Gå til innhold

Erfaring med eggallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi her eggallergi. Tok en allergitest da hun stadig hadde sur mage og rødt utslett. Dette er noen mnd siden. Tiden etter forsvant utslettet og magen ble bedre..

Nå, den siste tiden har hun stadig nytt utslett og rødhet i ansiktet, samt dårlig i magen igien..

Jeg lurer på om vi gir henne egg uten å vite det, hva slags mat kan vi finne egg i som er skjult?

Mener å ha lest en plass om egg skjult i mat med andre navn i innholdbetegnelsen, stemmer dette? Hva er de navnene?

Gjest meg mamma?
Skrevet

Majones? Ikke skjult da, men mange som ikke tenker på det

Skrevet

Majones vet vi om:))

Skrevet

Kaviar f.eks, kan det stemme?

Skrevet
Kaviar f.eks, kan det stemme?

Vi gir ihvertfall ikke kaviar til vår allergiker i barnehagen

Skrevet

Kaviarmix inneholder egg, mens noen av de som bare heter kaviar inneholder ikke egg.

Det er et stoff man skal være obs på ved eggallergi, men jeg kommer ikke på hva det heter i forbifarten, skal se om jeg finner det igjen her.

Enkelte eggallergikere reagerer også på kylling.

Husk på at hun også kan ha begynt å reagere på noe annet, så det vil nok være lurt å kontakte lege og sjekke for andre allergier.

Skrevet

Matvarer som ofte inneholder egg

Kaker, kjeks, dressinger, pannekaker, majones, majonessalater, enkelte typer pasta, panerte retter og gratenger. Andre ord for egg kan være eggepulver, krutonger, lysozym (E1105), majones, marengs, ovabulmin, strøkavring, strøssel. Det er viktig å lese innholdsfortegnelsen nøye, for enkelte ganger kan det skjule seg egg i produkter der man ikke forventer å finne det.

http://www.allergikokken.no/allergi-intoleranse/egg_allergi/

Skrevet

Tusen takk :)

Ja, vi leser alt, altid. Men lysozym (E1105) f eks. viste jeg ikke om..

Er vanskelig da jeg misstenker barnehagen jukser litt innimellom, da enkelte der mener hun ikke er SÅ allergisk!?!!

Trist Å mÅtte purre pÅ de, pÅ nytt Å pÅ nytt..

Skrevet

Bare hyggelig, har en eggallergiker selv, heldigvis ikke så ille at det er farlig :)

Fortsett å bank i bordet til de ser alvoret i det! Her har guttungen gått i barnehagen et par mnd, og jeg har allerede levert inn 5 allergibrosjyrer til de ansatte der :P Maser heller en gang for mye enn en gang for lite :D

Skrevet

Lurt, det skal jammen jeg også gjøre!;-)

Er heldigvis ikke Så alvorlig hoss oss heller, kunne såklart vert masse verre..Er vel der problemet ligger hoss b.hagen..Hun er ikke allergisk nokk!

Skrevet

Det er de holdningene jeg er redd for, så derfor pusher jeg på med info og skrekkhistorier :)

Skrevet

Jeg fant plutselig ut at det er egg i parmesan ost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...