Gå til innhold

Må man forlate sykehuset med èn gang om alt er ok? (Haukeland)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min mener det er blitt så mye strengere nå, mht hvor lenge en får ligge på sykehuset etter fødsel.

Han mener vi Må hjem etter 4-5 timer om fødsel har gått greit og alt ellers er ok.

Kan ikke helt forstå at det er noe i det? Forstår at du KAN reise hjem da, men at du Må?

Jeg ønsker ikke ligge der like lenge som sist, (2 fulle dager og hjem kl.12 3.dag), men tror jeg vil ha første natten der, bare for å få den ekstra hvilen.

Kommer jo selvsagt an på når på døgnet jeg føder. Sist fødte jeg kl14, og da hadde jeg ikke sovet siden natten før, og ikke så mye da heller.

Har en datter å komme hjem til også, så ønsker jo ikke være HELT utslitt når jeg kommer hjem.

Skal til jordmor til uken, men noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man normalt måtte bli en til to netter, minst jeg.

Jeg har iallefall villet reise hjem, men måttet logge to netter..

Skrevet

I tønsberg kan man reise så fort barnet har blitt undersøkt av barnelege, og det kan skje samme dag som fødsel hvis man ønsker det. Hvor lenge man -kan- ligge husker jeg ikke.

Skrevet

På Riksen i Oslo KAN man reise hjem etter 4 timer hvis alt er i orden.. Man KAN også ligge på barsel i 3 døgn med førstemann, 2 døgn ed andremann!

Tviler på at du MÅ hjem fra noe sted med en gang.. Men du kan hvis du vil :)

Skrevet

Man kan dra hjem innen 24 timer hvis man vil, på Haukeland. Men de vil nok helst at du blir 2 døgn. Jeg fødte der i sommer, og fikk hvertfall den beskjeden.

Skrevet

I Skien beregner de 4 døgn liggetid enten man er første eller flergangsfødende. De liker at melka har kommet og at mor har kommet seg litt etter fødselen :) synes det er fint,jeg, for Føllings test etc er på tredje dagen. Vi bor en god stund unna sykehuset, så er greit å ikke måtte dra tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...