kjøpt på facebook selge/kjøpe gruppene sånne brukte ullklær. Babyer klarer jo ikke å bruke opp klærne sine. Dei ser like fine ut etter noen vask.

Og en til ting - følg med i butikkene. Spesielt sportsbutikkene pleier å ha gode tilbud i førjulstida. Noen barnebutikker også. Og da kjøper jeg gjerne mange størrelser ;)

Annonse

Akkurat nå. Har vart rundt 1 mnd, og har tilbudet ennå. Men vet ikke hvor lenge det skal vare.

Det er merket reflex. Til vanlig koster buksene, genserene og bodyene 149 kr per stk, og pysjene koster rundt 300 kr til vanlig

Endret av Lisse_01

Ull er dyrt, ingen tvil om det. Her bruker vi det innerst. Så egentlig holder det med body og strømpebukse. Men du trenger færre plagg, og vaskes sjeldnere da de ofte bare kan luftes. Søler du på plaggene, kan man oftest bare tørke av med fuktig klut.

Vi bruker ull silke og ren ull. Synes silke blandingen virker bedre mot huden, men ren ull er topp det også.

Sier som de andre at du bør følge med på tilbud osv :)

Mange gode tips her...men må bare legge til, som jeg også har gjort tidligere...Lillebabyen vår hadde tørr, og litt eksem-hud. Derfor kunne vi ikke bruke ULL inn mot huden.

Så vi har brukt bomull innerst (f.eks body) og evt. ulltrøye utenpå etter behov.

Prøv deg frem og se an barnets hud og også evt. allergi...

(ikke meningen å være negativ, men kun realistisk- slik at du ikke blakker deg på ullklær du ikke får brukt)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...