sologsommer Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Nabo jenta skal konfirmeres i helgen Vi har vært naboer i 8 år. Da vi fikk barn for 6år siden, fikk vi ingen ting av de. Har ikke mye kontakt, men stopper alltid og prater når vi mødes Har aldrig vært inne hos de til kaffe ell. Så hva gjør vi? Hva ville du ha gjort? Hvis du vil gi, hva vil du evt. gi?
Moni24 Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Høres ikke ut som dere er nærmere enn å være på hils naboer, og da er det kanskje en ide og gi et kort til konfirmanten, men ikke noe mer enn det. Da har dere anerkjent at det er en konfirmasjon, mens ikke tatt det noe lenger enn "vennskapet" er Personlig tror ikke jeg at jeg hadde gitt noen gave, men skrevet et fint kort med noen visdomsord til overgangen voksenverden
Vilde2012 Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Tror jeg ville gitt en liten pengegave, men vet ikke hva som er normalt å gi. Har inntrykket av at dette er vanlig dersom man vet at nabobarn skal konfirmeres? Det er vel kanskje ikke fullt så vanlig å gi babygaver når naboer får barn? I hvertfall ikke her jeg bor. Kanskje en 100 lapp? Men jeg aner som sagt ikke, tenker at det er tanken som teller.
jente___ Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 Vi var på Hils med naboen bare, men alle vi søskena fikk en liten pengegave.
3 er nok! Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 Tja... Høres kanskje ikke helt naturlig ut å gi en gave sånn egentlig, men jeg liker å gi andre oppmerksomhet så i slike situasjoner som dette pleier jeg ofte å lage et personlig kort og legge ved to flaxlodd, eller jeg fyller er norgesglass med smågodt eller noe sånt. Ikke en stor gave egentlig, bare for oppmerksomheten sin skyld.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 Jeg ville kjøpt en blomst til familien. Eventuelt spleiset med flere naboer. Mer naturlig å gi oppmerksomhet til konfirmasjon enn til barnefødsel.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #8 Skrevet 21. september 2012 Jeg ville absolutt gitt en gave, det er helt vanlig her omkring selv om man bare snakker ved postkassen og ikke kjenner hverandre noe bedre enn det. Jeg ville gitt 200 kroner og et kort.
agent007 Skrevet 21. september 2012 #9 Skrevet 21. september 2012 Her er det veldig vanlig å gi gave, selv om man ikke kjenner hverandre så godt. Min sønn, som stod konfirmant i vår, fikk kort med 200 kr av de fleste naboene, selv om han knapt har snakket med noe av dem før
Hybelkanina Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Da jeg ble konfirmert for ca tusen år siden var det mulig å sette seg opp på "felles gavekort" hos gullsmeden, betalte vel 10 kr pr linje, så kunne man betale så mye man ville. Faktisk ganske genialt, og en fin måte å gi oppmerksomhet til konfirmanter som man kunne tenke seg å gi noe uten at det skulle koste for mye. Prøvde å Google nå for å se om noen gullsmedkjeder fortsatt har dette tilbudet, men kunne ikke finne noe. Synd, for deg var smarte greier. Men til spørsmålet - et kort og en blomst er jo hyggelig!
sologsommer Skrevet 21. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2012 uff, synes ikke det er blevet lettere..? - men heller kanskje litt til 200 kr.??
Hannah- Skrevet 21. september 2012 #12 Skrevet 21. september 2012 Her er det vanlig å gi en blomst i sånne tilfeller.
Gjest Heartbroken Skrevet 21. september 2012 #14 Skrevet 21. september 2012 Vi gir 200 kr til konfirmasjonen til alle naboer uansett hvordan forholdet er, men vi gir kun gaver ved barnefødsler til de vi har kontakt med.
ellen-propellen Skrevet 21. september 2012 #15 Skrevet 21. september 2012 Jeg fikk en liten pengegaven av alle naboene når jeg ble konfirmert. Tom de vi bare hilste på. Jeg ville gitt en 100 lapp
Gjest Bigfoot Skrevet 21. september 2012 #16 Skrevet 21. september 2012 Tre av naboungene her ble konfirmert forrige helg, og vi ga et kort med 200 kr til alle sammen. Har svært lite med dem å gjøre, annet enn at vi hilser på både dem og foreldrene hvis vi treffes ute Så jeg gir gave til fødsel, bryllup og konfirmasjon.
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. september 2012 #17 Skrevet 21. september 2012 Man gir jo ikke får å få. Jeg kjøper julegaver til folk jeg ikke får tilbake av, men det er jo fordi jeg liker å gi:)
sologsommer Skrevet 22. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 22. september 2012 Tusen takk for alle svarene!! Da er kortet købt og skrevet + 200 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå