Silja1981 Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Da skal jeg bytte klinikk da jeg flytter til Oslo. Da er neste spørsmål om jeg skal velge Rikshospitalet eller Ullevål. Har dere jenter noen innspill? Positive og/eller negative erfaringer? Takk!
Mutter30 Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Jeg valgte Ullevål. De har sykehushotell hvor far kan overnatte. På Riksen har jeg hørt man muligens må dele rom. Men Riksen er god på spesielle utfordringer/komplikasjoner og vansker med foster/mor. Kanskje dette hjalp litt?! De jeg kjenner er veldig fornøyd med begge!
Chelseafan Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Er bare kjent med Riksen og er super fornøyd, skal føde der i Januar:)
timiane Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 De er flinke begge plasser. De har også barneavdeling om de skulle vøre noe galt med barnet.Jeg valgte Riksen og er fornøyd sålangt. De har ikke sykehotell så du blir på barsel avdeling hele oppholdet.
TanteTroll Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Du mener i forhold til ivf-behandling, ikke sant? Har bare erfaring fra Riksen, og vi var fornøyde der. Om du skulle velge å gå privat (selv om vi var fornøyde på Riksen, var dette en helt annen opplevelse), kan jeg anbefale Aleris. Veldig fornøyde der
timiane Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 Trodde du skulle føde jeg Det var det jeg svarte på.
Vizzy Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 Får man velge mellom Riksen og Ullevål når det gjelder IVF da? min gynekolog søkte om IVF for meg til Riksen , men de overførte meg til ullevål. Noen har fortalt meg at de som ikke er gift, men kun samboere føres over til ullevål.. Vet ikke om dette stemmer..
Silja1981 Skrevet 21. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2012 Er dessverre ikke gravid og tenkte på ivf. Googlet offentlige ivf-klinikker i Norge og fikk opp både Riksen og Ullevål. Men kanskje man ikke kan velge? Den dagen jeg tenker på hvor jeg skal føde må bare være den lykkeligste dagen i mitt liv.
IdaPingPong Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 Når jeg var hos gynokologen og ble henvist til IVF så lurte hun på om hvem sykehus vi ville ha: Porsgrunn: Lang ventetid med pasienter føler de får godt forhold til lege osv (jeg personlig trenger ikke noe godt forhold til legen) Ullevåll: anbefaler jeg ikke Riksen: de er kjappe og dyktige. Kunnskapen er stor! Vi valgte da Riksen utifra dette, å jeg er gravid nå på 2 forsøket. Vet heller ikke om det stemmer en gang det hun sa, men jeg trives/trivdes på Riksen
Silja1981 Skrevet 23. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2012 Takk Ida! Da blir det nok Riksen. Og gratulerer masse med graviditeten. Dette fortjener du virkelig!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #11 Skrevet 23. september 2012 jeg har også vært fornøyd på riksen... men ble ikke gravid... det er jo et offentlig sykehus, så forkjell på priat og offentlig er jo selvfølgelig stor... de er hyggelige på riksen ihvertfall.... litt mye venting mellom forsøk....men aner jo ikke hvordan det er på ullevaal
minnymor Skrevet 24. september 2012 #12 Skrevet 24. september 2012 Når jeg var hos gynokologen og ble henvist til IVF så lurte hun på om hvem sykehus vi ville ha: Porsgrunn: Lang ventetid med pasienter føler de får godt forhold til lege osv (jeg personlig trenger ikke noe godt forhold til legen) Ullevåll: anbefaler jeg ikke Riksen: de er kjappe og dyktige. Kunnskapen er stor! Vi valgte da Riksen utifra dette, å jeg er gravid nå på 2 forsøket. Vet heller ikke om det stemmer en gang det hun sa, men jeg trives/trivdes på Riksen Hvorfor anbefaler du ikke Ullevål? Jeg er i gang med første forsøk der, og føler meg riktignok som på et samlebånd - men jeg har jo ingenting å sammenligne med.
IdaPingPong Skrevet 24. september 2012 #13 Skrevet 24. september 2012 Når jeg var hos gynokologen og ble henvist til IVF så lurte hun på om hvem sykehus vi ville ha: Porsgrunn: Lang ventetid med pasienter føler de får godt forhold til lege osv (jeg personlig trenger ikke noe godt forhold til legen) Ullevåll: anbefaler jeg ikke Riksen: de er kjappe og dyktige. Kunnskapen er stor! Vi valgte da Riksen utifra dette, å jeg er gravid nå på 2 forsøket. Vet heller ikke om det stemmer en gang det hun sa, men jeg trives/trivdes på Riksen Hvorfor anbefaler du ikke Ullevål? Jeg er i gang med første forsøk der, og føler meg riktignok som på et samlebånd - men jeg har jo ingenting å sammenligne med. Jeg har jo ingen grunnlag på og di hvordan det er der, dette var fra Gynokologens anbefalinger! Å når ho sier det stolte jeg på hun!
minnymor Skrevet 24. september 2012 #14 Skrevet 24. september 2012 Aha! Leste visst litt fort! Jeg ble henvist til Ullevål av gynekologen min, som selv har jobbet der, så mulig han er farget av det. Men håper at det ikke viser seg å være et dårlig valg... Huff.
mayflower Skrevet 25. september 2012 #15 Skrevet 25. september 2012 Når jeg ble henvist ante jeg ikke til hvem, men tror det kommer an på hvor mye de har å gjøre. Ventelistene var lengre på Riksen og jeg kom da inn på Ullevål. Veldig fornøyd med det. De er hyggelige de som jobber der. Og føler at jeg blir tatt godt nok vare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå