Gå til innhold

Baby 10 mnd vil ikke ha middag

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 10 mnd vil ikke ha middag, aldri vært noe for det.Har begynt å krydre litt/bruke urter men veldig sjeldent jeg lager noe som slår ann. Lager maten selv, middagsglass smaker han ikke på engang. Leste et sted at dem bør få i seg 200gram nå men det er han langt unna. Han spiser bra med grøt og frukt, litt opp og ned med brødskive. Også er han en skikkelig puppegutt :P

Det jeg skal fram til: Noen tips til hvordan jeg skal få i han middag? Hva er deres små favorittmiddag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143973541-baby-10-mnd-vil-ikke-ha-middag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

200 gram ja... Vår lillegutt er 10 mnd også, men får han ikke til å spise middag. Han kaster det opp rett og slett. Det eneste han spiser nå er en Moss bestående av søtpotet, pastinakk og eple. Da kan han spise noen sjeer... Han liker ikke å bli matet sånn generelt, så det vi har gjort er å lage noen sunne avlange kjøttboller/kjøttkaker til han som han kan holde i selv. I tillegg er vår mat veldig interessant, så dersom vi gir han mat med en liten gaffel spiser han mer enn om han får mat på ei barneskje... Vi har noen gjemt oss litt bak det at gutten har vært veeeeeldig stor hele veien og behovet for å presse i han middag ikke har vært tilstede. Men jeg ser at han viser mer interesse for å spise når vi setter oss ned alle mann og har goooood tid på middagen :-)

Vi hadde samme problemet med tuppa på 9 mnd. Så vi droppa det helt og stakk bare litt til henne mens vi spiste - av vår mat. Da løsnet det visst. Hun vil ikke ha maten krakket/blandet, men liker maten i små biter hun kan plukke og spise/grise selv. Jeg putter inn en bit innimellom for å få i henne mest mulig. Potet, gulrot og fiskekaker er nammis! Fullkornspasta med kjøttboller og tomat var også en slager. Blandet fullkornsspagetti med skinkeost her en dag. Det slo også veldig godt an, men er jo for lite grønnsaker og kjøtt/proteiner i noe sånt noe, men nye konsistenser og smaker er jo også en del av tilvenningen:)

• 4 uker senere...

Yrild: Så smart! Det skal jeg jammen prøve! Sliter så fært med middag... Hun elsker grøt, men med frukt smak og fruktmos.

Tom brødskiver kommer ut igjen nå.

Endret av Mmiljemors¤prinsesse¤+baby

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...