Gå til innhold

9 rugedag og positiv test?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åjoda, du er nok gravid ja!! Jeg testa første gang pÅ rd 8 sist, og den slo ut og dagene etter ble den bare sterkere og sterkere! Og nÅ, har jeg passert halvveis i svangerskapet! Gratulerer sÅ mye til deg, og velkommen over i 1. trimester ;) ;)

tror nesten d ikke er sant jeg. Så da kan jeg vel heller begynne å bekymre meg for alt som kan gå galt, men ifølge min mann er det bortkastet bruk av energi og altfor negativt. Når forteller man slike ting til folk da? Er jo helt ny på dette! Føler bare jeg bobler over av glede. Og så kommer hundre spørsmål...må jeg kutte ut kaffe? Når kan jeg bade i jazzusien igjen og er to røyk om dagen veldig farlig?? er på nedtrapping av røyk, har klart å kutte ut snus(vært snusfri i fire uker) men gikk over til maks to røyk pr dag og har holdt på med dette siden innsetting. Livredd for å gjøre noe galt vettu.

Annonse

tror nesten d ikke er sant jeg. Så da kan jeg vel heller begynne å bekymre meg for alt som kan gå galt, men ifølge min mann er det bortkastet bruk av energi og altfor negativt. Når forteller man slike ting til folk da? Er jo helt ny på dette! Føler bare jeg bobler over av glede. Og så kommer hundre spørsmål...må jeg kutte ut kaffe? Når kan jeg bade i jazzusien igjen og er to røyk om dagen veldig farlig?? er på nedtrapping av røyk, har klart å kutte ut snus(vært snusfri i fire uker) men gikk over til maks to røyk pr dag og har holdt på med dette siden innsetting. Livredd for å gjøre noe galt vettu.

Hehe, det er litt uvirkelig ja! Jeg husker jeg ventet til testdagen før jeg lot meg selv tro helt på det da. Jeg drikker 1 kaffe om dagen (kaffe latte fra nespresso-maskin), det holder for meg. Og ca 2 kopper er vel sagt å ikke være skadelig. Så om du klarer holde deg til det er det nok bra.

Jaccuzi har jeg ikke peiling på. Men vanlig svømmebasseng kan du vel bade i med en gang, eller?!

Jeg røyker ikke selv og syns vel strengt tatt det er noe man bør kutte ut under svangerskapet, og det er vel det som er anbefalt. Samtidig kan stresset av abstinenser være ille for fosteret og, så det er vel heller ikke bra. Her tror jeg du må gjøre deg opp en mening selv. Det vil i de neste årene av livet ditt være mange mennesker som har masse meninger om valg du tar som gravid og foreldre, hehe.

Og ikke tenk på hva som kan gå galt. Nyt at du har liv i magen. Det som evt. går galt gjør det uansett, tror nå jeg. Det hjelper ikke å bekymre seg. Og mest sannsynlig vil det jo gå bra! Om 8 måneder har du en nydelig liten baby hos deg!!

1-2 kopper kaffi om dagen går bra, selv så sluttet jeg å røyke mens jeg gikk på medisiner så her er jeg streng;) synes du skal slutte helt, det er skadelig for fosteret..

ang Jaccuzi kommer det an på om du bruker lutinus eller lignende, da skal du ikke... hør med klinikken når du ringer inn resultat;)

lykke til :)

Skjønner godt at du bobler over av glede :D

Kaffe sier de 1-2 kopper om dagen. Jeg er kaffe-menneske som drikker noen kopper om dagen, men i rugeperiodene (og videre når jeg blir gravid) går det i koffeinfri frysetørret kaffe utover en kopp eler to til frokost. Syns det er et greit substitutt, for jeg savner kaffen når jeg ikke drikker den som jeg pleier...

Ang jacuzzi er det noe jeg også gjerne vil vite om. Jeg kommer til å spørre om det når det er min tur, for vi har også jacuzzi og det er såå herlig å synke nedi der etter en lang dag. :D Spesielt nå som det går mot kaldere og mørkere tider.

Vil tro at det skulle gå greit bare en ikke har altfor glovarmt vann oppi, men rundt kroppstemperatur, men jeg vet jo ikke sikkert. Så jeg håper du får noen gode svar her!

Lykke til med graviditeten! :D

Skjønner godt at du bobler over av glede :D Kaffe sier de 1-2 kopper om dagen. Jeg er kaffe-menneske som drikker noen kopper om dagen, men i rugeperiodene (og videre når jeg blir gravid) går det i koffeinfri frysetørret kaffe utover en kopp eler to til frokost. Syns det er et greit substitutt, for jeg savner kaffen når jeg ikke drikker den som jeg pleier... Ang jacuzzi er det noe jeg også gjerne vil vite om. Jeg kommer til å spørre om det når det er min tur, for vi har også jacuzzi og det er såå herlig å synke nedi der etter en lang dag. :D Spesielt nå som det går mot kaldere og mørkere tider. Vil tro at det skulle gå greit bare en ikke har altfor glovarmt vann oppi, men rundt kroppstemperatur, men jeg vet jo ikke sikkert. Så jeg håper du får noen gode svar her! Lykke til med graviditeten! :D

Jeg hørte fra klinikken at jeg ikke måtte bade i varmt vann, så det var derfor jeg lurte på hvor lenge det gjaldt. Svømmehallen senere vet jeg går fint men min jazzusi er stilt inn på 40 og jeg tror det blir i overkant. Jeg får bare avvente så lenge tror jeg. Muligens til 3-4 mnd el noe...vet ikke. Klinikken skulle ringe meg til uken så da spør jeg de om det. Tenkte på at jeg hadde lyst til å bade men satt bare på kanten med beina nedi;)) Og så må jeg kanskje skru ned tempen litt også(elsker når det er varmt). Sklir i grunn litt vann inn når man bader, så tror kanskje det er noe i det. Tør ikke å ta sjangsen nå iallefall.

Tok ny test i dag og den var temmelig lik så sier til meg selv at hcg ikke ville slått ut hvis jeg ikke var gravid. Gud så mange rare bekymrede tanker man kan få når man har så stort ønske på å få dette til. Rister på hodet:)

Annonse

fant den for deg;) HCG: Uke 4-5 = hCG på 40 - 300 Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000 Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000 Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000 Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000 Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

ser det er ganske stort hopp i hver gruppe. Er forskjell fra kropp til kropp og alt fra 40 til 300 er normalt slik jg forstår:) Gleder meg til å sjekke på mandag....men gruer meg også. Håpløs bekymrer:) Tusen takk for oversikten!!:))

tror kanskje det er lit sent for det. satte jo inn 12 sept. Har tatt blodprøve nå så får bare vente og se. Ble så stresset fordi både lege og klinikk i norge mente at brun utflod ikke var bra.....

blir jo deppa av mindre. men men får bare vente og håpe at lykken er med meg=)

tror kanskje det er lit sent for det. satte jo inn 12 sept. Har tatt blodprøve nå så får bare vente og se. Ble så stresset fordi både lege og klinikk i norge mente at brun utflod ikke var bra..... blir jo deppa av mindre. men men får bare vente og håpe at lykken er med meg=)

dagens hcg på 12 dpo var 487:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...